Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Mangler en fodnote SRP

01. juni 2023 af tyxx
Hej jeg har i min srp skrevet et afsnit, hvor jeg har taget udgangspunkt i 4 kredsløbsmodeller som jeg har fra forskellige kilder. I min figurbeskrivelse skrev jeg, at modellerne er taget fra en bestemt hjemmeside. Problemet er bare, at jeg har glemt at henvise til en anden hjemmeside, som jeg havde taget 1 af de 4 modeller fra. Kan jeg så risikere at få plagiat hvis jeg i mit forsvar sørger for at nævne, at jeg mangler en henvisning? Hjemmesiden står heller ikke i min litteraturliste..

Brugbart svar (0)

Svar #1
01. juni 2023 af SkolleNørd

#0 Hej jeg har i min srp skrevet et afsnit, hvor jeg har taget udgangspunkt i 4 kredsløbsmodeller som jeg har fra forskellige kilder. I min figurbeskrivelse skrev jeg, at modellerne er taget fra en bestemt hjemmeside. Problemet er bare, at jeg har glemt at henvise til en anden hjemmeside, som jeg havde taget 1 af de 4 modeller fra. Kan jeg så risikere at få plagiat hvis jeg i mit forsvar sørger for at nævne, at jeg mangler en henvisning? Hjemmesiden står heller ikke i min litteraturliste..

Så længe, at du henviser til det i den mundtlige del, den del hvor du forsvarer den.

Så længe du ikke selv tager æren for det og henviser i den mundtlige del, så jtror jeg ikke, at du får plagiat.


Brugbart svar (0)

Svar #2
06. juni 2023 af kravlundis

Hvis en SRP bliver 'taget' for plagiat, får man det at vide forholdsvis kort tid efter afleveringen, og i hvert fald INDEN man skal forsvare den (i et sådant tilfælde kommer man slet ikke til at forsvare den ;) ).

Hvis det er 1. juni, og du ikke har fået en vred besked i din e-boks eller hvor man nu engang får den slags information, kan du tage det ganske roligt...


Brugbart svar (0)

Svar #3
11. juni 2023 af apricotx

Jeg kan i min vildeste fantasi ikke forestille mig et scenarie, hvor jeg ville indberette plagiat i den situation, du beskriver. Bare sig, du har glemt en henvisning. Skriv kilden ned et eller andet sted, så du selv kan huske det til forsvaret...hvis nu censor eller eksaminator mod forventning vil se den. Krisen er meget mindre, end den føles. :-)


Skriv et svar til: Mangler en fodnote SRP

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.