Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Psykologi eller historie til min SSO?

25. januar kl. 19:36 af ehc41elev

Hej. Jeg skal skrive min SSO og det anbefales, at jeg blot skriver det i ét fag. Jeg tænker på at skrive det i Historie B eller Psykologi B, da det er to fag, jeg er ret gode til. Jeg hælder mest til Historie B, men jeg har også fornemmelsen, at det er en smule sværere, og tager lidt længere tid, da man i Historie vel skal have en del flere kilder, da man netop skal have kilder fra flere vinkler. Samtidig skal man lave kildekritik til hver enkelt kilde, som man bruger (tror jeg).

Jeg spørger for at høre, om der er nogen, der måske selv har skrevet SSO i en af disse to fag, som kan berette om, hvordan det gik, og om jeg har ret i min idé omkring, at Historie tager lidt længere tid at skrive i på grund af antallet af kilder og kildekritik.

Jeg kunne selvfølgelig godt tænke mig at få 12, så vil være meget sikker på mit valg af fag :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
26. januar kl. 16:23 af trnnlsn888

jeg tror, at det er meget individuelt, om historie tager længere tid end psykologi og hvor vidt det er sværere eller ej - jeg tror ligeledes, at det afhænger meget af dit emne

i psykologi skal du vel også analysere en case / film / dokumentar / litteratur, samt at du skal redegøre for anvendte teorier og diskutere mellem dem

hvis det var mig, så ville jeg vælge det emne, som jeg synes er mest spændende og som du kan finde meget materiale til

det tager den tid, som det tager og karakteren afhænger af din arbejdsindsats

prøv evt at læse SSO-bogen her og kig nogle af opgaverne for at få et indblik i omfanget

https://www.studienet.dk/sso

hvad kunne du bedst tænke dig at skrive om?


Skriv et svar til: Psykologi eller historie til min SSO?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.