Generelt

Skoletaske til gymnasium

12. juli 2024 af danskelev07
Hej alle.
Jeg skal starte på gym efter sommerferien og er i tvivl om hvad jeg skal gøre med skoletaske. Jeg føler at alle jeg ser bare bruger et net eller en skuldertaske. Er det nok? Jeg vil ikke være den eneste der har en rygsæk på.
Hvad skal man have med i tasken? Altså både med hjemmefra, men også sådan bøger til skolen eller foregår det hele online? Jeg vil ikke have noget imod en skulder taske, havde nemlig selv kigget på den fra longchamp, men hvis tasken bliver for tung så kan det jo godt være at jeg skal overveje noget andet.
Jeg håber at i kan hjælpe hurtigts muligt. Tak på forhånd.

Brugbart svar (0)

Svar #1
12. juli 2024 af SauIGoodman

Hvad er der galt i at have en rygsæk på? 

Samtlige af mine elever, faktisk langt over halvdelen af skolen, går med skoletaske. Nogle bærer et net, som du også skriver, men det kan skyldes, at de har lejet et skab på skolen. Sådan er det i hvert fald der hvor jeg arbejder.

Held og lykke med gymnasiet! Det bliver 3 gode, men også hårde og lærerige år.

Brugbart svar (1)

Svar #2
13. juli 2024 af SuneChr

.SP 130720240154.PNG

Vedhæftet fil:SP 130720240154.PNG

Brugbart svar (1)

Svar #3
13. juli 2024 af Iota

Hvis du ikke vil have et net, men heller ikke en stor og klodset taske, så vil jeg foreslå en almindelig fjällräven taske. Den er absolut socialt acceptabel og derudover meget praktisk. Jeg har lige afsluttet gymnasiet, og på trods af at jeg har prøvet flere tasker og net, vendte jeg altid tilbage til den. I forhold til, hvad du skal have med, så er det fuldstændig det samme som i folkeskolen. Noget at skrive med, noget at skrive på (hvis du skriver noter i hånden), en computer og diverse. Det afhænger af dine fag og lærere, hvor mange bøger du får, og også i hvilket omfang du kommer til at bruge dem. Jeg fik f.eks. tre matematikbøger som stod og samlede støv på en hylde i tre år, fordi de kun var ment som supplement, hvis vi ikke forstod materialet. 

Held og lykke med gymnasiet - det bliver garanteret mega fedt!!

Brugbart svar (0)

Svar #4
13. juli 2024 af jl9

#2 Mon det var ment som "militær disciplin" eller som omsorg?

#0 Nogle mennesker vil gerne skille sig ud, nogle vil gerne følge strømmen, nogle er ligeglade. Man kan sikkert også få dårlig ryg af at bære et net, på kun den ene skulder, over for lang tid. Jeg gjorde selv det, at jeg ventede til jeg startede i 1G, og så de første dage an. Det var ikke anderledes end i 9. klasse, derfor brugte jeg bare den samme lille rygsæk i gymnasiet. Jeg brugte også en lille rygsæk transport til og fra universitetet, og jeg bruger også en lille rygsæk i dag, når jeg tager på arbejde. Cykel, tog, bus

Nogle vil gerne være trend sættere..

Brugbart svar (0)

Svar #5
14. juli 2024 af jl9

Brugbart svar (0)

Svar #6
14. juli 2024 af jl9

Brugbart svar (1)

Svar #7
14. juli 2024 af SauIGoodman

Jeg gad gerne at se mine elever komme i skole med en værktøjskasse. 

Brugbart svar (0)

Svar #8
14. juli 2024 af Amatøren

#5 #7

En ny mode måske ,:D

Jeg kan lige se det for mig!

Brugbart svar (0)

Svar #9
15. juli 2024 af SuneChr

# 4 første linje:
Det var ment, som skrevet står i # 2.
I øvrigt mener jeg, at skoleuniform med tilhørende taske(r) er en reel mulighed, som på de punkter
kunne komme mobberi og anden ugerning til livs. Ingen voksne tør nærme sig den varme grød.

Brugbart svar (0)

Svar #10
15. juli 2024 af MandenMedMangeHatte

#9 Jo, du skal bare give dem en ske.

Skriv et svar til: Skoletaske til gymnasium

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.