Engelsk

Hvordan kan mit snit være gået fra 10 i folkeskolen til 02/4 på gym?

05. januar 2025 af Mik124 - Niveau: A-niveau

Mit endelig snit i folkeskolen, både skriftlig og mundtlig, men lige siden jeg started på gym i 2022 har mit snit været mellem 02 og 4 (for det meste 02) og ved ikke hvordan det kan være muligt, for min karakter og ændre så meget, over så kort tid. 

Brugbart svar (0)

Svar #1
05. januar 2025 af ringstedLC

Grunden til ændringen ved overgang fra FS til gymnasiet kunne skyldes, at din nye lærer vurderede dine evner lavere.

At du ikke har forbedret karaktererne i gymnasiet; tja, - det er der jo mange, der ikke gør. Dog skal du huske på, at du faktisk er blevet dygtigere, men at kravene blot er steget.

Svar #2
05. januar 2025 af Mik124

vil godt kunne forstå at, hvis lærerne vurdere mine evner anderledes, men syntes bare ikke det giver mening at jeg ville kunne gå fra at få 10 til at få 02/4 hvis jeg været blevet rykket ned til et 4/7 så vil det give mening, men 02/4 sådan et stort fald giver ingen mening. 

"Dog skal du huske på, at du faktisk er blevet dygtigere, men at kravene blot er steget" Hvis man er belvet bedre, ville ens karaktere ikke reflektere det? 

Brugbart svar (0)

Svar #3
05. januar 2025 af ringstedLC

#2 Hvis en elev i 3. klasse og en anden elev i 6. klasse får den samme karakter, så er eleven i 6. klasse dygtigere til faget, da han har lært mere end eleven i 3. klasse.

Svar #4
06. januar 2025 af Mik124

kan godt se hvad du mener, men hvis vi kigger på mine karaktere i 1.g kan jerg se at min skriftlige og mundtlige karakter er 4 og det er ikke andet end 7 måneder efter at færdig gøre folkeskolen. 

Brugbart svar (0)

Svar #5
06. januar 2025 af 2plus2er7

Der er vel både andre krav og forventninger, men også forskel på, hvad den enkelte lærer synes en god elev er. Hvad siger dine lærer til karaktersamtaler?

Brugbart svar (0)

Svar #6
07. januar 2025 af MandenMedMangeHatte

Man kan få gode karakterer på gymnasiet uden at lave særlig meget. Det samme gælder folkeskolen. Karakteren afspejler i hvor høj grad læreren mener du behersker fagets læringsmål. Hvis du ønsker højere karakterer bør du studere læringsmålene for dine indbyrdes fag.

Skriv et svar til: Hvordan kan mit snit være gået fra 10 i folkeskolen til 02/4 på gym?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.