Resultater: 18121 til 18140 af 436241
-
forskrift
ForumindlægEn fabrikant producerer en vare A. De faste omkostninger ved produktionen udgør 12.000 kr. pr. måned, og det koster 30 kr. at producere en enhed af vare A. Lad angive antal producerede stk. af varen A pr. måned og lad angive de samlede omkostninger ved en produktion på stk. find forskriften?? ... -
Scotland
ForumindlægJeg søger oplysninger om Scotlands natur -
Kunsteventyr fortælleregler?
ForumindlægJa, overskriften siger sig selv. Nogen der ved hvad Kunsteventyrets fortælleregler er? (: Tak på forhånd. -
PLEASE hjælp, er på den!
ForumindlægHey:) Jeg skal til fysikeksamen på onsdag, og jeg sidder her med et forsøg, som passer til emnet vekselspænding. Forsøget hedder effektiv spændning, og går ud på, at man tager to pærer og tilsætter den ene til vekselstrøm og den anden til jævnstrøm, begge to vil jo lyse lige stærkt. Men derefter ... -
eksamen i idræt
ForumindlægNu skal jeg jo til eksamen her den 9. og 10. juni i idræt mellemniveau på gymnasiet. Så jeg ville egentlig bare høre, om der er nogen som har nogle gode råd til, hvordan man får revet karakteren lige den lille ekstra tand op? For jeg ved jo fra dem jeg kender, at det bliver svært at få over 9... ... -
Uden Herons formel
ForumindlægOpgaven lyder: En femkant har vinkelspidser i A(0,2) , B(3,4) , C(6,1) , D(6,-4) og E(2,-2). a) Bestem arealet af ΔABC? b) Bestem arealet af femkanten? Hvordan kan man løse den uden at bruge herons formel? Det kan jeg slet ikke se.. -
rettelse af engelsk historie
ForumindlægIt was a cold Christmas morning and the snow was falling down and lay down as a carpet over the road. An English man and his Danish wife from United States, was on their way to a very nice place in Washington, to celebrate the Christmas time with the Woman’s Uncle and Aunt. The Christmas wa... -
old - nomos/fysis
Forumindlægnogen der kan forklare nomos/fysis-begrebet for mig? det er lidt uklart.jeg har mødt det i antigone og vist nok også i platonhelp..... -
Tryk i væske og luft
ForumindlægHej SP Er der ikke en der kan firtælle lidt om tryk i væske og i luft og formlerne der er knyttet til? tak på forhånd -
Hurtigt spørgsmål: Du eller dig?
ForumindlægHej, en der kan fortælle mig hvilken en af sætningerne lyder bedst. Med "du" eller "dig".1) jeg håber ligesom du, at...2) Jeg håber ligesom dig,at...Jeg kan slet ikke tænke så sent.. så please help me ;) -
diskriminant
Forumindlæghvordan løser man andengradsligningen: 4y^2 =3+4y ved hjælp af diskriminantformlen? -
Halveringstid
Forumindlægnatrium-24 har en halveringstid på 15 timer Vi har 3 ug natrium Hvor meget vil der være efter 12 timer? Ved halveringstid bruger vi formlen 1 ln(0.5) - T = ------- 2 ln(a) Ved indsættelse fås ... -
Stil!!
ForumindlægHej!! Jeg har en stil for til i morgen. Jeg er i gang med den, med ved halvdelen gik jeg i hack Jeg har valgt om, at skrive om "The Shoes" gar u ujj bigeb råd til hvordan jeg kan gå videre?? På forhånd tak :) -
redoxreaktioner
ForumindlægHej allesammen! Jeg er i kemi desværre stødt på et par vanskelige redoxreaktioner, som jeg bruger hjælp til. Reaktionerne er følgende: MnO42-(aq) + SO32(aq) → MnO2(s) + SO42-(aq) } (svagt basis) Grøn farve brun farve MnO2(s) + SO32-(aq) → Mn2+ + S... -
Kemi-årsprøve!
ForumindlægHej alle sammen. Skal til års prøve i kemi om en lille uges tid (A-niveau) og ville høre om nogle havde nogle gode råd til at lave gode dispositioner. Har svært ved kemi og mangler et overblik over det:-( Ellers hvis der er nogle som kan hjælpe med gode noter, ville det vel også være rart. Held o... -
Oversættelse - 134 ord, da til fr
ForumindlægHejsa.. Jeg skal aflevere denne helst i aften - nogen, der vil hjælpe? Har især problemer med at oversætte "for" i visse sammenhænge. Mvh. -
Berger
ForumindlægHej studi!Er der nogen, som kender til Peter Berger's teorier vedrørende religionssociologi? Jeg har lidt problemer med at forstå hans teori, så hvis der var nogen, der kort kunne gennemgå den, ville jeg blive meget taknemmelig.Bl.a.: Hvad mener han med, at: "mennesket eksternaliserer ge... -
Opgave om SAS
ForumindlægHey Jeg har fået en opgave som lyder på følgede: Gør rede for SAS' kommunikationsstrategi og kom ind på hvilke promotionsparametre, de anvender. Med udgangspunkt i redegørelsen skal du analysere virksomhedens segmentering og målgruppevalg. Vuder hvilke strategiske tiltag SAS bør... -
HJÆLP!!! belønning modtages
Forumindlægnogen der har gået på hg og har skrevet opgave i ihverksætteri, om opstart af butik ? -
en sætning
ForumindlægHvordan siger jeg; drengen beder om at måtte lege. Der Junge bittet um zu spielen ?
