Resultater: 18441 til 18460 af 436241
-
Hjælp!!!! Haster
ForumindlægHvordan skal jeg fortolke det her: Vi er nævernes ungdom af navn og af gavn -
tilstandsformer
ForumindlægHej Er der nogen som kan forklare mig hvordan der sker ændringer i tilstandsformer på et kraftvarmeværk, herunder temperatur og energi i forbindelse med ændring af tilstandsformer. Og hvordan kommer specifik fordampningsvarme og specifik smeltevarme ind i dette ? Jeg forstår det ikke, håber vir... -
Vigtigt..
ForumindlægNogen der har notater eller ved hvordan man ka skrive et essay.. det ville være super hvis i ku hjælpe :) .? -
Fascist....?
ForumindlægDavzzz...Hvis i nogensinde bliver spurgt af jeres lærer: "Hvad er en fascist?".. hvad siger i så??? -
Til folk , der har været oppe i Old!
ForumindlægVille bare høre, hvor meget generel viden man egentlig behøver, hvis man altså kommer op i kendte monumenter - er det ikke ret begrænset, kun det allermest generelle, kunsthistoriske? Og hvad med samfundet, hvor meget skal man vide? -
Søger privatlærer til srp
ForumindlægJeg skal skrive srp i fagene Fys A og HIs A. Jeg søger efter en privatlærer som kan hjælpe mig igennem denne proces, da jeg ønsker at lave en god opgave. Jeg er selv fra Århus området, så det vil være super, hvis vi kunne mødes i et bibliotek i området. Jeg betaler selvfølgelig for timeløn. H... -
pc som lommeregner?
Forumindlæghey er lige begyndt på mat b, og jeg kan ikk finde min lommeregner. er der noget der ved og jeg kan brug et (bruger venlig) program til min pc så jeg kan anvende min pc. gider ikk betale en ny lommeregner da jeg kun har mat i 12 uger. ps. meget gerne nogle links... tusind tak på forhånd -
Syddansk universitets Multiple choice test for Medicin
ForumindlægHej folkens Jeg er blevet inveteret til Multiple choise test på SDU for medicin. Jeg har søgt lidt rundt for at finde nogle oplysninger på hvordan man evt. kunne forberede sig, bare en smule. Jeg har nemlig ikke lyst til at gå ind, og være halv blank til testen. Jeg ved godt det er en test hvor... -
lang datid
Forumindlæghey ville lige høre hvordan man siger denne sætning i lang datid: Hay una plaza en cada pueblo skal sige at jeg ingen ide har :) -
Hvordan beregner man forsæbningstal for et fedtstof????
ForumindlægHej.Skal til eksamen i kemi B-niveauMit problem er at jeg lavede en rapport om forsæbnigstal hvor jeg ganske vist udregnede forsæbningstallet rigtigt (med stor hjælp fra studi.dk og google) men jeg forstår stadig ikke rigtigt fremgangsmåden i udregningen. Er der nogen der vil være venlig at forek... -
hjælp til at finde Differentialkvotienten
ForumindlægHej! Jeg sidder her med noget differentialregning og har f(x)= 1/4x^3-x^2-x+4 Jeg skal finde f´(x) og har fået den til f´(x)=3x^2-2x-x, men det passer vist ikke helt, er der nogen som kan se fejlen? På forhånd tak! Simone -
Omløbsretning
ForumindlægDer står at fortegnet for en determinant hænger sammen med omløbsretningen for vektorparet.Hvad betyder det rent praktisk? Betyder det at ved en neg. determinant bliver omløbsretningen negativ og vise versa??Takker på forhånd -
Eksamen
ForumindlægHej!Jeg er så småt begyndt på at læse til dansk mdt eksamen, men er kommet lidt i tvivl om det er "nok" at læse om perioderne, men hvordan gør i? De tekster vi har haft på klassen, er vel evt. "bare" til at perskeptivere lidt til, altså vil I mene, man behøver at læse ned til ... -
Hvordan sletter man et indlæg?
ForumindlægHvordan kan man slette et indlæg - undrer mig :) -
Odysseen
ForumindlægJeg har forsøgt at gennemgå Odysseen op til eksamen, men er løbet ind i et problem.Hvad skal man perspektivere Odysseen til?Jeg har skrevet en note i mit hæfte om perspektivering til Ødipus, men jeg kan ikke huske hvorfor. Kan I hjælpe med perspektiveringer?Aidan -
Inddragelse af demonstrations og rapport forsøg
ForumindlægHejEndnu et spørgsmål om kemi B-niveau eksamenAltså når man er til eksamen. Skal man så hovedsageligt snakke om generel teori om fx syrer og baser og så kort inddrage ens rapport eller skal man hellere snakke udfra rapporten og så komme ind på det ene og det andet om syrer og baser? -
AT-årsprøve
ForumindlægJeg skal til at finde et emne til AT-årsprøve. Hovedtemaet er videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914, jeg har rigtig svært ved at finde et emne, jeg synes er spændende. Så jeg ville bare høre om der var nogen, som havde nogle forslag? Fagene er historie A og fysik B. ... -
Homer
ForumindlægI hvilken litterær tid levede Homer? -
DIGT - HJÆLP - Hvad kan jeg skifte sætningerne ud med : - /
ForumindlægHej, jeg har aldrig arbejde med digte før. Så jeg prøvede at lave et digt: Tvivl Vinerbåden skræmmes af is til land. Vandskorpen værger sig tomheden. En hjerne vil, mon et hjerte kan? Du skærer vejen og vender tilbage hjem Har vandet en bund? Ikke helt nem (mellemrum imellem stroferne, s... -
Pufferligningen og pKs
ForumindlægJeg har hørt at man kan finde pKs udfra en titrerkurve vha af pufferligningen. ´Men hvad er pufferligningen??? Her ledt efter den i min bog (kemi 2000 B) men den står der altså ikke.
