Resultater: 18621 til 18640 af 436241
-
hjælp - musik eksamen
Forumindlæghej, da jeg snart skal op i musik eksamen (på mellemniveau), så ville jeg dermed høre om der er nogen der ved, hvor jeg kan finde nogle nyttige noter/opgaver/analyser m.m. om følgende: - jazz (fokus på jazzens rødder i chicago og kansas city)- soul - blues - hvordan man egentlig skal analysere e... -
Matematik
ForumindlægNogle, som vil hjælpe med opg. c. -
Dk-mdt
ForumindlægHej!Skal snart til dansk eksamen, og så ville jeg høre, hvordan I vil starte derinde. Fx ved en novelle, vil i så bare begynde med; "Jeg har trukket en novelle af Peter Seeberg fra 19.., den handler om (... et lille resume)" og så ellers bare det man har fundet frem til?Jeg er så urolig... -
Trekant
ForumindlægTrekant ABC -
KEMI RAPPORT !!
ForumindlægPlease, hjælp mig klogemennesker!! - jeg har nogle spørgelsmål, fra en kemi rapport, (folkeskole).. Baser: - Hvad kalder man ‘’ikke baseioner’’? + evt, nogle forsøg, hvis i kender nogle? Syrer: Når man måler pH værdien i syrer, hvad måler man så i virkeligheden? Hvordan k... -
Nulvektor-k-sæt?
ForumindlægHar nulvektoren et fast k-sæt? Man siger jo at nul-vektoren altid har længden nul, i så fald så er k-sættet jo altil (0,0), men det passer jo ikke, da den sagtens kan ligge alle mulige andre steder i koordinatstystemet??Mange tak til dem som svarer! -
Underemne til Rights? - Engelsk Outline
ForumindlægHej alle. Jeg har valgt at skrive om overemnet "Rights" til min engelsk eksamen, men ved ikke helt, hvilket underemne, jeg skal vælge. Jeg har havde i starten besluttlet at vælge "Human Rights", men min lærer siger, det bliver for stort, da vi kun har 5 min. Jeg tænker jeg ... -
"Historien om en moder"
ForumindlægEr der nogen, der har læst "Historien om en moder" af H.C. Andersen, der ligger inde med en analyse??Jeg har den opgivet til eksamen og kan ikke helt gennemskue den..Tak! -
Integration ved substitution
ForumindlægHej Er der nogen der ligger ind med et bevis for sætningen(Integration ved substitution).I må meget gerne skrive det her til mig PLEASE det skal være i dag, for jeg skal op i morgen...TAK:-) -
Punkter i planen (rummelig vektor regning)
ForumindlægHey Sidder og pusler med noget rumgeometri, men er løbet ind i et mindre problem. " en plan A er givet ved ligningen 3x-y+4z-12 = 0, Angiv 3 punkter i planen som ikke ligger på linie. Bestem en parameterfremstilling for A. " Hvordan bestemmer jeg de tre punkter i planen. Jeg skal self... -
indre energi????
Forumindlæghalløj derude!hvad er den indre energi? og hvad forstaår vi ved den? -
Bestemmelse af Syrekoncentration ud fra pH
ForumindlægHej. Jeg sidder og skal bestemme en syrekoncentration ud fra en kendte pH Da jeg ved det er en svag syre skal jeg bruge følgende formel: pH = 1/2 *(pKs - log(cs) Jeg ved pH er 0,27 mens jeg ved pKs er 4,75. Men med min egen isolation giver den koncentration jeg får ud af det ikke rigtig noge... -
Hjælp Til Fysik Eksamen
ForumindlægJeg skal fysik eksamen, og derfor er jeg lidt nervøs, jeg har prøvet og søge i forumet, men fandt ikke det jeg helt skulle bruge, så jeg håber der er nogen som vil hjælpe migJeg er ikke helt sikker på hvordan selve eksamen kommer til at forgå, er der nogle steder man kan læse om det, eller er der... -
Weimarrepublikken
ForumindlægJeg sidder og læser historie, og erfarede så, at jeg er lidt i tvivl om hvad Weimarrepublikken egentlig var. Ved godt det er rimelig centralt, men er det det store Tyskland som der var før 2. verdenskrig, altså med Østrig-Ungarn og alt det?Håber nogen vil svare ;) -
HASTER fredsskabende
Forumindlægnogle der kan give et eksempel på en fredsskabende operation på forhånd tak hurtig hjælp er dobbelt hjælp! -
Biologieksamen-Perspektivering
ForumindlægHej allesammen!Skal snart til biologieksamen (1g). Under emnet "Biologi som Videnskab" mangler jeg noget at perspektivere. Emnet indeholder begreber som "Cellen", "Celledeling", "Proteinsyntesen" og "Evolutionsteori".Er der nogen, der har ideer?&g... -
sumkurrrrrrrv
ForumindlægHej. Hvordan kan man se på en sumkurv, at fx et interval på 40-50 er den største gruppe? :) -
AU eller KU?
ForumindlægHVilket universitet er bedst: AU eller KU? (Ja, jeg ved godt det er et meget firkantet spørgsmål, men jeg er interesserede i alle slags svar!) -
Haster
ForumindlægHej alle. Jeg ville lige høre, om der er nogle som har lavet et engelsk essay om "Eating Sugar" af Catherine Merriman ? Jeg har læst teksten, men synes ikke overskriften har noget at gøre med indholdet. Er der en, der kan forklare mig det? Kh Clara -
Pyramidestub
ForumindlægHej.. Har lige et spøgsmål.. Hvordan finder jeg en side i en pyramidestub ? Selvom i ikke kan se tegningen lyder opgaven således: Bestem længden af linjestykkerne AB og BE. På forhånd tak.
