Resultater: 18661 til 18680 af 436241
-
Differentialligninger
ForumindlægNogle, som vil hjælpe med den sidste delopgave: -
Isolde Heyne
ForumindlægHejsa!Her om en uges tid skal jeg til terminsprøve i tysk. En af de tekster vi opgiver er "Treffpunkt Welzeituhr" skrevet af Isole Heyne.Jeg har prøvet at søge på nettet efter et forfatterportræt, men har ikke kunne finde ét! Derfor vil jeg høre, om nogen måske kort kunne fortælle om:1)... -
Isoler y
ForumindlægHejsa Jeg skal have isoleret y i formlen: ax + by + c = 0 Nogle som kan hjælpe ? På forhånd tak :) -
Postmodernism in English litterature...??haster...
Forumindlæghey.. jeg skal til eksamen om kort tid, men jeg er simply lost i det omkring postmordernism.. min lærer har opgivet 5-6 sider på det.. men jeg forstår ikk hva jeg skal sige til det... er der nogen der ved det? jeg kan også sende de opgivede sider til den engel, der vil hjælpe mig.... -
FRANSK PROBLEMER... Please
ForumindlægJeg har en oversættelse fra fransk til dansk som jeg vil hører om der er eventuelle personer som vil hjælpe mig, da det er en vigtig del af vores opgave betyder den en del desværre :( Her er den: Et bryllup i Tunesien varer nogle steder en uge. man skal slagte får. Det er mændenes arbejde, men... -
Udled sinus- og cosinusrelationerne
ForumindlægJeg forsøger at udlede sinusrelationerne:(1/2)*a*b*sin(C)=(1/2)*b*c*sin(A)=(1/2)*a*c*sin(B) <=> der ganges med 2 a*b*sin(C)= b*c*sin(A)= a*c*sin(B)<=> der divideres med a*b*ca/sin(A)=b/sin(B)=c/sin(C)Så ville jeg tegne en trekant for at udlede cosinus .. men er det at udlede eller bev... -
klimabælter. (;
ForumindlægHej allesammen! Hvorfor er klimabælter ikke lige streger, men meget varieret - altså de slår ofte et eller flere sving.. Hvordan kan det være? På forhånd tak. (: Bella -
virkelig nedern:/
Forumindlægvi havde terminsprøver i dansk. Havde det ikke så godt, så prøvede på at gøre mit bedste på det tidspunkt,... Men kommer det til at stå i mit karaterblad? Altså hvordan det gik osv.? Håber jeg virkelig ikke :/.... -
Geografi
ForumindlægHejNogle små spørgsmål angående geografieksamen.Er det iorden at skrive på selve spørgsmålsarket, eller er det kun "tilladt" at skrive på skolens papir?Geografieksamen foregår den således at man udelukkende taler ud fra figurene eller har jeg misforstået den pointe?Og hvis I ellers har ... -
brændværdi+nyttevirkning
Forumindlæghej!er der ik nogle der vil forklare hvad brændværdi og nyttevirkning er???? -
Matematikbog til selvstudie
ForumindlægHej, Jeg har lånt "Basal Matematik" af Allan Baktoft. I bogen er der en del opgaver man kan regne, men der er ingen løsninger, er der nogen der ved hvor man kan finde dem, eller kan Du/I anbefale andre matematikbøger med opgaver/rettelser? Bogen skal bruges til selvstudie, og niveaue... -
Hvordan skal man disponere sin eksamen?
ForumindlægJeg er lidt i tvivl, jeg skal til kemi-eksamen men forstår simpelthen ikke hvordan jeg skal inddrage rapporterne. Altså umiddelbart kan jeg sagtens få 15 minutter til at gå med at snakke kun om teori og evt inddrage et demonstrationsforsøg, men hvad hvis jeg trækker et spørgsmål hvor jeg skal ind... -
membranpotentiale, aktionspotentialet og et elementært bonus-spørgsmål om blodgennemstrømning
Forumindlægjeg er endt i den ulykkelige tragedie at skulle op i biologi-b niveau. Derfor sidder jeg og forsøger at forstå det her med membranpotentiale, aktionspotentialet og derunder natrium-kalium-pumpen. Er nogenlunde med på hvad ordene beskriver og de forskelliges funktion, men så heller ikke meget mere... -
Kloge samfundsfagshjerner hjælp mig! - Keynes - Hvad stod han for
ForumindlægJeg er i gang med en altarnativ årsprøve i historie. Så jeg har trukket mit spørgsmål i dag men kommer først op i det i morgen. Jeg har trukket en kilde af Keynes hvor han beskriver versailles traktaten og dens følger. Jeg ved at Keynes er en engelsk økonom, men hvad var hans holdning. Har hørt o... -
Hjælp...
Forumindlæghvordan skal man løse ligningen b*a^xa^7*(a^-2)^3*kvadratrod 16a -
Pensum-tekster...
ForumindlægSkal til engelsk mundtlig, og tænkte på om ik der var andre der har læst og tolket lidt på følgende tekster... Så jeg ka få lidt flere indgangsvinkler :)The Spoiled Child - Sinéad de ValeriaReunion - John CheeverSunday in the Park - Bel KaufmannFather and Son - Bernard Mc LavertyEnoch'... -
Eksponentiel vækst
ForumindlægJeg har en eksponentiel udvikling der hedder: f(x)= 4,05x1,11x Har jeg i hvert fald regnet mig frem til. Mit problem er opgaven hvor jeg skal løse: f(x)=2 Håber nogen gider hjælpe :-) -
Russisk
ForumindlægHej "kammerater"!Jeg tænkte på, om nogen har resumeer liggende af samtlige kapitler i historien "выстрел" (Vistrjel)??Enhver hjælp til denne historie er kærkommen. -
Gode vendinger!
ForumindlægHej,skal op til spansk eksamen meget snart!Er der nogen der ligger inde med en masse gode vendinger, som man typisk ville få brug for ved en eksamen...Sætninger som starter, leder videre til noget andet, slutter osv.Håber i forstår mig! -
Hvilke problemstillinger stod den danske velfærdsstat overfor da den blev til?
ForumindlægJeg håber der er nogen der kan hjæle. Jeg er igang med en opgave om den danske velfærdsstat, dens historie og hvordan den blev til, jeg har skrevet om kanslergadeforliget, fattigloven, pensionsordningen osv, det eneste jeg ikke lige kan finde noget om er forskellige problemstillinger.
