Resultater: 19281 til 19300 af 436241
-
Dansk
Forumindlæghej!!Har fået til opg. at læse Lykkeper af Henrik pontoppidan her i sommerferien, da vi er langt bag ud med det pensum vi skal nå. Men vil lige høre om der er ikke er nogen der sidder inde med lidt notater om bogen, så jeg ikke skal bruge hele sommerferien på at analysere bogen, har nemmelig en m... -
Oversættelse af dansk til tysk
ForumindlægHej;-) Er der en som ville være så sød at oversætte dette for mig til Tysk? Nu kommer gæsterne. De giver moren og faren en buket. Søsteren henter en vase til forældrene. Sønnen giver gæsterne pizza og moren henter vinen. Pizzaerne er blevet meget gode. Gæsterne spørger: Har I en opskrift? Ja, ... -
Muligheder for at lære tysk eller italiensk som student.
ForumindlægHej. Mit spørgsmål lyder: Efter endt studentereksamen, er det så muligt at tage HF-enkeltfag (ikke GSK-kurser) sideløbende med ens universitetsstudier?Jeg er altså interesseret i at tage tysk eller italiensk på B-niveau (er pt. matematisk 2.g'er, har fransk B), og vil gerne vide om det er mul... -
HELP PLZZZ..
Forumindlægopgave 3.50 reaktionen 2H2(g) + 2NO(g) ---> 2H2O(g) + N2(g) har reaktionshastighedsudtrykket: v=k*[H2]*[NO]^2 a) angiv reak. ordenen med hensyn til H2. Her har jeg eftervist at reaktionen er af 1.orden b) angiv reak.ordenen med hensyn til NO. Her har jeg kigget på hastighedsudtrykket og udfra ... -
2.g opgaven...
ForumindlægEr det obligatorisk at skrive 2.g historieopgaven inden for et emne man har haft om i historie, eller er det fuldstændig frit?? :) -
forklaring..
Forumindlæg“He is coming home in all his might, in his shining armour.” Han er kommet hjem I al hans kraft/magt, i hans skinnende rustning. Jeg skal skrive om en tekst, men til at starte med om den her sætning historien starter med. Hvad mener i, at historien vil handle om, bare ved at læse d... -
Emner til AT - gode/dårlige?
ForumindlægHej:) så fik man emnet til AT og ville lige høre folk om hva I synes om det? (Rejser - opdagelser, forandringer, ny viden) Synes det lyder spændende, men får nok problemer med at få kædet mine fag ind i:S -
Fourier-Motzkin elimination
ForumindlægAltså jeg skal benytte mig af denne metode, og jeg har prøvet at beskrive hvad jeg gør. Men når jeg når til at jeg skal finde maximum og minimum bliver jeg lidt i tvivl, for jeg er ikke helt sikke på hvordan man egentlig kan se det. Og når jeg prøver at komme videre synes jeg ikke helt at det giv... -
Lidt hjælp til fransk fremlæggelse
ForumindlægHejsa. Er der ikke nogen, som lige vil kigge på min fremlæggelse, og komme med nogle rettelser og kommentar? Mvh Nikolaj Rosenthal Un bar aux folies bergéres est tun tableau réalisé par le peintre Edouard Manét au début des anneès 1800. Le tableau s’agit de la derniere œuvre ma... -
matematik hjælp!
ForumindlægHvordan beregner jeg dette? (vedhæftet) -
A-niveau kemi??
ForumindlægHey... jeg skal have kemi på a-niveau fra næste år, men er ikke SUPER NØRD til det! er nogle som har nogle gode forslag til, hvordan jeg kan forberede mig?? -
Helfe ich :)
ForumindlægJeg er en dør til fysik, og skal selvfølgelig til eksamen i det. Jeg har været så "heldig" at trække universet.. Mit spørgsmål lyder: Hvordan kan man sammensætte Hubbels lov, blå- og rødforskydning og dopplereffekt?. Er vireklig på edn. .SKal op i morgen.. Hjælp mig hvis i kan :) Mvh. M... -
Bestem en ligning for to tangenter?
ForumindlægEn cirkel med radius 5 har centrum i (3,2). Denne cirkel har to tangenter, der går gennem punktet (10,1). a) Bestem en ligning for hver af disse tangenter. jeg har udregnet normalvektoren til 7 -1 Hvis der kun var én tanget, var det nemt. Men nu ved jeg ikke hvad jeg skal... nogen der ... -
Kopiark
ForumindlægEr der nogle der vil scanne kopiark 6, på 25, i Der Sprung 3? Skal aflevere opgaven på mandag, så det ville være rart hvis nogle ville hjælpe mig lidt :). -
dosis: forskellen mellem gray og sievert?
ForumindlægJeg har et spørgsmål som lyder sådan: Gør rede for begrebet dosis, hvad det dækker over og hvordan det beregnes? Jeg har fået at vide at det vil være en god ide at finde ud af forskellen mellem sievert og gray. Er lidt forvirret om hvordan jeg skal finde forskellen og hvad det har med sp... -
Andengradsligning!
ForumindlægHej, jeg har brug for noget hjælp til nogle andengradsligninger! Er der en der kan fortælle mig hvordan denne andengradsligning skal regnes ud? y=x^2-4x-5 Prøver at finde diskriminant og nulpunkter lige nu, men er ikke sikker på jeg har gjort det rigtigt :) -
Hjælp :)
ForumindlægHvor lå kystlinien i Botniske Bugt? :) -
Give kritik på opgave
ForumindlægNogle der vil give kritik på denne her opg. om rabbit proof fence. Gerne grammatiske fejl. Make a summary of the film. The film is about 3 halfbreed aboriginal girls, Molly, Daisy and their cousin Gracie. They are belonging to the Jigalong tribe, which is quite close to the white sett... -
Hjælp skæringspunktet
Forumindlæg(x)=0.000268x^2-177 Fin koordinaterne for skæringspunterne med 1.aksen Hvordan gøre man? -
Kulstof 14
ForumindlægRedegør for det matematiske indhold af kulstof 14 metoden .. Ja?
