Resultater: 19621 til 19640 af 436241
-
sommer og vinter
ForumindlægHvad er grunden til at vi har sommer og vinter? -
polaritet
ForumindlægHej, kan i give en god forklaring på alkohols polaritet? På forhånd tak :-) -
brug for hjælp
ForumindlægHejsa alle jeg har virkelig brug for hjælp til at gøre følgende reaktionsskema færdigt: I-(aq)+Fe3+-->I2(s)+Fe2+(aq) Jeg håber der er nogen, der gider at svare på følgende opskrift, som min lærer sagde vi skulle bruge til at besvare opgaven, vi skulle besvare alle punkterne. Jeg håber de... -
Fra MeV/c^2 til kg
ForumindlægHvordan omregner man en masse fra enheden MeV/c^2 til kg? -
Hjælp til mat. opgave
ForumindlægHej,Har siddet og puslet i længere tid nu med opg. 4.017 i Eksamensopgaver i matematik og er ikke kommet så vidt. Opgaven lyderLøs ved beregning 2 * e^(2x) + 7 * e^x - 4 = 0 -
verdenssystemsteorien.
Forumindlægjeg sidder med to tekster, hvor jeg for hver tekst skal sætte dem op imod verdenssystemsteorien. men hvordan gør jeg? -
Politiske indgreb og deres effekt på konjunkturforløbet
ForumindlægHejsa. Jeg har lige læst nogle indlæg herinde om at vælge to relevante parametre (fx beskæftigelse el inflation, rente eller offentlige udgifter osv.) Er der ikke en der kan hjælpe med at vælge to relevante parametre? hvad kunne være mest oplagt? jeg skal diskuterer sammenhængen mellem dem. - hva... -
boksplot for fangede kaniner
Forumindlæghej nogen der kan hjælpe mig med at beskrive hvad de to boksplot fortæller om længdefordelingen af fangede kaniner i juni og september måned? -
olympisk ridning 1990
Forumindlægher er lige en opg som er lidt svær for mig at forstå:Rytterne skal trække lod mellem at antal heste.antallet beregnes således: 1 hest pr. 2 ryttere + 1 hest pr. påbegyndt gruppe af 10 ryttere.a) Hvor mange heste skal der være til 22 ryttere? ("den har jeg fået til 14")En af de hest... -
trigonometri
Forumindlæghej nogen der kan hjælpe med b) ? synes jeg mangler nogle informationer.. -
Oversættelse..
ForumindlægHej - Jeg er lige startet i 1G for et stykke tid siden, og har fået en oversættelse for, det meste af det er let nok, dog er der 1 ting der ikke står i bogens ordbog så er lidt blank..Here goes;(11 millions dans la région d'I(med ^ over)le de France)Kan godt være det bare er mine tømmermænd d... -
indfald og brydningsvinklen + andet guf
Forumindlæghttp://bigup.peecee.lir.dk/view.php?id=1415Da jeg har været syg, har jeg ikke været til de sidste 3 fysik timer, og har derfor nogle problemer med opgaven...Håber I kan hjælpe mig. -
Haste opgave om gradtallet !!!
Forumindlægjeg har en opgave & i den stå der- i en Cirkel med radius 5 tegnes en korde med længden 8, find gradtallet for den bue, korden spænder over.. Hvordan finder jeg gradtallet? hvis det ikke er for besværligt for jer må i gerne regne det ud (: -
"Der Tunnel"
ForumindlægHej allesammen . Jeg sidder og skal i gang med at lave en stil om 2 af hovedpersonerne fra filmen "Der tunnel", men efter som jeg ikke har set halvdelen af filmen er det lidt svært . Er det evt. nogen der har lavet noget i den stil som kan sende nogle stik ord eller noget? Det er en opg... -
hjælp mig! min lærer er ond!
Forumindlægjeg skal dividere med to cifret tal og dividere med komma tal hvordan gør man det? opgave 1 er: 2,3 : 55,20. og opgave 2 er 1056 : 22. hvordan havde min lærer lige tænkt sig at jeg den mest dovne og ikke specielt kloge sjette klasses elev kunne lave DET!? nogen der er søde og hjælpe mig? ... -
Engelsk rettelse
ForumindlægHej...Er der nogen der kunne tænke sig at rette min engelske stil i dag? (A-niveau)Jeg har selv læst den igennem flere gange, så det skulle ikke være så slemt.Skriv mailadresse her, hvis du har lyst...Håber virkelig at der er en venlig sjæl herude.P.s grunden til at jeg ikke bare smider min stil ... -
RSA Kryptering (mat/da)
ForumindlægHej aktive brugere på Studieportalen, Jeg skal til at skrive SRP, og jeg har valgt at skrive i fagene matematik A og dansk A. Grunden til at jeg skriver er, at jeg ønsker konstruktiv feedback og evt. idéer til opgaven. Emnet er RSA Kryptering og grunden til, at jeg skriver i dansk er, at j... -
Pontoppidan
ForumindlægEr der tilfældigvis nogen der ved noget om Henrik Pontoppidans enetaler?? Specielt hvad der karakteriserer dem??? Har googlet, men har ikke fundet svar..Håber der er en venlig sjæl eller to derude i cyperspace der kan hjælpe mig, for jeg er godt lost i det. Skal aflevere en stil om hans enetaler ... -
svingninger
Forumindlæget legeme, der er forbundet med en fjeder, sættes i svingninger, og bevægelsen er givet ved:x=0,6+0,3sin(8t)hvor tiden t måles i sek. og x i meter.bestem den største og mindste værdi, x kan antage. Angiv bevægelsens svingningstid. -
Fransk oversættelse som er meget svær.
ForumindlægJeg har prøvet at oversætte en lille smule men det falder mig virkelig for svært. Jeg skal bruge det til et foredrag så hvis der var en der ville hjælpe mig med at oversætte det ville jeg blive meget glad.Fra krig til krig:I 1830 troede Frankrig at de let kunne erobre Algeriet men nej, krigen var...
