Søgning på: danskere i verden. Resultater: 13701 til 13720 af 47039
-
forstår ikke udregningen
Forumindlæghej jeg har ligningen 3 * exy^2+ 3 x exy^2 * ( y2 + x * 2 * y * y ' ) - 2 y ' = 6 x + 2 y * y ' hvor x=1 og y = 0 Facit siger, at når punktet indsættes,bliver det til 3 - 2*y ' = 6 hvordan blive det til det? jeg kan kun få det til at give 6 - 2y ' = 6... -
Integrale regning
ForumindlægHej! Jeg vil rigtig gerne have hjælp til to følgende opgaver: 2) Betragt de to funktioner: f(x) = 4 ·√(x-1) og g(x) = -1/5x2 + 2x + 3 Graferne afgrænser sammen med koordinatakserne en punktmængde M der har et areal. Funktionerne bruges som en model for en skål, ... -
Andelsbevægelser ??
ForumindlægI min historie aflevering lyder et spørgsmål sådan: Hvilke former for andelsbevægelser kender du til i dag? - og hvorfor kan ideen stadig bruges? Jeg er fuldstændig blank ved dette spørgsmål - nogen der kan hjælpe? -
Bestemt integrale -Areal
ForumindlægAreal under f(x) -Rigtigt?f(x)= -0,003125x^2+15F(x) = -1/190x^3+15xAreal -40-10:A =-10^3/190 + 150 - (-40)^3/190 + 15*(-40)A = -118,42 -Bestemt ikke rigtigt?!? -
FN
ForumindlægHej alle :-) Jeg sidder med et eksamenssæt, som jeg skal have besvaret. Jeg har selv svaret og forholdt med til spørgsmålene, men jeg gad godt høre nogle andre meninger og holdninger. Spørgsmål 1. FN blev stiftet på det grundlag at der aldrig mere skulle være krig. Alligevel har der vær... -
Camp Counselor USA
ForumindlægEr der nogen der har overvejet at tage til USA efter studentereksamen, og arbejde som counselor på en SummerCamp??Hvad kan man ellers hvis man gerne vil arbejde i udlandet lige efter gymnasiet?? -
90'erne
ForumindlægHejsa Jeg søger nogle informationer om litteraturen i 90'erne, men kan ikke rigtig finde noget helt konkret... Altså hvad er kateristisk ved 90'ernes litteratur?Håber, at nogen kan hjælpe migPå forhånd tak -
Kildekrtitik
ForumindlægHej med jer!Jeg skal til at skrive 2.års opgave og har selvfølgelig læst en del bøger forinden... Det er nok os meget godt, men ligemeget hvor mange bøger jeg læser synes jeg ikke rigtig jeg får noget relevant ud af det... Det er som om jeg ved nok om emnet og det bare er det sidste der mangler f... -
Historieopgave - USA..
ForumindlægHey..Jeg skal til at lave historieopgaven om en lille måned, og jeg har valgt at beskæftige mig med USA..Eller nærmere, Mafiaens indflydelse under depressionen, dvs. Mafiaens tid fra 20erne - 30erne og hvordan mafiaen har fungeret, hvilke årsager til at den stadig eksisterer osv..Har i nogle fors... -
Indikator
ForumindlægHvad er en indikator ? Jeg forstår ikke det som jeg læser. -
Nationalsport i Algeriet...?
ForumindlægHej...Hvad er nationalsporten i Algeriet?Og kan nogle evt. give mig et link? (helst på fransk)Mange tak...-håber på et nyttigt link, da jeg ikke har været i stand til at finde en god side... -
Spændvidde
ForumindlægHej derude Nogen der ved, hvordan man bestemmer en brobues spændvidde? -
Myte, kvad, legende??
ForumindlægDav.Hvad er "myte, kvad, legende"? ...Er det tekster? Har de noget med hinanden at gøre?, og hvordan analyserer man dem?Håber at noget kan hjælpe mig .. -
Diarrebehandling - glucose og NA
ForumindlægHej :) sidder her og knokler med en biologiaflevering... Opgaven går ud på følgende: Diarre som følge af kolerainfektion kan behandles med ORT (Oral Rehydration Therapy), der behandler med en vandig opløsning af glucose og natrium salte... - hvorfor kan en behandling med glucose og natriumsalte... -
syopsi problemformulering
Forumindlæghej skal skrive en synopsis til eksamen, tænkte på skrive om islam muhemmeds hisorie. i syopsen skal der være problem formulering ind hvad skal det være hvis jeg vælger muhammeds histroe. håber i giver mig gode ider til en problemformulering. eller skriv om indien - buddha kultur men hvad skal ... -
hvad betyder...
ForumindlægJeg har et citat af Olive Schreiner som lyder: "When your life is most real, to me you are mad"Nogle som ved hvad det betyder. altså ikke ordret, men hvad budskabet er og hvad der menes med dette citat? Det skal relateres til et billede, hvis budskab er at man ikke er "crazy"... -
realisme vs idealisme
ForumindlægJeg er igang med en opgave omkring 9/11 I opgaven kommer jeg ind på Bush-doktrinen. Er kommet frem til at bush doktrinen er det meget realisme der er i fokus fordi: Hans mål er at overleve i et internationalt anarkisk system, hvor krig er en mulighed, og hvor magt derfor er den eneste v... -
TEORITIKERE I SAMFUNDSFAG
ForumindlægHi Peps..! Kender I nogle gode og vigtige teoritikere, som er vigtige at trække på banen, når vi snakker om bæredygtighed, miljø og sundhed i samundsfag??? :) Haster.. -
kat - symbol
Forumindlægnogen som ved hvad en kat symboliserer generelt? og hvad den symboliserer hvis den er ved siden af en kvinde? tak :)) -
Metans bindingsvinkel
ForumindlægHejsa. Hvordan kan det lade sige gøre, at bindingsvinklerne mellem alle H i metan er 109 grader?
