Søgning på: danskere i verden. Resultater: 13761 til 13780 af 47039
-
er der nogen som har læst....
Forumindlæghejsa alle sammen....ville bare lige spørge om der var nogle der havde læst:"HANS OG BØNNESTAGEN"...HVIS I HAR må i godt lige give et referat af den...hvis i altså gider.... -
HJÆLP TIL ENGELSK EKSAMEN!
Forumindlægjeg skal stå og tale i 5min om aids i syd afrika. hvad ville i komme ind på? hvad ville i sige? hvad kan man sige og er der en god måde at stå på når man siger deT? første eksamen, hjælp! -
Naturvidenskabelige verdensbilleder
ForumindlægHar lige trukket spørgsmål til fysik-eksamen imorgen, - jeg skal give en præsentation af de observationer vores af vores omgivelser, som et naturvidenskabeligt verdensbillede skal forklare. Nogen der har idéer til, hvad jeg kan snakke om? Alt hjælp kan bruges! -
Matematisk sammenhæng
ForumindlægResultater: t (sek) tid: 60 120 180 240 300 m (g) massen: 0,12 0,30 0,35 0,41 0,58 Hvordan finder man den matematiske sammenhæng mellem massen (m) og tiden (t)? På forhånd tak! :-D -
Interressegrupper
ForumindlægHej Håber at i kan hjælpe mig. Jeg er i gang med at skrive SRP og en del af min problemformulering lyder som følger: Analyser hvordan LEGO arbejder med bæredygtighedi relation til forskellige interessegrupper. Så er mit spørgsmål bare hvordan jeg gør det og hvilke modeller man kan anvende -
Nyklassicisme
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig, hvorfor de nyklassicistiske bygninger valgte at hente deres inspiration fra de gamle græske eller romerske templer? Jeg har søgt lidt på nette og emner som Den Franske Revolution dukker op, men jeg har svært ved at kæde det sammen, er der nogen der kan komme me... -
CBS: Statistikeksamen hjælp.
ForumindlægHej. Jeg står og skal op til reeksamen i statistik på CBS om to ugers tid. Jeg har ikke rigtigt styr på hvornår man skal bruge de forskellige tests, udregninger og fordelinger. Er der nogen der har en god oversigt, huskeregel eller eventuelt kan hjælpe mig ved at forklare? Læser ... -
nirvana + livshjulet
ForumindlægHej... jeg skal op til rel her snart og føler mig total forvirret, når det kommer til buddhismen... Jeg har ikke forstået det med livshjulet og nirvanã 100%.. Er der nogle der kan forklare mig dette? Livshjulet er livets cyklus. Man bliver hele tiden genfødt.. og nirvaña er paradi... -
Skepticisme
ForumindlægHvad er skepticisme?Mvh Kim -
"logos" vs. "historia"
ForumindlægEr der nogen der kan oplyse mig om hvad foskellen på disse to begreber er? altså logos og historia? især med henblik på det Herodots skrifter og bøger?på forhånd tak -
reformtilhængere af Islam
ForumindlægHey! Jeg er lidt tvivl om denne sætning: "reformtilhængere stemples som Vestens lakajer". Sætningen handler altså om at folk, hvis religion er Islam, mener at reformstilhængere er vestens lakajer. Men er disse reformstilhængere terrorister? hvis ikke hvem er de så? -
enkelte spørgsmål til sokrates' forsvarstale
Forumindlæghejsa :0)har liii nogle enkelte spørgsmål til forsvarstalen.. som jeg ikke lige kunne finde svaret på her inde!!- Hvilke guder er stats anerkendte (s. 33 i den offentlige anklage)??? bare lige de vigtigste.. (self. Athena, zeus.. men hvem mere ??)- Bruger Sokrates "jordmoder metoden" (d... -
HASTER PLS METODER (SAMF - RELIGION)
ForumindlægHej allesammen, jeg skal op til AT årsprøve imorgen (2.g) Mit synopsis handler om intergration (Muslimer i DK) Jeg har fagene religion og Samfundsfag.. Jeg ved ikke hvilke metoder jeg skal ind på.. P.S hvordan foregår A.T eksamen.. Skal jeg gå ind og snakke mest om metoder eller? -
foreskel på Investerings - og provokationskristne..
ForumindlægHej Er der en derude som kan give mig hovedbegreberne inde for disse to holdninger.Jeg skal snart op i Religion, og skulle nødig komme til at sige det forkerte ;-)mvh Anne -
Kystbanesocialister
ForumindlægWhat is that? =/ -
Hjælp til forståelse af engelsk tekst
ForumindlægIf this business would really be finished when I did the deed, then it would be best to get it over with quickly. If the assassination of the king could work like a net, sweeping up everything and preventing any consequences, then the murder would be the be-all and end-all of the whole affair, ... -
Dommedag
ForumindlægHeyJeg sidder og læser om islam på islam.dk og har fået følgende om livet efter døden:Allah vil bestemt oprejse alle de døde. Men Allah har Sin egen plan med alle ting. Der vil komme en dag, hvor hele universet vil blive ødelagt (altså dommedag), og derefter vil de døde blive genoplivet og stå f... -
Styr på begreber
ForumindlægDer findes to skæbnebegreber: móira, som er det forudbestemte, og tyché, som er det tilfældige. Jeg husker det som, at når man taler om móira, så er der tale om nogle kvinder, der spinder livets væv, men er der nogle, der kender den eksakte forklaring? -
illiaden, odysseen og staten.
ForumindlægHej alle.Jeg har rimelig godt styr på disse 3 tekster, men deres "perspektivering" så at sige har jeg problemer med.Illiaden er helteidealet "primitivt". Achilles bekræfter sig selv i form af hans styrke m.m. <-- mythos og vikingetids helt.Odysseen har vi O som er en blandi... -
Emil Bønnelycke: Aarhundredet
ForumindlægEr det nogen der kan give min et lille resume af denne tekst: Emil Bønnelycke: Aarhundredet?
