Søgning på: danskere i verden. Resultater: 13881 til 13900 af 47039
-
Hva' ska' jeg være opm. på ang. spr.und.
ForumindlægJeg er igang med at få lavet et spørgeskema, som skal danne grundlag for en samfundsfagsaflevering. Emnet er "Unge og kriminalitet". Spørgeskemaet er anonymt. Men hvilke mere generelle forhold, skal jeg være opmærksom på, når jeg laver sådan en spørgeskemaundersøgelse? -
Enhedscirkel
ForumindlægHii.. hvordan gør man rede for at cos(v+90)= - sin(v) og sin(180-v)= sin(V) vha. enhedscirklen, og der står at man skal bruge ensvinklede trekanter med forstørrelsesfaktor 1 og overvej fortegnene. -
Hvad hedder begrebet?
ForumindlægHej, er der et ord for, når der i en tekst gives hints til, hvad der kommer til at ske længere fremme? Og hvis en person fortæller om fortiden, er det så et flashback? -
Databog
ForumindlægI min databog så er der et uendligt tegn ude for 2-methylpropan-2-ol's opløslighed i vand. Hvad betyder tegnet? :) -
AT-synopsis, forvirret?
Forumindlægjeg skal op til AT- synopsis og har valgt fagene samf og eng. i eng har jeg bare valgt den hermeneutiske spiral,(jeg har læst en bog) hvad kan jeg mere sige til det? så har jeg valgt kvalitativ metode i samfundsvidenskab da jeg har interview en person, hva kan jeg mere sige end at jeg har valg... -
Metoder i billedkunst
ForumindlægEr der nogle der kan oplyse mig om hvad billedkunsts metode er. Jeg ved at det er en humanistisk metode hvorfra man prøver at analysere og fortolke sit materiale. Men er der ikke andre metoder? Venlig hilsen Sarah -
Imparfait eller passé compose?
ForumindlægHej - Har lavet en opgave som handler om Imparfait eller passé compose. Problemet er bare at jeg ikke har helt styr på hvornår man skal bruge hvad? Har lavet min opgave, men tænkte på om der er nogle som kunne tjekke efter fejl? Ps. De står med tykskrift dem jeg er i tvivl om. Un soir un co... -
Samfundsfaglig metode i sammenhæng med litterært værk
ForumindlægHejsa alle. Jeg sidder og hiver mig selv i håret over metodedelen til min snarlige AT eksamen. Jeg har valgt det litterære værk "Fagre nye verden" af Aldous Huxley og har dertil knyttet klassiske sociologiske teorier om moderniteten - Émilie Durkheim og Max Weber. Teorierne er brugt så... -
Elektricitet - Har brug for hjælp!
ForumindlægHej allesamen .. Har snart Fysik/Kemi eksamen til 9. kl. Alle kapitlerne blev gennemgået og velforstået. Undtagen elektricitet, den havde jeg lige lidt problemmer med. Mest med at definere elektricitet, som heller ikke stod direkte i bogen. Ved ikke. Kan nogen hjælpe ? PÅ FORHÅND TAK ! Kais -
SRP - Redegørelsen.
ForumindlægHej, Jeg sidder med en SRP opgave omkring skoleskyderi i USA. I mit redegørende spørgsmål skal jeg redegøre for udviklingen af skoleskyderi. Men jeg er ikke sikker på hvad jeg skal komme ind på. Jeg har fundet en masse statestikker og empiri i forhold til hvordan antallet er steget. Men synes b... -
Todays Racism
ForumindlægHello folks! Hvis i skulle beskrive racismen i dag, hvordan ville i gøre det? er det bedre eller værre, det samme måske? -
buddhisme, JEG'et ?
ForumindlægHejsa Ville lige spørge : hvordan kan jeg'et være en illusion i buddhisme ? -
religion i middelalderen
ForumindlægEr der nogen, der kan hjælpe med dette spg?: Hvilken og hvor stor en rolle spillede religion i middelalderen for den almene befolkning? Man "bebrejede" vel Gud for alting på daværende tidspunkt, men er der noget ultravigtigt, som jeg eventuelt burde nævne? det er nemlig til en fremlæg... -
Hvad kræver det at få 12 i tysk?
ForumindlægJeg tænkte på, om hvis man taler meget i tysktimerne, og måske indimellem siger nogle forkerte ting eller nogle grammatisk forkerte ting, kan man så stadig få 12, hvis man overordnet set er meget sikker og har en god grammatisk forståelse. -
Den Kolde Krig, forstår intet!
ForumindlægHej! Jeg har en lille opgave om den kolde krig til mandag, og jeg forstår intet! Er der ikke nogen, der kort med lette ord kan forklarer hvad den kolde krig gik ud på? Jeg har læst mange sider, og det eneste jeg har forstået er at USA var i mod sovjet unionen. Rest fatter jeg ikke... Please hjælp... -
skæbne
ForumindlægHej hvordan defineres skæbne inden for de tre monoteistiske religioner (kristendom, islam og jødedom)? Nogen der kan hjælpe mig med hvordan de er forskellige og hvordan de ligner hinanden - med hensyn til skæbnebegrebet.. på forhånd tak :) -
den fjerde adle sandhed?
Forumindlæghej hvad går den 4 adle sandhed ud på , for jeg forstår den virkelig ikke??? tak -
Gode fif mod nervøsitet ? - fysik
ForumindlægHejsa :) Jeg skal til fysik-eksamen i morgen, og ville gerne have nogle gode fif om hvordan man kommer med en god fremlægning uden nervøsiteten. -
Boddhisattva kontra Avalokiteshvara
ForumindlægEr en bodhisattva og en avalokiteshvara det samme? -
Illiaden 20. sang
ForumindlægHalløj :) jeg har to spørgsmål som jeg vil gerne have hjælp til: Hvem er Dardanos? Hvorfor er Priamos' hus for længst forhadt af den høje Kronion? Mirella..
