Resultater: 14241 til 14260 af 436512
-
2. gradspolynomium
Forumindlæg2. Gradspolynomium bruges til at kunne tegne en 2. gradsligning Man går fra ligning ax2+bx+c= 0 til 2. gradspolynomiet f(x)=ax2+bc+c Når det nu er et 2. gradspolynomium betyder det, at x er i anden potens x2 Kan man så sige, at når man arbejder med en ligning, der er 1 potens x, at de... -
OVERSÆTTELSE, HJÆLP søges
ForumindlægGoddag. Jeg har en aflevering for, hvor jeg skal oversætte nogle sætninger og jeg ved ikke helt om jeg har de rigtige kasus og bøjninger. Jeg ville blive glad hvis der var én der gad rette det! -
Statistik - Telefonsælgere
ForumindlægHar svært ved denne opgave i min matematik aflevering, som helst skal afleveres her i aften. Håber virkelig, der er en venlig sjæl som vil hjælpe mig :) -
Ligning
ForumindlægHar brug for lidt hjælp En linje er på implicit form givet ved 4x-2y-14=0 a) Bring linjens ligning på eksplicit form -
Hjælp til engelsk sætning ASAP ;-)
ForumindlægHejsa. Er der en venlig sjæl der vil hjælpe mig med denne sætning således at den bliver grammatisk korrekt med kommaer osv. Listen to your inner voice, accept it and act upon it, without violating others. På forhånd mange tak. Mvh Michael -
Store i Maple
ForumindlægHej. Nogen derude der ved om man kan store i Maple (ligesom man gør på lommeregneren), og i så fald hvordan?? MVH -
Sygeprøverne dec 2014???
ForumindlægNogle som ved om sygeprøverne fra december sidste år (retteark) er kommet ud nogle steder? Evt. link? -
Overklasse vs. underklasse i DK
ForumindlægGodmorgen SP ;) Min gruppe og jeg er igang med AT-projekt, og vi har om kulturmøder, hvor vi har valgt at dykke ned i overklasse og underklasse i Danmark. Vi skal til det vælge en novelle eller et digt at perspektivere til - men hvilken har vi ingen idé om. Jeg vil derfor høre om I har et ... -
Harmonisk analyse til Baby Love?
ForumindlægHej! Jeg sidder lige nu og skriver SRP og analyserer sangen Baby Love af The Supremes, men jeg forstå simpelthen ikke hvilke harmonik vi har at gøre med. Akkorderne: Intro: Dm Bb G F C Vers: C C7/Bb A7 Dm Dm C F6 C F6 C F C/E Dm7 G --> og så starter den forfra. ... -
Spansk
ForumindlægHej :) Er der nogen, der kan kigge en meget kort spansk tekst igennem for gramatiske fejl og forkerte formurleringer? Det ville være en stor hjælp. Tak på forhånd (Jeg sender teksten til jeres indbakke) -
Stadig forvirret
ForumindlægF+M=45 F+M+D +C=57 M=c+11 F=? M=? D=? C=? -
Fortrydelse af valg af gymnasie
ForumindlægHej Da min familie altid har været tilknyttet Stx, valgte jeg at søge ind på denne uddannelse, da jeg tænkte det var sikkert godt. Men efter nogen overvejelser har jeg fortrydt og vil på HHX i stedet, problemet er bare at ansøgningerne er sendt, dog siger min vejleder at det ikke er noget problem... -
Envelope detector på dansk
ForumindlægHej Jeg skriver i øjeblikket AT om amplitude modulation og de elektriske kredsløb som er forbundet med dette. Da størstedelen af mine kilder er på engelsk, skal jeg derfor oversætte utroligt mange fagtermer, hvilket ikke altid er lige let. Som det fremgår af overskriften er jeg i tvivl om hvad ... -
Differentialregning
ForumindlægHej. Er der en venlig sjæl som kan hjælpe med to matematik opgaver? 1) Bestem stamfunktionen til funktionen f med forskriften, f(x) = x^2 + 2x + 5 Hvis graf går gennem punktet (1,1) 2) Vis, hvordan man integreres til 2/3 x^3/2 (udnyt x = x^1/2) -
Problemløsning
Forumindlæg9.a planlægger en turnering hvor skolens 7., 8 og 9 klasser skal spille basket. Der er i alt otte klasser, der skal deltage i turneringen. De otter klasser er: 7a 7b 7c 8a 8b 8c 9a 9b Frederikke foreslår at de organiser turnerigen i tre runder: runder er der fire kampe. Hver klasse skal spil... -
Hjælp tak
ForumindlægNaja forslår at de organiser turneringen på en anden måde så alle otte klasser skal spille en kamp mod hver af de andre syv klasser. Hvor mange kampe bliver der i alt i turneringen med Najas forslag? Du skal begrunde dit svar. Hvordan kan jeg løse den? -
Jeg er gået i stå..
ForumindlægHej alle sammen Så jeg har emnet Inertimomentet i Teknikfag/Matematik. Og jeg skulle finde U(I). U(I) = (Q · L3 / 48 · E) · I-1 og jeg har værdierne: L = 2m E = 9000MPa I = 341718,75mm4 også skulle jeg først finde Q, jeg ved ikke rigtig hvordan, men jeg har gjort såda... -
"De betyder mest" på tysk
ForumindlægJeg er i tvivl om, hvordan man siger "De betyder mest" på tysk. Jeg er ikke sikker på, om "mest" er omsagnsled til grundled og derfor ikke skal have nogen endelse, eller om det hedder "am meisten" eller "der meiste". Nogen der kan hjælpe mig med at lave sæt... -
enkle spørgesmål
Forumindlæghvorfor er der kalk i dansk undergrund (jeg hved godt hvorfor man kan ikke finde en forklaring ) -
cubakrisen og misilskjoldet?
ForumindlægHvad mener I er vigtig at komme ind på under en sammenligning af cubakrigen og missilskjoldet? skal bruge det til SRP.. ved ikke rigtig ´hvad der er relevant at komme ind på.
