Resultater: 15421 til 15440 af 436512
-
Nynne - Hjemmeside
ForumindlægHej Der findes en engelsk hjemmeside, hvor man kan nynne en melodi (hvis man ikke kender titlen) og så kan den ud fra ens nynnen finde frem til sangen? -
Nynne - Hjemmeside
ForumindlægHej Der findes en engelsk hjemmeside, hvor man kan nynne en melodi (hvis man ikke kender titlen) og så kan den ud fra ens nynnen finde frem til sangen? -
En sammensat Rotation (i x- og z-aksen)
ForumindlægJeg har til opgave at opskrive matricen for en sammensat rotation af 2 punktmængder som bestående af første rotation på 45 grader om x-aksen, og rotation med 135 grader om z-aksen. Dvs finde frem denne nye rotation (Rxz). Har fundet frem til de 2 første matricer, vha f.eks: For Rx(θ) ... -
Mat: minimering via ellipsekurve
ForumindlægHej jeg ønsker hjælp til de 2 første specielt b) i denne opgave, så skulle jeg gerne kunne klare resten.En kvadratisk funktion i to variable er givet vedf(x,y)=9x²-180x+4y²+ka) gør rede for at niveaukurven svarende til f(x,y)=t er en ellipseb) vis at f har minimum i centrum af denne ellipse"... -
Markante kvindeskikkelser
ForumindlægHej :) Jeg har fået til opgave at beskrive markante kvindeskikkelser i romantikken, men hvilke er der ? og hvorfor var det nøjagtig disse kvinder der betød noget ? På forhånd tak for hjælpen :) -
indigosyntese og kypefarvning
ForumindlægHej er der nogle der evt. kunne hjælpe mig med en kemi aflevering elle ligger inde med en rapport som jeg kunne låne til at forstå forsøget. Hilsen Celina Mangler virkelig meget hjælp -
hjælp mig. pleace
ForumindlægJeg mangler virkelig hjælp til min kemi aflevering om indigosyntese og kypefarvning så pleace skrive hvis der er nogle der vil hjælpe mig -
Nogen der har læst "Ned til hundene"
ForumindlægNogen der har læst "Ned til hundene" af Helle Helle -
Eksamensoplæg
ForumindlægHej. Jeg tænkte på om der er et sted på nettet, hvor man kan få fat i gamle eksamensoplæg, mere specifikt oplæget for dansk i maj 2004. -
isolere k
Forumindlæghvordan skal jeg isolere k fra denne formel? T= 2π√(m/k) svingningstid på forhånd tak.. -
Titrekurver - Beregn pH
ForumindlægHej.. Håber godt nok der er nogle der kan hjælpe mig.. Sidder og kigger lidt på min kemiaflevering til efter ferien.. Den handler om titrekurver, hvor vi lavede forsøg over, men hvor vi også skal beregne den teoretiske del.. Derved har jeg sat ligningen op og lavet et skema nedenunder for at find... -
isolering af p
ForumindlægJeg tror jeg har stirede mig blind på denne ligning. Jeg skal omskrive den så man kan regne ud hvad p er... håber der er nogle som kan hjælp.. r*p(1-T)+(1-p)*r=z -
se på indledning til litterær artikel?
ForumindlægHej SP'er, Jeg er i gang med at skrive en litterær artikel til "Hun græder ikke" af Naja Marie Aidt. Jeg har fået skrevet lidt på den, men jeg ved ikke helt om min indledning er "forkert"? Det ville være dejligt hvis der var nogen som ville se på den og sige hvad der... -
Søger artikelbase=?
ForumindlægHej alle..Jeg skal lave en opgave, men jeg har mistet selve artiklen til den.. da det er juleferie og andet gøgl er der ingen der lige gider sætte tid af til at hjælpe mig..er der nogen der kan anbefale en artikelbase der kan hjælpe mig? det drejer sig om en artikel frapolitiken 2007.. please. de... -
Falckredder/brandmand
ForumindlægVi er to piger, som har om Falckredder/brandmand i OSO. Vi kan ikke helt finde ud af, hvad vores produkt skal være, og derfor vil vi gerne høre, om der er nogle, som har en god idé til, hvad det kunne være?? -
Afstemning
ForumindlægHvad er forskellen mellem at skrive H2, eller 2 H som jeg har gjort i: Redoxreaktion: Zn(s) + 2 HCl(aq) --> 2 H(g) + ZnCl2(aq), skal det være det ene frem for det andet? -
reducering
ForumindlægReducér følgende udtryk til ekstakte værdier (altså ikke decimalbrøker) a=4√8/√2 ? b = 5√20/√5 ? c = √8√18 ? -
Afstemning af redox
ForumindlægNogen der kan hjælpe med at afstemme denne redoxreaktion. (Reduktion af hydrogenperoxid til vand) H2O2 + I(^-) ---> H2O + I2 (I sur opløsning) Jeg kan simpelthen ikke få det til at passe med antallet af O på begge sider. Håber nogen kan gennemskue den. -
projektopgave
Forumindlæghejsa jeg sakl have projektopgave her i ugen lige efter juleferien. Jeg har om UNICEF. Mig og min 2 klassekamerater, vi ved ikke heelt hvad vi skal have som produkt. Vi kunne godt tænke os noget så publikum blev overrasket og/eller at vi for dem med, at de ikke bare siddder og tænke på hvornår vi... -
Besparelses-/indtjeningsforslag
ForumindlægHvad siger I til følgende 13 forslag? Er det en god måde at spare/hente penge på? 1. Højere skat på overskud fra Nordsøolien 2. Fjernelse af fradrag for pensionsindbetalinger 3. Besparelse på forsvaret (3/4 af udgifterne) 4. Arveafgiften sættes op 5. De multinationale selskaber skal betale mere ...
