Resultater: 15961 til 15980 af 436512
-
LØSNING AF ANDENGRADSLIGNING
Forumindlæghej alle, hehe Jeg har fået en lignigen -x^2 + x = -6 som jeg skal løse jeg ved godt der er 2 løsninger. men forstår slet ikke hvordan jeg skal løse den, for der er ingen reele tal. der er kun x'er og = -6, så ved ik hvad jeg skal gøre... er der nogen der kan hjælpe???? -
Flytte til kbh
ForumindlægHej. Hvis jeg bliver optaget på CBS til sommer, så betyder det, at jeg skal flytte til kbh. Jeg er i gang med at søge lidt rundt på forskellige studieboliger, dog synes jeg det er meget svært at finde en bolig til en rimelig pris. Jeg lever kun af min SU indtil videre, så jeg ønsker en bolig ... -
Hjælp til novelle!!!
Forumindlæghej Jeg skal omskrive en folkevise (lindormen) om til en moderne novelle, men jeg er simpelthen tom for ideer omkring handlingen. håber i har nogle gode ideer!! (lindormen minder lidt om søndheder og udyret) -
MOLINSMODEL!
ForumindlægHalløj alle derude! Jeg sidder midt i en samfundsfagsaflevering som er på syv elevtimer. Så ville høre om der var nogle venlige sjæle derude som har nogle noter omkring molinsmodel og omkring Venstre - og Socialdemokraternes partiprogram? :) Ville være en kæmpe hjælp!!! -
Hej, alle sammen jeg har et spørgsmål om finanskrisen og det samfundsøkonomiske kredsløb. hver sød og hjælp.
ForumindlægForklar hvilke konsekvenser finanskrisen har haft for de forskellige sektorer (altså i det samfundsøkonomiske kredsløb). -
Bestem middeltallet for fordelingen? How to??!
ForumindlægBestem middeltallet for fordelingen. How to? 6,0-7,0 7,0-8,0 8,0-9,0 9,0-10,0 10,0-11,0 -
Social Psykologisk teori
ForumindlægHej venner, jeg er igang med psykologi, men har brug for nogle råd. Sprøgsmålet lyder således: Redegør for relevant social psykologisk teori , der kan benyttes i en analyse vedr. hvordan man kan beskrive udstationerede soldaters adfærd. - Jeg er allerede godt igen, jeg har skrevet om : Holdni... -
problemformulering
ForumindlægHej er der nogen der ved, om man skal have samme problemformulering når man arbejder i gruppe i AT? Eller er det kun onelineren man behøver at have tilfælles? -
Opgave med en stige og en mur
ForumindlægHJÆÆLP! -
Absorption af gamma-stråling i bly
ForumindlægHej derude :-) Jeg sidder med en fysik rapport, som handler om absorption af gamma-stråling i bly. Til denne rapport får jeg udleveret en graf og til den graf skal jeg svare på nogle spørgsmål. Dog forstår jeg slet ikke, hvordan jeg skal komme frem til svarene på de spørgsmål ud fra grafen, og h... -
Kildehenvisninger i AT synopsis HJÆLP
ForumindlægHej alle. Jeg skal aflevere min AT synopsis imorgen og er sådan i tvivl om der skal kildehenvisninger i form af fodnoter i ens synopsis, det står nemlig ikke under i offecielle krav men alligevel siger nogle at man skal. Håber nogen er jer kan hjælpe med at afklare det. Tak på forhånd. -
Der Zweite Weltkrieg
ForumindlægHejsa! Jeg vil blive utrolig glad hvis der lige var en, der kunne hjælpe mig med min stil. Jeg har skrevet den, men det ville hjælpe rigtig meget hvis jeg lige kunne få set den igennem :) -
Energimængde
ForumindlægHvor stor en energimængde skal tilføjes for at opvarme 100 g vand 50 grader celsius? -
Lille mat-opgave...
ForumindlægHej!En funktion f er bestemt ved f(x)=x^2-2x-1.Bestem x således at tangenten til grafen for f i punktet P(x,f(x)) er vinkelret på linjen med ligningen y=5x+1.Er der nogen der kan hjælpe mig med det? -
Syre-base reaktioner
ForumindlægHejsa.. Er der nogle derude, som gider at hjælpe mig med mine kemi-opgaver? Fortælle om de er korrekte, og hvis ikke så hjælpe mig. På forhånd mange tak :) a) Opskriv syre-basereaktionen mellem syren H2CO3 og H2O SVAR: H2CO3+H2O --> HCO-3 + OH+ b) Opskriv syre-basereaktinen mellem... -
Lille mat-opgave...
ForumindlægHej!En funktion f er bestemt ved f(x)=x^2-2x-1.Bestem x således at tangenten til grafen for f i punktet P(x,f(x)) er vinkelret på linjen med ligningen y=5x+1.Er der nogen der kan hjælpe mig med det? -
Spektre
ForumindlægHej alle sammen er ved at lave en opgave til min fysik rapport om spektra håber i kan hjælpe og tak på forhånd Hvorfor og hvordan kan man bruge spektre til at undersøge, hvad himmelegemer er opbygget af? lyder min spørgsmål på. -
Matematik B
ForumindlægJeg skal efter sommerferien starte på vuc, hvor jeg skal igang med HF, hvor jeg valgt matematik på niv B.Er der nogen der ved om jeg skal nogen bestemt lommeregner? Jeg har fået atvide jeg skal have en graflommeregner der hedder Ti (et eller andet jeg ikke kan huske). Jeg en ti-30x lommeregner. G... -
Engelsk stil - rettelse af sprog- og grammatikfejl :)
ForumindlægHejsa! Er der mon en venlig sjæl derude, der gider rette min engelskstil? Her tænker jeg på sproget og grammatikken. Haster kun lidt :-)) -
er det regnet rigtigt ud?
ForumindlægHey, jeg er lige i gang med at øve mig inden jeg skal op til skr. prøve... Så ville høre om der er nogen, der vil checke resultaterne? og forklare hvorfor og hvad jeg har gjort forkert/ikke har styr på - hvis jeg har regnet forkert. på forhånd tak!:)1.opg:En saltopløsning har en massefylde på 1,2...
