Resultater: 16021 til 16040 af 436512
-
Ferie uden for skoleferierne i gymnasiet
ForumindlægHej Alle. Jeg begynder på gymnasiet efter ferien og har et spørgsmål. Min familie og jeg tager årligt på skiferie og denne gang er den blevet lagt i uge 6, ugen før ferien. Det vil betyde 5 eller 6 dage, hvor jeg ikke kommer i skole. Og jeg selvfølgelig gøre mit bedste for at holde min fraværds... -
Karakter skriftlig mat
ForumindlægEr der nogen som kender systemet for karaktergivning for 1 årigt højniveau matematik..? Jeg er lidt i tvivl, for jeg var til eksamen sidste år og fik 9 (dovenskaben længe leve). Jeg skal så op igen i år og det er noget med at eksamen i år tæller 2/3. Nogen der ved hvordan det fungerer i praksis? ... -
Rettelse af stil
ForumindlægHej, Nogle der gider kigge på mit engelsk og kommentere på sproget/syntaks? Ville være meget værdsat. Mvh. -
DK skriftlig eksamen 2004
Forumindlæg5. Martin A. Hansen: Roden Giv en analyse og fortolkning -
Hvordan pokker udregner jeg Rumfang her?
ForumindlægHej Allesammen, jeg håber i har mulighed og lyst til at give mig en hjælpene hånd, jeg er i færd med at læse MAT B og er ved at lave en skriftlig aflevering, jeg kan dog slet ikke hitte den ene af opgaverne, jeg er klart en humaniore person i stedet.. Kan en person hjælpe mig med denne opgave? ... -
et lille kemi spm...
Forumindlæghej venneri en øvelse benyttede vi to metoder til at bestemme acetylsalicylsyre;1)titrering med NaOH2)forsæbning efterfulgt af en titrering med HClHvorfor er disse metoder ikke velegnede når man skal bestemme acetylsalicylsyreindholdet i tabletter?er det fordi der følger hjælpestoffer med i en ta... -
Er min tysk stil god?
ForumindlægHej alle, har skrevet den tysk stil om min ferie, er alt som det skal være eller er der mange fejl? Er ikke den bedste til tysk. Tak på forhånd. Mir wurde gesagt, dass meine Eltern hatten eine Reise nach Spanien geplant, also war ich sehr zufrieden war ich auch gesagt, dass wir in einem klein... -
Noter på computer
ForumindlægHejJeg hader at skrive i hånden, og jeg hader at læse krøllede papirer med min ulæselige håndskrift. Derfor overvejer jeg at gøre min notetagning til mine eksamener elektronisk...Er der nogen der har gode råd eller erfaringer?Findes der programmer specielt til formålet?Jeg vil selvfølgelig sørge ... -
Tysk-engelsk ordbog online
ForumindlægHejJeg ville bare lige gøre opmærksom på at der på http://dict.tu-chemnitz.de findes en udemærket (gratis) engelsk-tysk ordbog. Hvis man har styr på engelsk kan den være et ret godt værktøj når man skal skrive tysk...Mvh. Jonas -
hjælp til matemaik??
Forumindlæghej..Jeg har lige en lille (?) opgave her, som jeg ikke rigtig ka kom videre med.. den er lidt forvirrende.Her er den:En familie af fukntioner fa er bestemt ved fa(x)=x^3-2x^2-4x+a, x E [-1;3]1. Bestem fa(2) udtrykt ved a.( her skal jeg jo bare sæt 2 ved x´s plads..men hvad mener de med &q... -
Reaktionstype
ForumindlægHvilken reaktionstype er dette: -
Rettelse af tysk aflevering!
ForumindlægHej Alle:) Der er vel ikke en derude som kan hjælpe mig med min tyske aflevering. Jeg mener markere mine fejl og evt. skrive hvilken type fejl der er tale om, for jeg er super dårlig til at spotte mine fejl. Tusind tak på forhånd:) -
Eksponentialfunktion
ForumindlægHey SP. Har brug for hjælp til denne opg. Jeg har set en anden tråd, men forstår staidg ikke. Tabellen viser sammenhørende værdier af højden over havoverfladen og diameteren for en kugleformet gasmængde i en vejrballon, der sendes op gennem atmosfæren. Højde (km) 0,5 1,0 1,5 2,0 2,5 3,0 3,5 ... -
Engelsk oversættelse
ForumindlægHej. Hvordan ville I oversætte dette til dansk? "It was not called for." -
Forskellen og det samme
ForumindlægGodaften Jeg ville bare spørge jer, nogle af jer der ved hvor forskellen og hvad der er det samme med prinsesse diana og prinsesse mary? -
Samfundsfag
ForumindlægHey, har virkelig brug for hjælp. Kan nogen af jer forklare om hvad det pårørendepligt er inde for velfærdsstaten. Har en aflevering for til imorgen, og skal kunne redegøre ud for det emne. -
Rette grammatik
ForumindlægNogle der vil rette min korte opgave -
hjælp - tysk opgave!!
Forumindlæger der nogen der gider at kigge min opgave igennem og rette mine gramatiske fejl? det ville være en kæmpe stor hjælp -
Beregn bariumchlorid-opløsningens formelle koncentration
ForumindlægHjæææææælp. 1,25 L af natriumcarbonat-opløsningen blandes med den ækvivalente mængde af en bariumchlorid-opløsning. Den ækvivalente mængde bariumchlorid-opløsning er 633 mL. C) Beregn bariumchlorid-opløsningens formelle koncentration D) Beregn massen af det dannede bundfald i spørgsmål b). -
MnO2(s) kan opløses i saltsyre. Følgende reaktion vil forløbe:
ForumindlægMnO2(s) kan opløses i saltsyre. Følgende reaktion vil forløbe: 4 HCl(aq) + MnO2(s) → MnCl2(aq) + Cl2(g) + 2 H2O(l) Der afvejes 15,0 g MnO2, som opløses i overskud af saltsyre. Når de 15,0 g MnO2 er blevet opløst, har reaktionsblandingen et volumen på 200 mL. d) Beregn den aktuelle konce...
