Resultater: 16621 til 16640 af 436512
-
Derive
ForumindlægNogen der ved, hvordan man får Derive til at tegne en graf?Eller måske nogen der kender en Derive-for-dummies-hjemmeside? -
Problem med opgave
ForumindlægHey jeg har en opgave hvor jeg skal finde to ubekedte konstanter i en ligning og jeg kan ikke rigtigt få det til at passe.ligningen : T = c + d * log(v)2,75 = c + d * log(1000)3,25 = c + d * log(8000)det er konstanterne c og d som skal findes og de har samme værdi i begge eksempler.Håber der er e... -
hvordan finder jeg.....
Forumindlæget spørgsmål lyder på: En linje l har ligningen y= (9/5)x+3.Beregn den spidse vinkel mellem linjen l og første aksen.det jeg har gjort:jeg har tegnet koordinatsystemet og tegnet den rette linje vha et sildeben, (så det er lidt mere klart hvilken vinkel der menes.)De eneste oplysninger jeg har en ... -
produkt til projektopgave
Forumindlæghejsa alle sammen Jeg er lige begyndt på min 9. klasses projektopgave, hvor jeg har om tsunamier. Og i den andledning skal jeg bruge et kreativt produkt som har noget med min opgave at gøre. Jeg har tænkt lidt på at simulere en tsunami men ved ikke helt hvordan at man gør. Jeg har fun... -
hvordan finder jeg ligningerne til asymptoterne?
Forumindlægjeg har en funktion som hedder: f(x)= (2x-4)/(x-1)jeg skal nu bestemme en ligning for hvert af asymptoterne til grafen for f.Hvad er fremgangsmåden???? -
mat. opg.
ForumindlægHej alle jer derude!jeg sidder og øver på nogle opgaver inden jeg skal op i skriftlig mat. på fredag.. men er desværre gået lidt i stå i nogle af opgaverne, og håber derfor at der er nogle der gider hjælpe..."Hvilke spidse vinkler danner planen med ligningen 3x+4y-z= 7med hver af de tre koor... -
har sværet ved opgave 10 :(
Forumindlægberegn angive den aktuelle koncentrationer i opløsning? -
aflevering
Forumindlægjoan, nete og kim skal dele 9220 kr i forholdet 1:3:4. hvor mange penge får de hver? -
Tysk aflevering
ForumindlægEr der nogen som skarpe til tysk (evt. tyskere) som lige vil rette min tysk aflevering igennem? Den er på ca. 300 ord uden citater, og det er min sidste stil, så jeg vi gerne have en god karakter. Det burde ikke tage mere end 10-15 min? Det er mest bestemt/ubestemt kende ord samt præpositioner so... -
Q-værdi
ForumindlægI opgavesættet 2004-7-1, opgave to, er der et spørgsmål om at regne et Q-værdi ud. Moderkernen er et Bi-209 atom med atomnummeret 83. Der sker et alpha-henfald, og datterkernen bliver Tl-205, atomnummer 81. Jeg har selv regnet Q-værdien til 5,029*10^-13J. Men jeg er ikke helt sikker om det er rig... -
uligheder
Forumindlægløs uligheder (-2x^2)-12x-10 > 0gælder det så om at isolere x, i såfald hvordan gør man det??? -
HJÆLP! mat. formelsamling
ForumindlægHey!Er der nogen der har en matematisk formel samling som de ikke skal bruge på fredag og som jeg enten må købe eller kan låne den ene dag???Jeg har et årigt høj niveau forløb..Please.. jeg er ved og være desperat..På forhånd tak-Mie -
Bioteknologi 21. august 2013
ForumindlægEr der nogen der ligger inde med en besvarelse af denne eksamensopgave? Jeg sidder desværre med nogle problemer i fem af underspørgsmålene. På forhånd tak! -
Døgnfluer
ForumindlægHej! Kræver døgnfluer meget ilt? Tak på forhånd! ;) -
Naturfag Eksamen
ForumindlægNå, hva' sys i så om den? Dem som var op i skriftlig naturfag idag?Jeg synes faktisk at der var lettere end jeg havde forventet!Hvilke opgaver synes i var svære, og hvilke var lette?Venlig hilsen mig. -
Forskrift for stamfunktion gennem punkt
ForumindlægOpgaven lyder: Bestem forskrifen for samfunktionen F for f(x) = x^2 - 2x + 4, hvis graf går gennem punktet P = (3,1) Mit svar: F(x) = 1/3x^3 - x^2 + 4x + c. 1 = 1/3 * 3^3 - 3^2 + 4*3 + c c = -5 Så stamfunktionen er F(x) = 1/3x^3 - x^2 + 4x - 5? -
Retvinklet trekanter(Blækregning)
ForumindlægHej alle! Jeg har lige fået en blækregning for... Den handler om retvinklet trekanter omkring pytagoras sætning.. Jeg har vedhæftet min blækregning... Jeg har især brug for hjælp for jeg skal bestemme noget af trekanterne. Jeg ville blive super glad, hvis nogen ville kunne hjælpe mig me... -
old
ForumindlægJeg har været så heldig (?) at komme op i old til eksamen, nu er problemet så bare at bl.a. perikles gravtale er opgivet. Og nu er det sådan at jeg er helt blank på det område, så tænkte om der måske var nogen der havde nogle noter om dette?? -
Religionspsykologi - Hvorledes kan Uffe Schjødts hjerneskanningsprojekter kobles med Boyers teori?
ForumindlægHej SP Jeg kunne godt bruge nogle tanker omkring følgende spørgsmål, hvis nogle kender noget til det: Hvorledes kan Uffe Schjødts hjerneskanningsprojekter kobles med Boyers teori? Jeg har selv undersøgt det, men kunne godt bruge at høre andres mening/svar på ovenstående diskussions spørgsmål. ... -
Søstersider
ForumindlægKender i nogle andre sider der ligner denne? Jeg mangler noter og materiale til et par tekster der ikke er her, men det kunne jo være de var et andet sted :)
