Resultater: 17001 til 17020 af 436512
-
golfkrigen
Forumindlæghvorfor blev Golfkrigen kaldt for`Golfkrigen`?? -
Skal man gøre dette når man skriver "akademisk" opgave
ForumindlægHej. Jeg skal snart skrive DHO, men problemet er, at jeg er liiidt i tvivl om man egentligt skal skrive kilder til ALT det man laver? Jeg mener, at man kan jo ikke skrive om et emne, som man overhovedet ikke har forstand på. Lad os sige, at jeg valgte et emne om Fidel Castro. Så skal jeg selvføl... -
Titrering
ForumindlægJeg har følgende oplysninger: Hvordan finder jeg pH-værdien i opløsningen før titreingen? -
Hjælp til svar af spørgeskema
ForumindlægHej alle. Jeg ville hører om der ikke nogen der er interreseret i at svare på et spørgesskema omkring politik. Det er 100% anonymt og tager ikke mange sekunder. Spørgeskemaet kan findes på følgende link: http://freeonlinesurveys.com/rendersurvey.asp?sid=rl0w1obkkm3rsz5994901 /nb3810 -
Systemafgrænsning
ForumindlægHej alle. En eller flere som kan informere min gruppe og jeg selv, om hvad der skal indgå i en systemafgrænsning i Teknologi B? -
rotation
ForumindlægHvad er den logiske årsag til, at et legeme har lettest ved at rotere om en akse gennem dets massemidtpunkt. I min bog står det bevist stringent, men jeg synes ikke det giver meget intuition omkring hvorfor. -
SRP problemformulering, hvordan?
ForumindlægHej alle sammen :-) Jeg skal snart til at skrive SRP og derfor har jeg et spørgsmål angående problemformuleringen. Lærerne laver jo ens problemformulering, men hvad nu hvis, at man ikke selv har fundet en historisk kilde foreksempel, om ens lærer/vejleder så vælger en kilde for en, eller hvor... -
Formeler i andensgradligninger
ForumindlægHej, ax^2+bx+c er der nogen der kan give mig formelerne på udregningerne af a,b og c? :) -
Regnemetode til kvadratrødder?
ForumindlægHej jeg er i gang med en matematik fremlægning om kvadratrødder, og jeg skal finde ud af hvordan man regner kvadratrod uden lommeregner??? Er der nogen der har en simpel metode? -
Case 2004
ForumindlægJeg kan se at I allerede er igang med at spørge hinanden til råds om denne så meget spændende Case 2004 - Hvis noget kommer på nogle geniale ideér med almindelig synsvinkel, så skriver i bare, måske det kan bruges - Jeg vil gøre det samme -
Fagtekst i engelsk???
ForumindlægHar engelsk mat-høj og skal til eksamen. Vi har opgivet en faktekst men jeg ved overhovedet ikke hvordan man fortæller om sådan en. De andre tekster har ud jo analyseret og fortæller så om hvad du er kommet frem til.Skal lige siges det er en tekst vi ikke nåede at gennemgå (fucking skodlærer) så ... -
Case
ForumindlægDet skal det heller ikke være thes... Det skal være med alimindelig synsvinkel, ikke it-synsvinkel... -
Kadmos!?
ForumindlægEr der nogen, der ved om Kadmos også er et begreb? Det er jo ham, der grundlægger Theben(Ødipus) og får Ares til at forbande kongehuset i Theben, men jeg synes bare, at jeg har læst et sted, at kadmos også er et begreb, der så betyder slægtsskyld??? Nogen, der ved det?? -
normalvekter
Forumindlæghejhvordan er det lige man finder nomalvektoren?????? -
Komplekskemi
ForumindlægHejJeg har virkelig virkelig brug for hjælp, da jeg nu skal op til mundtlig eksamen i kemi. Læreren har opgivet s.92-97 i bogen Helge Mygind,KEMI 2000, A-niveau 1.(2g. bogen)Ved ikke hvordan jeg skal fortælle om det hvis jeg kom op i det til eksamen.Jeg fatter ikke rigtig komplekskemi,og dette af... -
Point?
ForumindlægHej! Er der nogen som ved hvor mange point man ca skal have i skriftlig matematik eksamen for at få et 9 tal?? -
Isolering
ForumindlægHej. Har fået problemer med en tredelt opgave hvor jeg skal isolere i en formel. Håber på lidt hjælp Tak på forhånd -
Dansk > matematik ?
ForumindlægEr jeg den eneste der synes at det er forkert at man i dansk "sagtens" kan få 13, mens det i matematik stortset er umuligt?Har hørt om folk der får 13 i dansk, men aldrig i matematik.Og hvis vi sammenligner diktaten man har i folkeskolen skal man "bare" have alle rigtige for a... -
astronomi Problemformulering.
Forumindlægjeg har lavet denne problem forumulering og høre om der er nogle forbedringer. Problemformulering. Jeg har valgt emnet astronomi i forhold til overemnet bevægelse fordi at der netop er en masse bevægelse ude i verdensrummet. Uden bevægelse så vil alting været på en hel anden måde. Måske ville d... -
"Det ændrede verden" Emner
ForumindlægHej Studieportalen Vi har fået et emne i vores projekt uge som hedder 'Den/Det Ændrede verden' nu mangler vi bare underemner vi skal mindst have fundet 5. (Det skal helst være emner der kan diskuteres de må ikke blive for konkrete). Mit spørgsmål til jer er om i kunne hjælpe os med at ...
