Resultater: 17281 til 17300 af 436512
-
Fysikeksamen - indledning?
ForumindlægHejsa...Jeg skal snart til mundtlig fysikeksamen og er ved at have godt styr på selve stoffet, men kom til at tænke på hvordan man egentlig starter når man kommer ind efter forberedelsen? Fremlægger man en disposition, eller "zoomer" man langt ud og giver en slags generel introduktion t... -
Positiv Feedback, Haster!
ForumindlægVille høre om mandens hormonsystem også har positiv feedback og hvis ja, kunne I så ikke komme med et eksempel. På forhånd tak. -
Old: Platon, Staten
ForumindlægJeg sidder og læser til eksamen i old, men har ikke rigtig nogen noter til Platon, Staten (s. 316-327).Er der nogen som ligger inde med nogle guldkorn? :o) -
Latinske betegnelser i grammatik
ForumindlægHvorfor er det lige at man ikke må bruge latinske betegnelser som f.eks substantiv, adverbium, pronomen etc. når man går på HHX? Jeg bruger dem som den eneste i klassen, og man bliver nærmest set ned på. Jeg fik endda en reprimande af min engelsklærer om, at det ikke var passende. Nogen af jer de... -
Hjælp til afleveringsopgave
ForumindlægEr der en herinde der er super dygtig til erhvervsøkonomi og som evt vil hjæle mig hvis jeg sender min opgave på mail og de tilhørende opgaver jeg har svaret på ind til nu.?? Det betyder meget for mig hvis der skulle være en så jeg kan få det lavet rigtig.. Håber der er en der gerne... -
Areal i Geogebra
ForumindlægHej, jeg har en funktion der hedder f(x)=x^2-10x+30. Grafen for f, koordinatakserne og linjen med ligningen x=10 afgrænser i første kvadrant en punktmængde M, der har et areal. Dette areal kan jeg vel hurtigt finde i Geogebra, og har skrevet funktionen ind samt x=10 men hvad skal jeg skrive... -
Hvordan bliver man bedre eller klogere?
ForumindlægHej, jeg har sådan set fået lave karakterer i bl.a. engelsk afleveringer. Jeg følger godt med i timerne, men når det kommer til afleveringerne, så får jeg sådan nogle dårlige karakterer. Jeg laver sådan set altid mine lektier, men det er bare det, man gerne vil forbedre sine karakterer, men ved... -
dansk eksamen
ForumindlægDet centrale i en dansk mundtlig eksamen ligger jo i at analysere den udleverede tekst.Hvor meget vægt ligges på henholdsvis:-At relatere/perspektivere-At kunne fortælle hvilken perioder teksten er fra (Dette med en grundig gennemgang af perioden...ikke bare det at fortælle hvilken periode den er... -
Elektrecitet
Forumindlæga) I løbet af 10 sekunder løber der 2.5*10^19 elektroner igenem pæren. Hvad viser amperemeteret? b) Hvor mange elektroner løber igennem pæren på 1 min når amperemeteret viser 0.25 a Føler mig lidt dum da det sikkert er simple opgaver, en venlig sjæl der vil hjælp? :) -
Differentialkvotient
ForumindlægHej. Jeg har en funktion som jeg skal differentiere. Funktionen lyderf(x)=sqrt(x)Jeg får dy/dx til:dy/dx=(sqrt(x+dx)-sqrt(x))/dxSå er det her jeg går i stå, hvordan reducere jeg udtrykket? Det er rod tegnet der giver problemer, nogen der kan hjælpe, og fortælle hvordan jeg reducere udtrykket? -
ap eksamen
ForumindlægHej SP Skal til ap eksamen om en måneds tid og kunne tænkte mig, at høre hvad der er med i denne prøve. Da det sikkert er forskelligt fra gymnasium til gymnasium er alle input velkomne. -
Apologien til eksamen
ForumindlægHej.Jeg har lige læst og udformet nogle noter til Apologien af Platon.Hvad ville I mene, er essentielt at trække frem i en analyse? Udover sofister kontra Sokrates? -
Nogen der har lyst til at rette dansk oversættelse
ForumindlægJeg har skrevet den danske del og oversat den til engelsk. Det vil være rart, hvis man har tid til at rette den :-) Tak! -
Hjælp til latineksame
ForumindlægHejsa..Måske er der et lille lys at skimte, for Jer som skal til latineksame.Hvis I altså kommer op i tekster med Catul, kan sider som http://rudy.negenborn.net/catullus/text2/e2b.htm samt http://elias.ribekatedralskole.dk/classica/personer/catul/catul.htm, varmt anbefales.. Her er der oversættel... -
differentialligningen
Forumindlægangiv den løsning til differentialligningen , hvis graf går gennem (x0,y0) dy/dx =2y-3 og (x0,y0)= (ln2, -3/2) -
transponering
ForumindlægLad A(t) betegne den transponerede af en matrix A. Man kan vise, at (AB)(t) = B(t)A(t), hvor A og B er matricer. Beviset forstår jeg bare desværre ikke. I min bog bevises det ved udregningerne: (AB)(t))[i,j] = (AB)[j,i] = A[j,*] (B[*,i]) <- kompleks konjugeret Kunne ikke lige lave en streg... -
Grupper og fordomme
ForumindlægJeg har vedhæftet arket med selve opgaven. Hvor spørgsmålene og billag er til. Jeg skal diskutere hvilket behov en gruppe kan dække for et menneske, samt hvor stor betydning grupper har for det moderne mennekse i dag. er vi blevet mere eller mindre fordomsfulde... Nogle der kan hjælpe mi... -
Salt opløses ikke i olie.. hvorfor?
Forumindlæghej .. jeg ved at salt kan ikke oplæses i olie.. men hvorfor? -
Indekstal
ForumindlægHej, jeg har lidt problemer med den her opgave.. Tabellen viser opysninger om antallet af familier med mobiltelefon i Danmark. Oplysningerne er dels angivet i millioner, dels som indekstal med basisår 2000. År: ... -
Begrundelser for fejl?
ForumindlægOkay, jeg vidste ikke lige hvad jeg skulle skrive som overskrift men problemet er at jeg har to fejlsætninger som jeg har rettet til noget som jeg mener er rigtigt. Problemet er at jeg skal begrunde hvorfor det er rigtigt og det synes jeg ikke rigtig at jeg kan så jeg håber der er nogle som kan...
