Resultater: 17701 til 17720 af 436512
-
Rapport om Transformation og overførsel af energi.
ForumindlægHej allesammen. Jeg har virkelig brug for hjælp! Jeg skal skrive en rapport om Transformation og overførsel af energi. Jeg har den for til i morgen, og jeg er virkelig lost. Jeg kan ikke finde ud af det, og min lærer lovede at hjælpe mig, men har endnu ikke gjort det. Jeg havde egentlig tæ... -
benyttelse af tretrinsregl til at beregne f'(x)
ForumindlægJeg har fået opgaven: Givet funktion f(x)=-x^2+3x a. Benyt 3trins reglen til at beregne f’ (x). Jeg er gået i stå og kan ikke finde ud af hvordan jeg kommer videre, da det er et nyt emne vi lige er begyndt på, og synes ikke jeg kunne bruge bogen til hjælp. f(x) = -x^^(2) + 3x = ... -
Hesiod
Forumindlæghejsajeg skal skrive noget Hesiod, men jeg har ikke lige haft held til at finde noget på internette, så jeg vil bare spørge om der er nogen der kender en hjemmeside hvor der står noget Hesiodpå forhånd tak og god sommerferieHilsen mathias (luffe16) -
har brug for hjælp til matematik - Mat A
ForumindlægHej Jeg har problemer med en opgave i matematik. Opgaven går ud på at bestemme et areal af et tværsnit i en cirkel, som er fyldt op med vand. Cirkelen har 2 cirkler og 1 cirkelafsnit i sig, som ikke er fyldt op med vand. Det jeg ikke kan finde ud af er at finde vinklen for cirkelafsnittet, så j... -
03
Forumindlæghey..please hhjælp mig.. jeg er så sur og har det af helvede til.. jeg har lige været op i geografi. Jeg fik 03 og det synes jeg er uacceptabelt.. jeg synes selv jeg gjorde det meget godt, jeg sagde meget.. og de nikkede hele tiden og sagde, at det var rigtigt det jeg sagde.jeg ved ik hvad jeg sk... -
Franske sætninger til årsprøve
ForumindlægHej!Er der nogle der ved hvordan en fransk årsprøve (1g) forløber. Altså hvilken rækkefølge foregår eksaminationen i? Er der desuden nogle der ved hvad følgende sætninger hedder på fransk? 1. "Vil du være venlig at gentage dit spørgsmål?"2. "Skal jeg begynde?"3. "Jeg har ... -
f '(x0)
ForumindlægIdet f(x) = ax2 + b skal f '(7) bestemmes ved hjælp af 3-trinsreglen. Bestem derefter på samme måde f '(x0) Nogle der kan hjælpe med, hvorledes denne opgave løses? -
Hjælp til kemi aflevering burde være nemt !!! hjælp
ForumindlægBeregn hvor mange mL alkohol der er i hver af ingredienserne og dernæst i hele drinken. - Vodca 40 % - Gin 40 % - Tequila 40 % - Triple sec 30 % nogle der kan hjælpe mig? :) -
Rettelse af tysk stil
ForumindlægEr der nogle, som vil rette min oversættelse på godt og vel 200 ord? Tak på forhånd :-) -
Fejl i pensumopgivelse - meget vigtigt!!
ForumindlægHejsa alle sammen!Jeg sidder her og sveder og min geografi (jeg skal op på fredag). Min lærer fortalte da hun udleverede pensummet, at hun ikke gad at tælle det op til normal sider... Hun har åbenbart bare gættet så, hvor mange sider hun har opgivet. F.eks. til klima/humane økosystemer har hun sk... -
2.g og 3.g - hvad skal jeg op i?
ForumindlægHej. Jeg har i år afsluttet kemi, biologi og musik. Næste år får jeg Matematik og Samfundsfag på A-niveau. I 3.g vil jeg enten vælge engelsk eller erhvervsøkonomi.Mit spørgsmål er, hvad tendensen er mht. mundtlig eksamen i 2.g og 3.g, når man har været oppe i biologi i 1.g.1) Lad os antage, at je... -
bolia præsentation Hjælppp!
Forumindlægjeg står i den situation at jeg skal op i eksamen erhvervs case på torsdag, er der noget der har fremlagt eller skal fremlægge, eller måske bare har nogle gode vinkler til emnerne Markedsføring/geografi, personalehåndbogen, for mange deltids ansatte.er virkelig på bar bund, synes ikke der er nogl... -
Hjælp til joules lov
ForumindlægEr der nogen som kan forklare mig hvad joules lov går ud på. det eneste jeg har fattet er det med man kombinere P= U *I med U= R *I, men hvad mere??? og hvad kan man bruge det til -
YEAH! :D
ForumindlægJeg har været oppe i samfundsfag på mellemniveau i dag!!! Fik 11 *weeeee*er super-glad.. :).. ved godt indlægget her måske virker lidt irrelevant.. men jeg ville sige spytte min glæde lidt ud :DHåber andre også har klaret det lige så godt :) -
Hjælp
ForumindlægHej skal snart op til engelskeksamen, hvor jeg kan risikere at komme op i Nordirlands historie, er der nogle der kort kan hjælpe med baggrunden for de krige der har været mellem protestanter og katolikker, samt hjælpe med at give en defination på IRA og Ulster. Er totalt "lost" til såda... -
IT-case Bolia
ForumindlægHjælp jeg skal fremlægge imorgen, men jeg ved ikke hvad jeg skal????? Nogle der har lave den samme case og kan hjælpe mig??? Jeg er nemlig ikke særlig god til at fremlægge.... -
Hjælp, rettelse af notater....???
Forumindlæghej...har siddet og skrevet lidt notater til fransk og nu ville jeg bare lige høre om der var nogen der havde lyst til at kigge dem igennem og hjælpe lidt med diverse ord.Au dèbut nous recontrons les deux frères. Ils s’aiment mais ils ont des caractères trés differentes. L’un frère es... -
Optimering HASTER
ForumindlægJeg har virkelig brug for hjælp til denne opgave: En kasse uden låg skal kunne 125 dm3. Kassens bredde (målt i dm) er x og kassens længde (målt i dm) er 2x. a) Bestem kassens højde udtrykt ved x, og bestem kassens overflade udtrykt ved x. Ind til videre er jeg kommet frem til det her, men ... -
mat hjælp
ForumindlægGRAFEN FOR EN PORTEN GÅR GENNEM PUNKTET 11,199. NÅR Y VÆRDIEN VOSKER MED 2% NÅR X VÆRDIEN VOKSER MED 10 BESTTEM A -
Hældningskoefficienten
ForumindlægHey!Hvordan kan man aflæse hældningskoefficienten kun ved hjælp af en graf? Jeg ville da mene man har brug for at kende to punkter?Mille
