Resultater: 17881 til 17900 af 436512
-
Hvordan sletter man et indlæg?
ForumindlægHvordan kan man slette et indlæg - undrer mig :) -
AT-årsprøve
ForumindlægJeg skal til at finde et emne til AT-årsprøve. Hovedtemaet er videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914, jeg har rigtig svært ved at finde et emne, jeg synes er spændende. Så jeg ville bare høre om der var nogen, som havde nogle forslag? Fagene er historie A og fysik B. ... -
Fotosyntese - Historien om musen og planten!
ForumindlægJeg skal til eksamen i næste uge og skal bruge historien om musen og planten i forbindelse med fotosyntese. Jeg har bare glemt den... Hjælp mig -
Bestem A
ForumindlægGRAFEN FOR EN potensfunktion GÅR GENNEM PUNKTET 11,199. NÅR Y VÆRDIEN VOSKER MED 2% NÅR X VÆRDIEN VOKSER MED 10 BESTTEM A -
DIGT - HJÆLP - Hvad kan jeg skifte sætningerne ud med : - /
ForumindlægHej, jeg har aldrig arbejde med digte før. Så jeg prøvede at lave et digt: Tvivl Vinerbåden skræmmes af is til land. Vandskorpen værger sig tomheden. En hjerne vil, mon et hjerte kan? Du skærer vejen og vender tilbage hjem Har vandet en bund? Ikke helt nem (mellemrum imellem stroferne, s... -
Tilføj opgave
ForumindlægHej...Jeg har en masse opgaver, som jeg egentligt gerne ville dele ud af, men hver gang jeg prøver at tilføje en opgave, udfylder jeg felterne og til sidst trykker tilføj, får jeg altid en fejlmeddelelse...nogen der kan hjælpe mig?? -
Hvornår kan man bruge pH=-log[H3O+]
ForumindlægHvornår kan man bruge pH=-log[H3O+] Gælder den for alle syre - både kraftige og svage? -
Bestem hastighedskonstanten k
ForumindlægNogen der kan hjælpe med delspørgsmål d) i vedhæftede opgave? -
Lovlige notater?
ForumindlægEr det lovligt at medbringe notater til geografieksamen man ikke selv har skrevet?Fx notater man har her fra siden?Selv ville jeg tro man måtte, men skal lige være sikker. -
Søger studie hjælper, hurtigt!
ForumindlægHej...Jeg er skal op til den sidste studenter eksamen på mandag den 14-6. Jeg skal op i matematik, og SKAL have mindst 8 for at kunne få et højt nok snit til at komme videre på den videregående uddannelse jeg gerne vil.Så derfor søger jeg en SUPER matematiker som, imod betaling, vil tæske hele ek... -
Samfundsmæssige konsekvenser
ForumindlægHej med jer,Hvilke konsekvenser har det for samfundet at man afhjælper et handikapptets menneskes dagligdag?(Vi har lavet et hjælpemiddel til blinde i teknologi)Man sparer vel nogen penge på hjemmehjælpere, men hvad er der mere?#D@niel -
Isolering
ForumindlægHej Formel: Vm = V / n Opgave: Isoler n n = V / Vm Er det korrekt isoleret? -
Monotoniforhold
ForumindlægFunktionen f er giver ved f(x) = x-2/√x. Vis, at linjen med ligningen 8y=3x-4 er tangent til grafen? Tangenten afgrænser sammen med koordinatakserne en trekant i 4 kvadrant. Beregn denne trekants areal? Hvad skal jeg gøre? Jeg er helt blank -
Skriftlig musik eksamen karakter
ForumindlægJeg har lige fået mine skriftlige karakterer at vide, og der i blandt skriftlig musik. Jeg har altid ligget på ca. 9 og af og til 10, og resten af holdet har ligget fra ca. 8-11, og kun få under det.MEN, så kommer jeg ned og skal have min karakter, og de siger 7. Først tror jeg det er en joke, me... -
Nogen der bruger programmet graph?
ForumindlægJeg kan simpelthen ikke få afbildet en linje med ligningen X=-3 i graph. Nogen der kan hjælpe? -
Energi afgivelse og effekt
ForumindlægVed et fysikforsøg anbringer en elev sin hånd i et stort termobæger, som er fyldt med 400g vand. - Vandet er 20°C til at starte med. Efter 2 minutter er temperaturen af vandet 22,5°C. a) Hvor meget energi afgiver hånden til vandet? b) Bestem håndens effekt. Håber virkelig der er no... -
Jeg har virkelig brug for hjælp!!
ForumindlægHej alle! :) Jeg er ved at skrive en emneopgave, med min gruppe om : lineære funktion, og vi har så delt opgaverne lidt op, så vi kommer ind på mange punkter inden for emnet..... Jeg har skrevet om de punkter jeg skal...... Men der er simpelthen to punker jeg ikke kan huske indenfor lineære... -
2. forsøg skriftligt?
ForumindlægHej med jer!Jeg er sku dumpet, for første og sidste gang! Men nu er spørgsmålet så om jeg kan få lov til at gå om? Det er skriftlig engelsk, teksten var helt fucked i år, selvfølgelig ikke derfor jeg dumpede. Men kan man gå om skriftlig? -
mundtlig dansk eksamen
ForumindlægEn af mine venner som jeg går på skole med, var oppe i dansk i går (torsdag), han havde forberedt sig godt, og da han kom ind snakkede han løs i 6 minutter, så siger censor at det er fint, og sender ham ud. Da han kommer ind og skal have sin bedømmelse afvide siger censor bare at han er dumpet, h... -
Elektronisk ordbog
ForumindlægEr der nogen herinde der har gode/dårlige erfaringer med Politikens Tysk-Dansk, Dansk-Tysk m. cd-rom? Grunden til at jeg er faldet over netop Politikens ordbøger er at der følger cde-rom med og at de koster ca. 1/3 af fx Gyldendals "røde". jeg ved bare ikke helt om de er omfattende nok ...
