Resultater: 18241 til 18260 af 436513
-
Notater
ForumindlægHey! Jeg vil blot høre om der findes nogle HTX'ere som netop har været oppe i matematik, og har nogle notater liggende til pensum??? -
Fransk - HJÆLP!!!!!!
ForumindlægHvordan siger man "Denne tekst kan perpektiveres til XXX på grund af ...." på fransk? Jeg vil blive meget glad for hurtig hjælp - jeg skal op i fransk i morgen...Sofie -
Hjælp til matematik opgaver.. VIGTIGT
ForumindlægNogle der kan hjælpe med disse opgaver: Del 2: Hvad er et integral? a) Forklar med dine egne ord hvad et integral er. b) Udvælg en af de gennemgåede regneregler og vis at den gælder c) Vis hvordan man integrerer f(x) = x5 + x3 + 17 + In(x) - 5/x d) Bevis at √x integreres til 2/3 ... -
Tillykke!!!
ForumindlægVille bare lige ønske tilykke til alle de nyudklækkede studenter og studiner :DOg selvfølgelig et hed og lykke her fra til de fremtidige studenter og studiner!! -
Histore aflevering
ForumindlægHejsa, jeg sidder her og kan ikke finde en definition af Statisk og Dynamisk kulturbegreb? -
afstem reaktionsligning.
ForumindlægOpskriv reaktionsligningen og afstem den - forklar, hvordan du finder ud af det. NaCl + AgNO3 → AgCl(s) + NaNO3 (aq) -Hvad er der jeg ikke kan finde ud af?! Næste Spørgsmål Til reaktionen skal du bruge 10 g NaCl. Beregn molarmassen for NaCl, og hvor mange mol NaCl har du så? Na= 22,... -
la lengua de las mariposas
Forumindlægjeg vil meget gerne høre fra alle, der har analyseret denne tekst :)på forhånd mange tak -
Asymptoter
Forumindlægf(x)= x-7 over 2x^2 har 2 lodrette asymptoterKan godt løse opgaven med decimaler, men savner lidt forklaring på følgende:+-kvadratroden af 48 over 4 hvordan reducerer jeg det til +-kvadratroden af 3, som det jo bliver. irriterer mig for det burde jeg ku se. -
hjælp til eksamen om 2 timer
Forumindlæghejlige et sidste spørgsmål inden jeg skal op i mundtligt matematik om to timerhvorfor har linje i 3 dimensioner kun en parameterfremstilling og ikke en ligning?i 2 dimensioner har en linje jo både en parameterfremstilling og en ligning -
Mat-examen - statistik?
ForumindlægEr der ikke nogen, der har en god idé til, hvad man skal snakke om, hvis man kommer op i statistik?? Der er jo ingen beviser? Har opgivet deskriptiv statistik og normalfordelingen - men hvad siger man så? Nogen, der har erfaringer fra b-niveau - især normalfordeling? Gymnasietiden skulle jo gerne... -
Parablens skæring med x-aksen
ForumindlægHar lidt problemer med det her bevis...:For at finde skæringerne sættes y=0.Iflg. sætning om parallelforskydning af en parabel har vi:ax^2+bx+c=0 <=>a(x-p)^2+q=0 Her kender vi p og qa(x+(b/2a))^2-(d/4a)=0(x+(b/2a))^2=(d/4a^2)OG så indtræder det jeg ikke fortstår:x+(b/2a) = +-kvadratrod(d/4... -
Nogen der har Orbit 3 (og en scanner...)???
ForumindlægHeySkal op til fysik i morgen... og har et problem med keplers love. Jeg har hørt at der i Orbit 3 (har den ikke selv) skulle stå en masse godt om keplers love og være nogle gode illustrationer. Eller dvs enten er det i selve Orbitbogen eller også er det i nogle noter dertil. Men overskriften er... -
2 spørgsmål
ForumindlægHejsa!Jeg har lige 2 "spørgsmål", og her kommer de:1. Redegør for og diskuter brugen af en romantisk helt i en naturalistisk kontekst.2. Diskuter, hvordan bogens brug af mytologiske referencer påvirker dens læsere, samtidige som nutidige.Bogen der bliver snakket om er Pelle ... -
Hvordan foregår eksamen????
Forumindlægjeg skal snart op til geografi eksamen, på obligatorisk niveau, hvordan foregår den... og hvor meget skal man inddrage A- og B-opgaverne???Hjælp mig hurtigt, jeg skal op i morgenNatna -
Konverter pdf til rtf
ForumindlægHej folkens, jeg har netop benyttet studi til at finde noter til min dansk eksamen, og jeg fandt det lidt træls at man ikke umiddelbart kunne ændre i .pdf filerne. Men med dette program "pdf2word" er det en smal sag. Serialen kan i finde ved at søge i google. Håber i bliver glade for det. -
Hohmann bane
ForumindlægSkal lige have det helt på det rene...En hohmann bane er det hvis nu man fx har en sattelit i omløb om jorden. Så hvis nu man ændrer fx sattelitens hastighed så vil dens bane ændre sig og blive som en elipse. Og det skal man så bare kunne redegøre for hvorfor (hvilket jeg har tjek på) Er det bare... -
Hohmann bane
ForumindlægSkal lige have det helt på det rene...En hohmann bane er det hvis nu man fx har en sattelit i omløb om jorden. Så hvis nu man ændrer fx sattelitens hastighed så vil dens bane ændre sig og blive som en elipse. Og det skal man så bare kunne redegøre for hvorfor (hvilket jeg har tjek på) Er det bare... -
Tai-Ping oprøret.. HJÆLP!
ForumindlægHEY!Jeg sidder nu her og læser til historieeksamen(ska op i morgen tidlig). ... Og i forbindelse med noget stof omkring Kinas historie er jeg rimlig forviret: Det drejer sig om Tai-Ping oprøret - 1)hva var baggrunden for oprøret??2)hvorledes forløb oprøret??Det er mest mht. baggrunden for oprøret... -
Polynomier og mærkelige, græske(?) tegn:)
ForumindlægEt til problematisk bevis:Et andengradspolynomium ax^2+bx+c=0 med rødderne alpha og beta, har faktoropløsningen:ax^2+bx+c=a(x-alpha)(x-beta)I flg. sætningen om en rod i et polynomium går x-alpha op i ax^2-bx-c. Ved at dividere andengradspolynomiet med x-alpha fås følgende divisionsligning:ax^2+bx... -
Ekstemporal tekst
ForumindlægHej!!Er der nogen herinde der har en ekstemporal tekst som de kan sende til mig???? Vil nemlig godt øve det lidt inden eksamen.min email: [email protected]
