Resultater: 18581 til 18600 af 436513
-
Høj musik
ForumindlægHejsa.Ved I, hvem der officielt er verdens højestspillende musikband? Jeg har både hørt Manowar, Motörhead og Nexo - med min geniale hjerne (hmm ...), kan jeg dog godt regne ud, at alle tre bands nok ikke har rekorden. -
Grænseværdier i højere dimensioner
ForumindlægHvis jeg gerne vil vise at noget går mod nulvektoren, gælder de samme regneregler som normalt, bare gennemført på de enkelte koordinater? Og hvad så med matrixmultiplikation? Fx matrixproduktet: : Hvis jeg lader x går mod 0, og jeg ved at f_j(x) så går mod 0 for alle j.... går dette udtryk mod... -
Mikro- og makroniveau
ForumindlægNogen som kan definere møder på mikro- og makroniveau ? Som har noget at gøre med kultur???? -
x større end y (i %)
ForumindlægHej alle rare hjælpere, Uddybning af overskriften lyder således; Hvordan udregninger (eksempel) jeg, hvor meget x er større end y i procent? -
sandsynlighedsregning
ForumindlægHej vil høre om der er nogle der kan hjælpe mig med disse som handler om binomialfordelt stokastisk variabel.1) en terning kaste 3 gange a) bestem sandsynligheden for at man 1,2,3 i denne rækkefølge.b) at man får 1,2,3 i en eller anden rækkefølge. og 2) ved en flervalgsprøve er der til hvert spør... -
Kulturmøde -afsluttende arbejde (mikro- og makroniveau)
ForumindlægNogen som kan definere mikro- og makroniveau så jeg forstår det? Det skal er IKKE økonomi, men kulturmøder -
Reaktionsmekanisme
ForumindlægHej,Reaktion: CH4 + Cl2 = CH3Cl + HClKatalysator: Belysning.Kan der ved denne reaktion dannes lidt ethan ved at to dannede methyl-molekyler går sammen?Vil der kunne blive dannet dichlormethan ved reaktionen, hvis ja, hvordan?Katty -
Strukturformler organisk kemi
ForumindlægGod aften.. Kan jeg få hjælp til strukturformlerne på nederstående forbindelser?: a) 1-ethyl-2,4-dimethylbenzen b) 2-ethyl-4-methyl-cyklopenten c) 1-ethyl-2-metyl-6-propyl og det systematiske navn på forbindelserne ''vedhæftet''? -
Tysk. PLEASE
ForumindlægHejsa.. Er de rikke nogen der gider at rette min tysk aflevering...???Hvis ja, vil jeg blive meget glad. På forhånd tak...Dansk: Jeg parkerede bilen i en mørk sidegade, da jeg ville undgå lyset fra de store projektører ved muren.Jeg var forberedt på en længere ventetid.Sådan var det, hvergang når... -
L'imparfait eller le passé composé
ForumindlægNår man skal vurdere om et verbum i datid skal bøjes efter l'imparfait eller le passé composé, kan man så oversætte sætningen til dansk og vurdere hvad der ville lyde mest korrekt på dansk (f.eks. jeg har skrevet eller jeg skrev), for derefter at vurdere om der i pågældende sætning bør benytt... -
Kaliumcarbonat - opgave!
ForumindlægHej!Hvis I kan give mig et hint, eller en mindre beregning... så ville det være dejligt!1,88 g kaliumcarbonat, dihydrat, afvejes og opløses med demineraliseret vand i en 50 ml målekolbe som fyldes til stregen.Beregn koncentrationerne af K+ og CO3-2 i opløsningen.Hvad s.... gør man? Tak! -
algebra..
Forumindlæghej..er der nogen der kan hjælpe mig med at finde ud af hvordan man kommer fra:(2*x + y)*(4*x - 2*y) til 2*(2*x + y)*(2*x - y)???Med venlig hilsenMaria -
Omvendt Proportionalitet
ForumindlægDer står at man skal "Opstil også funktionsforskrifter for sammenhængen mellem pris og antal min. pr. pr. måned. " jeg går udfra at det er omvendt proportionalitet fordi den ene vist bliver halveret når den anden fordobles, problemet er så, at jeg hverken kender formlen eller hvordan... -
Funktionsforskrift, problemregning
ForumindlægSpørgsmål 1 Mulighed 2: 9.a kan sælge hver kalender for 40 kr. De beholder 20 kr., for hver af de kalender de sælger og skal give 20 kr. til firmaet. 9.a skal også give 20 kr. til firmaet for hver kalender de ikke sælger. Hvor stor er 9.A´s overskud hvis de vælger mulighed 2 og sælger 275 af d... -
lidt kemi hjælp
ForumindlægOpgaven lyder således:Vi har 100L tør atmosfærisk luft ved 15C og 1,000bar. Tør tmosfærisk luft indeholder 78,08vol%nitrogen og 20,95vol% oxygen (samt lidt argon og carbondioxid m.m.). Den betragtede luftmængdes indhold af nitrogen og oxygen svarer altså til 78,08L rent nitrogen og 20,95L rent ox... -
Kemi-noter???
ForumindlægHvis der er nogen, der er interesseret i nogle noter til emnerne:ReaktionshastighedKemiske ligevægteSyre-base-reaktionerKunduktivitetKomplekskemiHeterogene ligevægteDet periodiske systemStruktur og egenskaberOrganisk KemiIsomeriMad og drikkeSå har jeg dem klar til at lægge ud. Gider bare ikke gør... -
tangent
Forumindlæghvordan løser jeg opgave c? -
krig...
Forumindlæghey..Jeg vil meget gerne have lidt hjælp omkring den polske-sovjetiske krig i 1920-21.. hvad er det lige der skete der?? og hvorfor havde USA et dårligt forhold til sovjetunion i 1946.. hvad skete der mellem disse to??Jeg er virkelig væk i det emne..vil meget gerne have lidt hjælp.. såh jeg kan f... -
Tysk oversættelse, nogle der ville tage et kig på den?!
ForumindlægHejsa...Er der nogle tyske eksperter der ville tage et kig på min tyske oversættelse?13.august 1961 begyndte man i DDR at bygge en mur mellem Øst - og Vestberlin. Baggrunden var, at for mange DDR-borgere flygtede til vesten. Det var let pga. den frie trafik mellem de fire sektorer i Berlin. I DDR... -
energiforbruget.
ForumindlægJeg har lidt problemer med denne opgave, håber nogen vil hjælpe. Opgaven lyder: Ved afbrændig af 1 ton kul i et kraftværk omsættes ca. 29 GJ: 1. Hvor meget kul (i fx ton) skulle der afbrændes for at dække Danmarks samlede energiforbrug? Kullene fragtes normalt til Danmark i fragtskibe, hvorefter ...
