Resultater: 19701 til 19720 af 436513
-
sandsynlighedsregning
ForumindlægHej er der nogle der kan hjælpe med denne.En fabrikant af elektriske pærer garanterer, at mindst 80 % af produktionen hqar en levetid på mereend 500 timer. I det følgende antages, at sandsynligheden er 0.80 for, at en elektrisk pære kan brænde mere end 500 timer. en kunde køber 50 pærer.a) bestem... -
SU mindre?
ForumindlægHej alle Jeg har et kort spørgsmål, er SU'en blevet mindre? Jeg får udeboende SU, men beløbet er mindre end den plejer at være :/ Mvh -
Vektorer
Forumindlæg*Hej. :D Har fået stillet følgende: Tegn en regulær sekskant med hjørnepunkter A,B,C,D,E og F. a) hvor mange forskellige vektorer fremkommer der, når man tegner alle de pile, der går fra hjørne til hjørne. Her har vi fået 9 forskellige vektorer. men det er b jeg har problemer med: b)Hvis vektore... -
Løs ligningen 4^x-10*2^x-24=0
ForumindlægHej alle sammen Kan i hjælpe med at isolere x i følgende ligning: 4x + 10 * 2x - 24 = 0 Eller bare komme med et hint til hvordan man løser en ligning hvor potensen er ubekendt i to led i stedet for i to faktorer. -
SAMFUNDSFAG HJÆLP!
ForumindlægHej! er der nogen der kan forklare mig hvad Primærvalg er? og hvad forskellen er på et Præsidentielt system og Parlementarisk system? -
fra kg til n
ForumindlægHej hvis jeg skal bruge Newton (kraft) og jeg har kg istedet for hvordan skal jeg så omregne det ? -
Organisk kemi - navngivning + lidt andet
ForumindlægHej SP Jeg er i gang med nogle opgaver i organisk kemi. Jeg har prøvet at løse dem, og jeg tænkte på, om der var en der lige ville se på, om de er rigtige. Jeg har vedhæftet et billede. I kolonne A skal man navngive, angive molekylformel og til sidst svare på, hvor mange forskellige stoffer kol... -
Brøk
ForumindlægHvordan er det nu man regner 1/5 Af 115 -
Syre og base
ForumindlægHej Hvis man har en opløsning på 50,00 mL syre med en stofmængdekoncentration på 0,100 mol/L og den tilsættes 30,00 mL base med stofmængdekoncentrationen 0,100 mol/L hvordan kan denne opløsnings pH så udregnes? -
hypotensusen
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe hvordan man gør det Retvinklet trekant er kateten a 6 cm og kateten b er 8 cm men hvad blive hypotenusen c Skal man tegne trekanten for at kunne få svaret -
Hjælp til noget aflevering:)
ForumindlægHej derude.. Jeg har en aflevering men jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg skal lave en tegning håber i kan hjælpe mig jeg har vedlagt filen:) -
Kort opgave
ForumindlægEn bil med amssen 1150 kg kører på en tør vej med hastigheden 20 m/s. Bilen bremser med en acceleration på -3 m/s2. Den resulterende kræft er -3·1150kg=-3450N Hvordan finder jeg ud af hvor lang tid der går før bilen stander samt hvor langt den kører under opbremsningen?? -
OT: Konkurrence ;)
ForumindlægHvem kan lave det højeste tårn af bøgerne til brug i dette semester? Jeg starter med dette beskedne bidrag:http://tinypic.com/3vj0zNogen højere? ;) -
Bestemt V som funktion af r
ForumindlægJeg håber virkelig meget, at der er nogen, der kan hjælpe mig med følgende opgave: En bestemt type af massive metalgenstande fremkommer ved at fjerne en halvkugle i hver ende af en cylinder. Radius i halvkuglerne er lig med cylinderens radius. For en metalgenstand af denne type, hvor overf... -
Elektroner i røntgenrør
ForumindlægHej Opgaven lyder: I et røntgenrør accelereres elektroner af en spændingsforskel på 50.000 V og opnår herved en kinetisk energi på 50.000 eV. A) Omregn denne energi til Joule B) Hvad er elektronernes fart, når de rammer anoden? Har regnet A'eren, men er gået i stå ved B'eren. Hvordan regn... -
drageløberen
Forumindlæghej med jer! jeg skal skrive en synopse om drageløberen, jeg vil lige soørge hvad er budskabet med denne roman? på forhånd tak -
Tysk :D Hjææææælp
ForumindlægHjælp mig, er meget usikker :( Ursula Salden, der har været lærerinde i Berlin, spurgte engang sine elever, om de ville deltage i en reportage om deres hverdag. Men eleverne syntes, det var et kedeligt og uinteressant emne. En af eleverne sagde, at de jo kun gik i skole, kom hjem igen, sp... -
CO2 og solceller
ForumindlægHej er der nogen der ved hvordan man gør dette? Jeg har lige fundet ud af, at man skal bruge 0,106g C s for at frigøre energien 1 kWh, og nu skal jeg så finde ud af mit spg: Vurder på denne baggrund den mængde CO2, som Jordens atmosfære spares for, når 1 kWh produceres med solceller, sammenli... -
Kinematik
ForumindlægHej jeg har den fysik opgave for. Men kan ikke lige finde ud af den. En der lige vil hjælpe mig ? To cyklister A og B starter i afstanden 30 km fra hinanden og cykler hinanden i møde. Cyklist A kører med farten 15 km/h, og cyklist B kører med farten 20 km/h. Til at beskrive de to cyklisters posit... -
mellemregning - skæring haster
Forumindlægjeg skal finde skæringpunktet, hvor jeg sætter to funktioner lige med hinanden. er der nogle der hurtig gider give mig nogle mellemregninger. tak på forhånd:) -5x+6,5= -1/12x+1
