Resultater: 19861 til 19880 af 436513
-
Trigonometri
ForumindlægHej. Jeg har en vilkårlig trekant med kendte værdier, de kendte er, a = 3, vinkel C: 40 og b = 5 Jeg har fundet frem til at siden c så er = 3,32 og at vinkel B er = 75,5 Her bliver jeg usikker. For jeg kan så finde den anden vinkel B ved at sige 180-75,5 = 104,5 er dette så vinkel B i den and... -
har brug for hjælp
Forumindlæg((a/b)-(b/a))/(a+b) hvordan kan denne brøk reduceres? -
oversættelse fra dansk til engelsk
Forumindlægjeg har skulle oversætte følgende tekst til engelsk, nogen der vil kigge den i gennem for fejl ? Nobels fredspris blev indstiftet af Alfred Nobel, der paradoksalt nok slev ejede flere våbenfabrikker. han var blevet inspireret til prisen af en af sine gode venner, som var freds aktivist. i begynde... -
Hjælp!!Er der nogen der har tid og lyst til at tage et kig på min oversættelse? ville blive meget glad hvis jeg ku få lidt hjælp..!
ForumindlægJeg skal afl i morgen og det ku jo være der lige var nogen der havde lyst til at tage et kig?Her er først den danske tekst:Den tyske ugeavis Die Zeit bragte sidste sommer en række portrætinterwievs med mennesker, der på en eller anden måde står foran store forandringer i deres tilværelse. De må i... -
Leif panduro "rend mig i traditionerne" stil om hr. traubert
ForumindlægHej jeg har fået en opgave om at skrive en stil om hr. trauberts dagbog gennem 1 dag. Nu har jeg så skrevet den, men er meget i tvivl om den er 'god nok' så her kommer den, og hvis i har lyst må i meget gerne læse den igennem og komme med rettelser eller kommentarer (Den lyder lidt under... -
Proteininteraktioner
ForumindlægEr der nogle, der kan forklare, mig hvorfor man siger, at de polære og ladede residues i proteininteraktionsfladen bestemmer specificiteten af interaktionen, mens de hydrofobe residues bestemmer affiniteten? -
Jura på KU
ForumindlægEr der nogle, der kan hjælpe med et kort spørgsmål angående optagelse på jurastudiet på KU? Jeg kan se, at de optager 780 hvert år, men der til gengæld lige knap 2400 ansøgere på kvote 1. Hvordan udvælger de, hvem der optages og ikke optages? Optager de dem med det højeste snit først? Håber på... -
Løs ligningen
ForumindlægHej .. nogen der kan hjælpe mig med følgende ligning? (x2-4) · (x+1) = 0 på forhånd mange tak :) -
Ved ikke hvad jeg skal vælge, please hjælp mig
ForumindlægJeg er næsten lige startet på stx, og jeg har valgt IB (hvilket er en international linje) hvor alt forgår på engelsk.. Problemet er bare det, at eksamen på IB er kun skrevne eksamner, det er så ikke et problem.. Problemet er at det forgår i hånden, man må ikke have nogen form for hjælpe midler... -
(Hjæælp) Hvilket forspring skal faren have for at komme i mål samtidig med Jesper? :)
ForumindlægHjælp! Jeg kom forbi denne her opgave, men kan slet ikke finde ud af den......... Jesper vil løbe 10km om kap med sin far, Jesper mener, at han kan løbe 12km/t, og hans far siger, at han kan løbe 10,8km/t. Jesper tilbyder sin far et forspring på 500 m. Løs opgaverne grafisk eller i CAS. b) Hvil... -
adjektier og adverbier
ForumindlægHvilke adjektiver og adverbier er der i nedenstående, på forhånd tak. 1. Served with a crusty , coarse-grained bread and fresh butter, then followed with a green salad, this is a wonderfully filling and satisfying meal. 2.Pumpkin is not particularly popular in this country as a vegetable, but i... -
religion hjælp det haster
ForumindlægNævn lighedstegn med et par af religionerne?? Hvad mener de med det ? -
Skæring?
ForumindlægHej ... Har en opgave der lyder (Uden hjælpemidler): en cirkel e og en linje l er bestemt ved e: x^2 - 4x + y^2 + 2y=11 l: y= x + 1 Skal jeg starte med at bruge cirklens ligning? Hvis ikk hvad skal jeg så bruge? P.F. Tak ;) -
Ligninger med ( )
ForumindlægHej allesammen ! Jeg har lidt svært ved at regne ligninger med ( ), er der nogen som kan forklare hvordan man løser det. Her kommer en opgave som feks en opgave med ulighed: 0,5x + 3 - x < 2 (x + 4) Håber at i kan hjælpe mig. Tak. -
En der vil hjælpe mig med at blive bedre til engelsk?
ForumindlægHej alle flinke mennesker. Jeg er en dreng fra 8. klasse, som er ude efter noget hjælp. Jeg føler selv jeg ikke er den bedste til engelsk, men jeg vil super gerne blive bedre, så hvis der er en eller anden flink person der vil hjælpe mig med, at fx rette mine afleveringer og skrive til mig ... -
rettelse af stil
ForumindlægHej alle.. Jeg har skrevet en engelsk stil, som ikke er fejlfri.. Håber nogle vil hjælpe med at rette den... A day I´ll never forget I´ll never forget it. We were sitting in the classroom on Friday afternoon. We were having a History lesson. I remember it clearly. Miss Harper was tellin... -
potensfunktion, er helt lost
Forumindlæghey opgaven lyder følgende: i en sø har man fundet ud af at hvis mængden af alger stiger med 20 % så falder fisk med 30 %. opskriv en regneforskrift for antal fisk som funktion af mængden af alger i kg, når der var 4000 fisk og 1000 kg alger. vil være tak nemlig hvis en kunne forklare mig hvor... -
(HJÆLP)Findes der Skype-lærere?
ForumindlægHejsa, som i kan se så undrede jeg mig over noget; Findes der "Skype-lærere"?. - Altså sådan en lærer som giver en lektie for, og en man kan arbejde med forløber med fx krimiforløber, mens man bor i udlandet. - En lærer der sørger for at man ikke har noget at indhente, når man nu kom... -
1 enkel sætning (TYSK)
ForumindlægMange mænd var faldet eller i krigsfangenskab, og man vidste ikke, hvornår eller om krigsfangerne ville komme tilbage. Hvordan oversætter jeg til tysk? Vielen Männer waren gefallen oder in Kriegsgefangenschaft, und man wusste nicht, wann oder um die Kriegsgefangenen heimkehren wollen. -
Unge erfarne gymnasielærer i matematik klar til at hjælpe dig
ForumindlægHej Vi er en mindre gruppe adjunkter i matematik på gymnasiet (HF, almen gym samt HHX), der tilbyder dig et uvurderligt fortrin. Vi har været censorer under både skriftlige som mundtlige eksamener i matematik. I øjeblikket har vi frie pladser i både matematik på både C og B-niveau. Vi tilb...
