Søgning på: danskere i verden. Resultater: 19961 til 19980 af 47039
-
Jeg er i tvivl! :S
ForumindlægHej alle .. Jeg sidder her og skal til at skrive AT - Og jeg er bare på bar bund .. Efter vi fik af vide at vi IKKE udelukkende måtte beskæftige os med en metal rejse, har jeg været i vildrede. Ville have skrevet i psykologi og biologi of stoffer (Rejsen i rusens verden!) .. Det må jeg desværre i... -
Hjælp til biologi.
ForumindlægHej. Jeg har brug for noget hjælp til biolgi.Jeg skal have en prøve snart og vil gerne vide noget om nogle følgende ting. Så måske I kunne hjælpe?Hvordan er jorden rigtig dannet? (Altså er der nogen formler eller nogen bestemt måde man kan sige det på?Hvad er fotosyntese? Og hvordan kom ilt til v... -
Hjælp til Emne
ForumindlægHejsa Studi.dk.Jeg sidder her og skal til at lave en projektopgave med fremlæggelse og hele svineriet. MEn jeg har et problem. Jeg ved ikke hvad jeg skal vælge som emne. Hoved emnet er "Mig og Verden. Jeg har tænkt lidt på Guantanamoe basen i USA, men jeg kan ikke rigtig finde nogen oplysni... -
Diskussion i historie
ForumindlægHej Alle. Jeg sidder med min SRP om HIV/AIDS. Jeg mangler at skrive min diskussion i historie der lyder: Diskuter på hvilke måder sygdommen fik konsekvenser for samfundene i forskellige dele af verden. Jeg har skrevet om det katolske kirkes syn på kondomer, men jeg er bare gået i stå nu... -
Social arv i Danmark
ForumindlægJeg skriver SRP om social arv og har analyseret Jonas T. Bengtssons roman Submarino. Jeg skal nu: På baggrund af din analyse skal du undersøge hvorvidt romanens fiktive univers adskiller sig fra den virkelige verden i Danmark. Inddrag relevant samfundsfagligt materiale. Jeg er meget i tvivl... -
Hjælp HASTER Kilde?!
ForumindlægHej Jeg tror jeg har lavet en virkelig dum fejl i min synopsis i AT:( jeg skriver i fagene biotek og historie, og jeg har hertil valgt at analysere nogle statistikker over udviklingen i stress, og en passage i "Verden af igår - en europæers erindringer" af Stefan Zweig. men nuer jeg pl... -
Azternes religion
Forumindlæghey ,, jeg er igang med synopsis,, og skriver i religion og historie,, en af mine prostillinger lyder således: • Har opdagelsen og mødet med Aztekernes religion/kultur påvirket Spanierne/andre? altså jeg vil finde du af, om man har taget noget at det atetiske religion/ kultur til sig i spani... -
Før jeg sover - STIL
ForumindlægFør jeg sover.Her får i det som det står i opgaven.Nogle gange ligger man og kan ikke sove.Mange tanker om livet, fremtiden, familien, verden etc går gennem hovedet.Skriv et essay om dine tanker før du sover.Du kan eventuelt lade dig inspirere af citaterne.----------------------------------------... -
Skabelsesmyten
ForumindlægHej Har man den samme skabelsesmyte inden for Islam, som Kristendom, nemlig at gud skabte jorden på 6 dage og slappede af den 7 dag. Eller mener man, at verden blev skabt pga. at Adam og Eva syndede, hvorefter gud sender dem ned på jorden, og skaber en række ting for at de kan overleve. Det vil... -
Middelalder og renæssance - økonomisk vækst efter krise og adelens magt?
ForumindlægTeknologihistorie C Så vidt jeg har forstået var de sidste 100 år af den europæiske middelalder præget af uro, krige, hungersnød og sygdom. Men som krisetiden tog af, o. 1450, skabte det fundament for ny økonomisk vækst, en styrket kongemagt og nye tanker om mennesket og verden - hvorledes? De... -
Eksamensopgave - hjælp
ForumindlægVirksomhed A har konstateret, at ved den nuværende efterspørgsel pr. år på 4.000 stk. er priselasticiteten Ep = -1,5, og man har også den opfattelse, at ved en salgspris på 18 kr./stk. vil efterspørgslen være 0 stk. For dette produkt vil Indkomstelasticiteten (I) for tiden antage en værdi på... -
Rasonansbetingelse
ForumindlægHej. For stående bølger gælder der v=λ*fn Hvor v er bølgens fart, fn, er frekvensen ved n. partial, og λ er bølgelængden. Jeg er blive bedt bevise at hvis en bølgens fart, v, er den samme for alle fn, så gælder der at formlen, v=λ*fn, er en rasonansbetingelse: Problematisk n... -
oversættelse?
Forumindlæghej alle sammen. jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal oversætte disse sætninger, vil i hjælpe mig? :d' jeg håber på den bedste hjælp fra jer ,., 1) Hvordan har kriminaliteten ved unge udviklet sig de seneste 25 år? 2) Hvad er grunde til at unge kommer ud i kriminalitet? 3) Hvordan er straf... -
Eksponentialfunktioner med reciprokke grundtal hjælp!
Forumindlægf(x)=(2/3)^X g(x)=(3/2)^X Formulér på grundlag af de to grafers udseende og beliggenhed en regel for sammenhængen mellem grafer for eksponentialfunktioner med reciprokke grundtal.. __________________________ Der er symmetri om y-aksen (x=0) hvis f(x) = f(-x). Som vi har med at gøre her, men hvord... -
Zappa referat til hvert kapitel....
ForumindlægHejsa... er der ikke nogen der vil fortælle hvad der sker i hvert kapitel i bogen Zappa, så jeg kan lave referat til det. Synes virkelig Zappa er den kedeligste bog i verden og kan ikke komme videre. Jeg har skrevet referat til de 2 første kapitler...såee mangler bare de sidste. Det skal li... -
Reaktionsskemaer.
ForumindlægHalløj, håber virkelig I kan hjælpe mig. Da jeg ikke ligefrem er Pele i Kemiens verden, trænger jeg til noget hjælp.. Ved elektrolyse af Natriumchlorid (NaCl), Natriumbromid (NaBr) og Natriumiodid (NaI).. Jeg ved at Na^(+)-ionerne flyder i reagensglasset ved minuspolen, og omvendt med Cl^(-).. Og... -
forholdsvis nemme tyske sætninger jeg skal ha´ hjælp til :(
ForumindlægJep jeg er i tvivl om nedestående, hvis i lige gider at kigge på det bliver jeg glad[Den] hele verden var afhængig af den arabiske olie.Die heilige Weld war abhängig von dem arabischen Öl.Alle tidligere elever vidste det.Alle ehemalige Schüler wiss es.Fridagen tilbragte de i reglen på terassen.De... -
Forklare hvad nogle tal fortæller i en funktion.
ForumindlægAndelen af analfabeter blandt kvinder i verdens lavindkomstlande kan for årene 1970-2000 beskrives ved en formel y=-0.87x+73 Hvor y er andelen af kvindelige analfabeter, målt i antal analfabeter pr. 100 kvinder, og X er antal år efter 1970 A) Hvad fortæller tallene -0.87 og 73 om andelen a... -
geografi spørgsmål?
Forumindlæghej allesammen. jeg har nogle spørgsmål, som jeg har brug for hjælp til. ved godt det er mange spørgsmål, men jeg bliver rigtig glad hvis bare jeg kan få hjælp til nogle af dem. på forhånd tak. 1. Hvilke to øer ligger ud for Vesuv? 2. Hvad hedder den højest beliggende provins i USSR? 3.... -
Beregning af vinkler i koordinat system?
ForumindlægHey, sidder og roder med lidt matematik, og så poppede den her opgave op, må være gennemgået en af de dage hvor jeg har været i en anden verden :p\n\nTo linjer har ligningerne\n\ny=0,6x-3 og y=0,1x+2 \n\nBeregn den spidse vinkel mellem linjerne.\n\nBeregn koordinaterne til skæringspunktet S m...
