Matematik

Skriftlig matematik b - HHX

19. december 2014 af Charlesbronson (Slettet) - Niveau: B-niveau

Jeg ved godt at der findes ligende spørgsmål, men jeg mangler et præcist svar.

Hvordan bedømmes og gives karakterene til skirftlig matematik b?

Hvis man skal opnå et 4 tal og man ved man i hvertfald har 50%  kan man så være sikker på et 4 tal?

Mere præcist er jeg sikker på at jeg har spørgsmål 3,4 og 5 rigtig i den del uden hjælpemidler.

I den del med hjælpemidler har jeg:

Spørgsmål 6)

a- forkert

b - rigtig

Spørgsmål 7)

a) rigtig

b) rigtig

Spørgsmål 8)

a) rigtig

b) rigtig)

c) rigtig

d) forkert

Spøegsmål 9)

a, b og c alle tre forkert

spørgsmål 10) a og b forkert

Nedestående er linket til eksamensættet.

http://uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF14/Proever%20og%20eksamen/141215_hhx143MAT_B_2.pdf

Håber emget at der er nogen der kan komme med et svar jeg kan bruge.

Charlie


Brugbart svar (0)

Svar #1
19. december 2014 af Andersen11 (Slettet)

Det er ikke blot et spørgsmål om at have de rigtige svar. I opgavesættet er beskrevet, hvad der lægges til grund for bedømmelsen:

I bedømmelsen af besvarelsen af de enkelte spørgsmål og i helhedsindtrykket vil der blive lagt vægt på, om eksaminandens tankegang fremgår klart af besvarelsen.

Besvarelsen skal indeholde en redegørelse for den anvendte fremgangsmåde og dokumentation i form af et passende antal mellemregninger og/eller en matematisk forklaring på brugen af de forskellige faciliteter, som et værktøjsprogram tilbyder. Ved brug af grafer og illustrationer skal der være en tydelig sammenhæng mellem tekst og illustration.

De 18 spørgsmål indgår i bedømmelsen af den samlede opgavebesvarelse med hver 5 point.

Ifølge din egen opgørelse har du besvaret 9 ud af de 18 spørgsmål korrekt. Ifølge mit tidligere svar i denne tråd https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=1487515#1487635 skulle det række til en karakter på 4, men som nævnt indgår forklaringer osv. i den samlede vurdering. Det er også muligt at opnå et eller flere points i en opgave, hvor selve facit er forkert, men hvor forklaringen af fremgangsmåden er korrekt.


Svar #2
20. december 2014 af Charlesbronson (Slettet)

Det var et nogenlunde beroligende svar. Jeg har som sagt 9/18 rigtigt. Hvis man har halvdelen rigtig men med begrænset forklaringer er det så nok til et 4 tal? Eller er der muligehd for at de kun kun vil give 4 point på nogle af mine rigtige besvarelser og derfor risiko for kun at få 02?

Jeg har vedhæftet min besvarelse uden hjælpemidler. Med hjælpemidler har jeg 3,4 og 5 rigtig. Det ved jeg med sikkerhed.

Herinde kan man finde sættet

http://uvm.dk/Uddannelser/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/Opgavesaet-for-hhx

Det er matematik hhx 15. december 2015.

Håber du kan give et endnu mere præcist svar.

Mange tak på forhånd.

Vedhæftet fil:Mat- EKS.docx

Skriv et svar til: Skriftlig matematik b - HHX

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.