Studievalg og videregående studie

Hyttetur på matematik KU?

01. august 2019 af JeroSaac (Slettet)

Hvor tager man hen på sådan en hyttetur og hvad laver man?  Der står ikke meget om det på KUnet. De virker til at være lidt for hemmelighedsfulde omkring indholdet.

Sejler man i kano, svømmer og spiller spil? 


Brugbart svar (1)

Svar #1
01. august 2019 af Anders521

#0 Du kan jo kontakte din rusvejleder.


Brugbart svar (2)

Svar #2
01. august 2019 af SuneChr

Det er et rigtigt godt spørgsmål.
Der har i de senere år været megen debat om form, indhold og formål med arrangerede rusture.
Tidligere var det sådan, at en mindre gruppe af "ældre" studerende lagde et seriøst arbejde i at
planlægge, udføre og evaluere sådanne ture. En weekend i en spejderhytte i udkanten af en skov
gav gode muligheder for at forene friluftsaktiviteter med indendørs lege af diverse pædagogiske
tilsnit, gruppeopgaver, sociale spil, madlavning, ... . Man blev rystet godt sammen og fik om end
ikke mange venner men få, man kunne tænke sig at læse videre sammen med. Studiekulturen har
ændret sig i retninger, som nogle studerende kan blive lidt forskrækket over, - med overdreven druk,
måske er der stoffer ind over, uønsket sex man kan føle sig presset til o.s.v.
Det er vigtigt for alle, at man er enig om en fælles dagsorden for rusturen. Den skulle gerne ende
med en tid, man vil se tilbage på med glæde og fornøjelse og ikke mindst et sundt socialt udbytte.


Svar #3
01. august 2019 af JeroSaac (Slettet)

#1

#0 Du kan jo kontakte din rusvejleder.

Har sendt en besked til dem :-)


Svar #4
01. august 2019 af JeroSaac (Slettet)

#2

Det er et rigtigt godt spørgsmål.
Der har i de senere år været megen debat om form, indhold og formål med arrangerede rusture.
Tidligere var det sådan, at en mindre gruppe af "ældre" studerende lagde et seriøst arbejde i at
planlægge, udføre og evaluere sådanne ture. En weekend i en spejderhytte i udkanten af en skov
gav gode muligheder for at forene friluftsaktiviteter med indendørs lege af diverse pædagogiske
tilsnit, gruppeopgaver, sociale spil, madlavning, ... . Man blev rystet godt sammen og fik om end
ikke mange venner men få, man kunne tænke sig at læse videre sammen med. Studiekulturen har
ændret sig i retninger, som nogle studerende kan blive lidt forskrækket over, - med overdreven druk,
måske er der stoffer ind over, uønsket sex man kan føle sig presset til o.s.v.
Det er vigtigt for alle, at man er enig om en fælles dagsorden for rusturen. Den skulle gerne ende
med en tid, man vil se tilbage på med glæde og fornøjelse og ikke mindst et sundt socialt udbytte.

Ja, det er jo det. 

Jeg har venner som startede på universitetet sidste år. Nogle af dem havde det indtryk af rusvejlederene at de var der for deres egen skyld: for at feste.


Brugbart svar (1)

Svar #5
01. august 2019 af SuneChr

Ja, der vil altid være nogen, som ikke tager opgaven for dén, den er.
De dage, man er på rustur, er faktisk studiedage, man fra uddannelsesinstitutionen får forærende til socialt
samvær udenfor murene. Det vil være god skik, ligesom når man senere i arbejdslivet er på kurser m.m.,
at der ikke indtages alkohol, før dagsprogrammet er til ende. Man vil formodentlig heller ikke sidde i audi-
torierne på HCØ med en dåseøl i den ene hånd og to i den anden.


 


 


Svar #6
01. august 2019 af JeroSaac (Slettet)

Nej, det vil man nok ikke.


Brugbart svar (0)

Svar #7
01. august 2019 af guzbak

Jeg kan fortælle at jeg tidligere har læst evalueringer igennem og sorteret dem osv. i forbindelse med tidligere job - og der er MANGE positive kommentarer omkring campus hytteturen. Tag med og skab dig et godt netværk fra start!

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Brugbart svar (0)

Svar #8
01. august 2019 af EnStuderende

Hvis det er som på AU, så 1/4 madlavning/spisning + 1/4 halvhjertet forsøg på at lave noget studierelevant og ikke-druk-relateret + 1/2 crazy druk.


Svar #9
01. august 2019 af JeroSaac (Slettet)

guzbak,

okay. det vil jeg gøre selvom jeg ikke er den festlige type.

EnStuderende,

Det er på KU. Men af nysgerrighed: hvad er 1/4 halvhjertet forsøg på at lave noget studierelevant.

Kan ikke forestille mig at man skulle lave noget studierelevant.


Brugbart svar (2)

Svar #10
01. august 2019 af anonym000

Det er faktisk super vigtigt at deltage i sådan nogle arrangementer! Især i begyndelsen af studiet.

Det er her venskaber, grupperinger og studiegrupper bliver dannede. 

- - -

...............


Skriv et svar til: Hyttetur på matematik KU?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.