Matematik

procent

14. oktober 2020 af Teriperry - Niveau: B-niveau

jeg har en opgave som jeg ikke helt forstår, så ville lige spørge om nogen kunne hjælpe mig:) har lavet A, men har problemer med at komme videre med b.

ps: tabellen er lagt ind som fil!

a. calculate the percent value added time for each ride?
for at beregne procent værdien der er blevet tilføjet fra den tilføjede tid så siger vi; 10 min/40 min = 25%
og for den næste tur er det så;
5 min/45 min= 11,1%

b. now suppose dizzy world puts in place a reservation system for the haunted roller coaster ride. heres how it works; the costumer receives a coupon that allows him to come back in 25 minutes and immediately go to the front of the line. in the meantime, the customer can wait in line and them ride the magical mushroom. under this new system, what is the customers total time waiting?


Brugbart svar (1)

Svar #1
14. oktober 2020 af Mathias7878

b) Hvis personen venter i 25 minutter, mens han står og venter på Magical Mushroom forlystelsen, så må han jo lige akkurat have været nået igennem køen samt prøvet forlystelsen, da den totale ventetid inklusiv forlystelsesturen er 25. Da han så kan springe køen over for at prøve Haunted Roller Coaster forlystelsen, så må svaret vel blot være 25 minutter + 10 minutter = 35 minutter.

- - -

 

 


Skriv et svar til: procent

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.