Erhvervsret

Opgave kap. 12 markedsføring

13. november 2011 af Snooky (Slettet) - Niveau: C-niveau

En forbruger - Albert Arnesen - læser følgende reklame.

"Køb en sikker motorsav og få beskåret havens buske og træer inden vinter. Denne fantatiske motorsav er sikret med en særlig stopknap og et visir, der med garanti forhindrer ulykker! Der ydes desuden 2 års 100 % garanti på motorsaven ved køb inden 1.10

 

Ved henvendelsen til forhandleren får Albert at vide at motorsaven er blevet godkendt, som den mest sikre ag et panel hos forbrugerstyrelsen. Albert køber saven.

 

Nogle uger senere bruger Albert motorsaven i sin have, og det går strygende, indtil en særlig gammel træstamme volder ham problemer. I forsøget på at skære stammen over, springer saven tilbage og selvom Albert slipper håndtager fortsætter saven med at kører. Nu bliver Albert tosset, han kontakter forbrugerombudmanden for at hører, hvordan en dårlig sav kan godkendes som værende den sikreste og hvad garantien betyder for Albert. Det viser at forbrugerstyrelsen aldrig har vurderet saven.

 

Hvordan stiller markedsføringsloven henholdvis Albert og sælgeren.
Hvis saven havde været årsag til at Albert fik ødelagt sit ben, hvordan står så rent erstatningsretligt overfor sælgeren.
Hvis Albert ikke ønsker at beholde saven efter uheldet, kan han så kræve handlen hævet, eller kan få saven repareret?

PLEASE HJÆLP


Skriv et svar til: Opgave kap. 12 markedsføring

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.