Afsætning

SRP- Analyse af virksomhedens brug af handlingsparametrene med fokus på promotion

12. december 2011 af linse2404 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Er i gang med at skrive srp, og har fået spørgsmålet: Analyse af virksomhedens brug af handlingsparametrene med fokus på promotion.

Er lidt forvirret og hvad jeg præcis skal bruge af modeller. 

Skal jo kigge på promotion delen, så tænker om jeg skal skrive noget om alle punkter under promotionformer altså reklame, sales promotion, public relation, personligt salg, direct marketing og on-line markedsføring? 

 

Skal lige siges at jeg skriver om Sunset Boulevard i afsætning og dansk. 

 

Håber VIRKELIG at der er nogle der kan hjælpe! :)


Brugbart svar (2)

Svar #1
13. december 2011 af lasseeb (Slettet)

Hej. 

Når en virksomhed skal markedsføre sig, er der flere parametre at tage højde for. Et væsenligt parameter er virksomhedens markedsposition. Det er nødvendigt for virksomheden at være afklaret med, hvilken markedsposition man har.

Der findes flere promotionsformer, man kan vælge mellem, når man skal markedsføre sig. Ofte vil man vælge et mix mellem de forskellige former. F.eks. følgende:

Sales promotion, public relations, personligt salg, direct marketing, online markedsføring og reklamer

Du kan også her benytte både Minerva og AIDA modellen :-)

Jeg mener også at du skla ind og lave en vurdering af virksomhedens promotionsats

 

Vh. Lasse


Skriv et svar til: SRP- Analyse af virksomhedens brug af handlingsparametrene med fokus på promotion

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.