Erhvervscase
Segmentering!
I erhvervscase skal jeg lave en segmentering af deres målgruppe.. Har fundet nogle segmentkriterier, men så kan jeg så ikke fatte hva man skal efter det..!
En der kan hjælpe mig, hva skal man gøre i en segmentering, efter man har fundet segmenterings kriterier..?
Svar #3
16. juni 2006 af Mr. Smart Guy (Slettet)
Ud fra dette skal den optimale målgruppe findes. Dette kan gøres ved anvendelse af SMUK-modellen, altså:
- Segmentets STØRRELSE
- Segmentets MULIGHEDER for bearbejdning
- UDGIFTERNE til bearbejdning
- KONKURRENCESITUATIONEN i segmentet.
Ud fra disse fire kriterier, kan den optimale målgruppe herefter vurderes.
Svar #4
16. juni 2006 af Mr. Smart Guy (Slettet)
Det ville måske være mere passende til sidst at skrive, at "Ud fra disse fire kriterer kan den optimale målgruppe findes/udvælges"!
Svar #5
17. juni 2006 af Reolsen (Slettet)
Svar #6
17. juni 2006 af Reolsen (Slettet)
Svar #7
20. juni 2009 af camillab (Slettet)
Hvad har du brugt af segmenteringskriterier?
Sidder nemlig med det samme..
Svar #8
21. juni 2009 af Sjuk (Slettet)
Jeg er nået frem til 36 segmenter på konsumentmarkedet og 18 på producentmarkedet, hvordan vil i korte det ned til et par stykker ? , det er lige rigeligt at sætte ind i SMUK.
Skriv et svar til: Segmentering!
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.