Generelt
Klage
Jeg kan ikke forstå at en der aldrig har været kan få 7, ligesom mig, som virkelig gør sig umage og er der hver eneste gang. Forresten så er det idræt.
På forhånd tak.
Svar #1
09. marts 2008 af hackerjohn (Slettet)
Svar #2
09. marts 2008 af Eleven:-) (Slettet)
Jeg blev sur da han sagde, når virkelig arbejde for det, men de andre ligger der hjemme i deres senge. Men synes du/I at det er retfærdigt? - Vil gerne høre hvad i synes om det.
Svar #3
09. marts 2008 af hackerjohn (Slettet)
Svar #4
11. marts 2008 af T83 (Slettet)
Og naar han siger at du ikke maa sammenligne dig med de andre saa spörg ham, hvilken maalestok han brugte for at retfaerdiggöre din karakter. Hans svar kan kun vaere, at han sammenlignede din praestation med:
a) en ekstern praestationskritertium (fx. at man skal yde 3,6m i laengdespring i den 8. klasse)=> hvad ydede saa din aldrig-tilstede- vaerende klassekamerat?
b) dine tidligere praestationer (dvs. at du havde bedre karaktere i forvejen) og at han ved at du kan yde mere
c) dine klassekamerater (men han sagde jo, at det ikke var tilfaeldet)
Svar #5
11. marts 2008 af janko (Slettet)
Selvfølgelig skal man være aktiv, men det handler i høj grad også om samarbejde od udvikling...
Svar #6
06. maj 2008 af Etnad (Slettet)
1) Vi er 15 personer i klassen og jeg er én af de 2-3 stykker som siger allermest i timerne. Jeg har godt styr på stoffet, så mine svar er også som oftest rigtige.
2) En i min klasse, som sjældent siger noget som helst, fik en 10'er. Hans aktivitet er langt lavere end min og rent fagligt er han ikke bedre inde i stoffet. Der er to andre i klassen som har fået 10 også, og dem er jeg på niveau, så det er jeg fuld forståelig overfor, men sidesætter jeg min indsats med førstnævnte, så giver karaktergivningen overhovedet ingen mening.
3) Vores lærer er forholdsvis gammel og har rigtig mange 3.H klasser - endda på flere skoler. Det medfører derfor, at han ikke blot har svært ved at huske navne, men også svært ved at huske hvem der har sagt hvad i timerne. Når der skal tjekkes for fravær, så ved han aldrig hvem han skal kigge efter når han råber navnene op, og i løbet af timerne tiltaler han jævnligt eleverne med de forkerte navn.
4) Han har endvidere en stor interesse i pigerne i vores klasse. Når de vender ryggen til, kigger han efter deres bagdele og han spørger ofte pigerne i klassen selvom 3-4 drenge har hånden oppe og gerne vil vise hvad de kan. Han har også sagt at en lårkort nederdel og en stram top i hvert fald godt kan sikre et 7 tal som minimum til eksamen hos ham. (er selvfølgelig sagt i sjov, men er alligevel tankevækkende)
De 3 piger vi har i klassen har alle fået 7 - dvs. samme karakter som jeg. Den ene er forholdsvis aktiv, men siger ofte noget forkert, da hun har svært ved at forstå retorikken og sproget man bruger indenfor jura. De 2 andre er gode veninder og de spiller tit computerspil i timerne. Deres aktivitetsniveau er lav, men trods det har de også hevet en 7'er i land.
Jeg tog affære efter jeg fået karakteren at vide. Hev ham ud af lærerværelset og sagde at jeg ikke var tilfreds med min karakter grundet min aktivitet og set i lyset af et en elev med langt lavere aktivitetsniveau kan få en bedre karakter. Jeg spurgte hvad der manglede for at jeg kunne have fået en 10'er i årskarakter, men det kunne han ikke svare på og ej heller stille spørgsmålstegn ved hverken mine kompetencer eller aktivitet indenfor faget. Hans endegyldige argument var blot at karaktergivning er et skøn og at 7 selvfølgelig er en flot karakter.
Jeg er klar over at dette indlæg kan virke højrøvet, men det er nu en gang min uforbeholdte mening.
Jeg kan sagtens indse når mine præstationer ikke retfærdiggører en god karakter, men dette tilfælde er simpelthen hovedrystende.
Svar #7
06. maj 2008 af Etnad (Slettet)
Svar #8
06. maj 2008 af NuclearWarhead (Slettet)
Skriv et svar til: Klage
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.