Dansk

Analyse - litteratur.

29. marts 2008 af Mussy06 (Slettet)
Jeg er foreløbigt igang med en analyse og fortolkning af en reklame, hvor jeg har en parfume med en dame ved siden af (groft gengivet). Men tænkte på, når man analyserer reklamer (især nye), kan man så godt perspektiverer med andre perioder? Har I eksempler?


på forhånd tak.

Brugbart svar (0)

Svar #1
30. marts 2008 af trinetrunten (Slettet)

det nærmeste jeg kan komme et svar, er dette:
"Paralleltekster: Reklamer/noveller/eventyr/Trivi/digte/film med samme temaer."

hentet fra:
http://kitte.nors.person.emu.dk/model_et.htm

håber dette kan hjælpe

Brugbart svar (0)

Svar #2
30. marts 2008 af Sherwood (Slettet)

Du kan godt perspektivere med andre perioder, men det gør så også, at din opgave bliver rettet mod reklamernes udvikling, hvilket ganske vist også er spændende.

Brugbart svar (0)

Svar #3
02. april 2008 af Bruger slettet (Slettet)

Men så skal du jo også lige finde en annonce fra den anden periode, du vil perspektiver med :)

Skriv et svar til: Analyse - litteratur.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.