Debat
gymnasiet! A/B/C-niveau!
da jeg skal til at bestemme mig for, hvilken studieretning jeg skal vælge på gymnasiet, har jeg et par spørgsmål, som min studievejleder uheldigvis ikke kunne svare mig på!!!
Hvis man har et fag på A-niveau...hvor mange timer svarer det så til om ugen?
Hvis man har et fag på B-niveau...hvor mange timer svarer det så til om ugen?
Hvis man har et fag på C-niveau...hvor mange timer svarer det så til om ugen?
på forhånd tak,
star7
Svar #1
26. januar 2005 af Peden (Slettet)
Men du vælger vel ikke udannelsesretning efter hvor mange timer du har om ugen gør du? Det virker ikke som en smart måde at vælge.
Svar #2
26. januar 2005 af frodo (Slettet)
Svar #3
26. januar 2005 af Waterhouse (Slettet)
Under den gamle model, that is..
Svar #4
26. januar 2005 af star7 (Slettet)
Men hvad er forskellene mellem niveaue'erne så?? og hvad betyder de??
Svar #5
26. januar 2005 af Peden (Slettet)
Svar #6
26. januar 2005 af star7 (Slettet)
Svar #7
26. januar 2005 af frodo (Slettet)
Svar #8
26. januar 2005 af Peden (Slettet)
Jeg havde vist 5 timer af hver i tredje g, så det passer nok meget godt.
Svar #9
26. januar 2005 af allan_sim
Niveauerne har så betydning for den samlede undervisningstid i det pågældende fag - og deraf kan man også læse en form for sværhedsgrad, men det er ikke entydigt. Et A-niveau i matematik vil blive opfattet som på et højere niveau end et A-niveau i et begyndersprog af den simple grund, at man har matematik med sig gennem en årrække i folkeskolen.
Under alle omstændigheder vil du i en typisk studieretning have 4 fag på A-niveau, 3 fag på B-niveau og 7 fag på C-niveau.
Svar #10
27. januar 2005 af Epsilon (Slettet)
http://www.retsinfo.dk/_GETDOCM_/ACCN/B20040134805-REGL
Man kan i allerhøjeste grad sætte spørgsmålstegn ved, om den fleksibilitet af timefordelingen i de enkelte fag, som der er lagt op til med gymnasiereformen, er en hensigtsmæssig måde at afvikle undervisningen på. Jeg tvivler stærkt derpå. Men det er en helt anden diskussion.
//Singularity
Svar #11
27. januar 2005 af allan_sim
Men der kan være hold, hvor elever bliver tvunget til at læse to niveauer på samme tid, og da vil man kunne forestille sig, at man prioriterer at turbo-læse det laveste niveau.
Under alle omstændigheder bliver det spændende at se den praktiske udførsel af de ambitiøse målsætninger.
Skriv et svar til: gymnasiet! A/B/C-niveau!
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.