Afsætning

Virsomheds analyse

09. december 2010 af Nunji (Slettet) - Niveau: A-niveau

 GLÆDELIG JUL!

Jeg sidder her og igang med noget analyse af en virksomhed. Men bliver meget i tvivl hvilke modeller fra afsætningsbogen der er relevant at bruge.

Jeg har indtil videre fået lavet mig en indledning der lyder af en virksomhedsbeskrivelse, SWOT og økonomiske resultater(Overskudsgrad, afkastningsgrad etc.) nu er jeg nået til selve opgaven. og jeg er blank.

Har i nogle gode tips til gode modeller som er relevant?

Mvh Thomas 

 


Svar #1
09. december 2010 af Nunji (Slettet)

 Der står i opgaveformuleringen:

Analyser virksomhedens hidtidige strategier, Segmentering og målgruppevalg og vurder en udvalgt målgruppes købsadfærd.


Brugbart svar (2)

Svar #2
09. december 2010 af Guspastallas (Slettet)

Hej Thomas.

Der er mange modeller du kan bruge: Vækststrategier, PEST-analyse, Porters 5 Forces, Boston modellen.

SMP-modellen skal du klart bruge til det omkring Segmentering og målgruppevalg.

Købsadfærd: Købscenteret og beslutningsprocessen.

Nu ved jeg ikke om vi snakker b2b eller b2c, så ovenstående er et bud på mulige modeller.

Mvh

Rasmus


Svar #3
13. december 2010 af Nunji (Slettet)

Mange tusind tak rasmus.

Jeg vil kigge nærmere på disse modeller.

Glæde jul..

Thomas


Skriv et svar til: Virsomheds analyse

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.