Resultater: 19361 til 19380 af 436241
-
sandsynlighedsregning!!!
ForumindlægNogen der evt. har en facitliste over opgaverne i: Michael Sørensen, En introduktion til Sandsynlighedsregning, 12. udgave, 2011. tak på forhånd -
3.g. Mat A mdt.
ForumindlægPolære koordinater.Jeg har et forståelses spørgsmål til de polære koordinater, retningsvinklen. Der er en def. som hedder:cos(v + 90*) = -sin(v)Hvordan kan man vise det??Hvis man har enhedscirklen, så er koordinasættet jo (cosv, (-sinv)), altså i 4. kvadrant. Men det er jo ikke det pkt. så er (co... -
Nulvektor-k-sæt?
ForumindlægHar nulvektoren et fast k-sæt? Man siger jo at nul-vektoren altid har længden nul, i så fald så er k-sættet jo altil (0,0), men det passer jo ikke, da den sagtens kan ligge alle mulige andre steder i koordinatstystemet??Mange tak til dem som svarer! -
Bestem reaktionens orden
ForumindlægReaktionen ml. persulfationer og iodidioner udføres med forskellige konc.: S2O8-2 + 2I- --> 2SO4-2 + I2 Reaktionens hastighedsudtryk skal opskrives på formen: v = k * [S2O8-2]m * [I-]n Eksponenterne m og n skal være hele tal og kan antage værdierne 0, 1 eller 2 Måleresultater ... -
Kildekritik
ForumindlægHej folkens!Nu skal jeg op i historie, og derfor tænkte jeg på mulighederne for at lave kildekritik til sin eksamen.Derfor ville jeg høre, om der er nogle, som har en god fremgangsmåde til at bruge kildekritik i denne henseende. Jeg ved godt, det er ret svært at forklare generelt, hvordan man ska... -
energibalance
Forumindlæghvor meget energi en ung kvinde og en ung mand forbruger dagligt? -
Dansk årsprøve u. notater
ForumindlægJeg skal til årsprøve i dansk og det foregår uden notater eller lignende.. Vi skal simpelthen bare møde op uden noget som helst! Er der andre der har prøvet dette eller har vores dansk lærer fået et flip? -
Integration ved substitution
ForumindlægHej Er der nogen der ligger ind med et bevis for sætningen(Integration ved substitution).I må meget gerne skrive det her til mig PLEASE det skal være i dag, for jeg skal op i morgen...TAK:-) -
Do androids dream of electric sheep (Bladerunner)
ForumindlægHej, skal til engelsk eksamen og vi har opgivet kapitel 12 af bogen "Do androids dream of electri sheep" af "Philip K. Dick" - den er også kendt under navnet Bladerunner pga. der er lavet en film over den med dette navn. PRoblemer er vi ikke har någet at gennemgå kapitel 12 så... -
isolering
Forumindlæghej jeg har to opgaver jeg skal have isoleret og fundet x. Men da jeg er utrolig dårligt til at isolere, har jeg brug for hjælp. 1. 1,5 = 0,5(x-1)^2 2. 2.5 = 0,5(x-1)^2 håber der er nogle der kan hjælpe mig -
Antropologi vs Antropologi og etnografi?
ForumindlægHejsa, jeg har kigget lidt på UG.dk efter relevante uddannelser, og tænker at antropologi egentlig er noget som jeg har lyst til at læse. Jeg kan så se at både Århus og KBH's universiteter udbyder uddannelsen, dog under forskellige betegnelser Antropologi på KBH Antropologi og etnografi i Årh... -
basalstofskifte
Forumindlæghvad der forstås ved basalstofskifte? -
Hjælp Til Fysik Eksamen
ForumindlægJeg skal fysik eksamen, og derfor er jeg lidt nervøs, jeg har prøvet og søge i forumet, men fandt ikke det jeg helt skulle bruge, så jeg håber der er nogen som vil hjælpe migJeg er ikke helt sikker på hvordan selve eksamen kommer til at forgå, er der nogle steder man kan læse om det, eller er der... -
the signalman
Forumindlægville bare lige høre om der ikke var nogle af jer der har nogle noter til "The signalman" af charles dickens. Gerne noget med tema og budskab mm. Alt modtages med stor glæde!på forhånd mange tak! -
måling af basalstofskifte
Forumindlæghvordan man måler og undersøger basalstofskifte hos en person? -
Engelsk stil
ForumindlægHej er der nogen der vil rette min engelske stil på 432 ord. Taak på forhånd :-) -
Hurtig sætning....
Forumindlægle nombre de >>reçusBetyder det ikke lignende: Antallet bestående studentereksamener er fordobblet med 6... eller? -
Batteriets konstanter
ForumindlægJeg sidder og er i fuld gang med en fysikrapport, og så slog det mig lige, at jeg ikke helt kunne finde ud af hvad meningen med mit forsøg var... Jeg blev i tvivl om, hvad jeg kunne skrive under min hypotese. Forsøget: Et batteri sættes i serie med en variabel modstand og et amperemeter; para... -
kosten
Forumindlæghvad energien i kosten bruges til? -
stigning af energiindtag
Forumindlæggive eksempler på , hvad der kan ske, hvis det daglig energiindtag overstiger det daglige energiforbrug i en længere periode?
