Søgning på: SSO - Større skriftlig opgave. Resultater: 19981 til 20000 af 156874
-
Ledningsevne
ForumindlægTo spørgsmål; Hvilke syrer er de bedste til at lede elektrisk strøm? Og hvorfor? Og hvilken betydning har molariteten for ledningsevnen? -
Lorentz-transformationerne
ForumindlægHvordan ville I forklare hvorfor Lorentz-transformationerne er en forudsætning for relativitetsteorien? -
Osmose forsøg
ForumindlægHej! Jeg har lavet et forsøg hvor jeg lægger kartofler i forskellige saltopløsninger. Udførelse: Først tog vi en kartoffel som vi skrællede, og skåret i små stykker så der ikke er skræld på. Så tog vi 4 petriskåle, og hældte 3,0% 1,0% 0,5% 0,0% Saltopløsning Vi hældte 75 ml. opløsning ... -
Opløselighed
ForumindlægHvordan kan der være at CH3CH2CH2OH kan opløses i vand? er der fordi OH-gruppe er mere polær end CH3CH2CH2 på kæden? Og tilsidst: Hvorfor har Methan et kogepunkt på -161 oC? Pentan et kogepunkt på 36 ?C? Og 2,2 dimethylpropan et kogepunkt på 9,5 C? -
alkener
ForumindlægAlkaners tilstandsformer afhænger fx af antal c-atomer Gør alkener og alkyner også på samme måde? (fx 1-4 c:atomer: gas) -
En masse tal og bogstaver...
ForumindlægHej derude! Som i kan se på min overskrift, forstår jeg intet af matematik, og ser det bare som en masse tal og bogstaver. Så derfor har jeg virkelig brug for lidt hjælp til 2 opgaver, eftersom jeg er igang med en matematik aflevering. Den ene opgave lyder: Bestem værdien af (x+h)^2-h(h+2x), nå... -
Matematik hjælp tilbydes!
ForumindlægHar du ikke knækket koden til hvordan du opnår en højere karakter i faget matematik? - så har du muligheden nu! Jeg kan nemlig tilbyde undervisning/lektiehjælp inden for dette fag på alle niveau fra folkeskole niveau til gymnasie niveau ( mat... -
Stofskifte - brug for jeres hjælp!
ForumindlægSkal aflevere den her aflevering snart og ingen kan hjælpe mig, vi har som sagt ferie og har ikke haft mulighed for at gå i lektiecafe. Skal helst have skåret det ud i pap og forklaret hvorfor I bruger de tal som I gør, ellers forstår jeg intet, hahah. Opgaverne lyder således: f) Hvis et dy... -
Beregn line integral af en disk-formet overflade med vektorfelt
ForumindlægHej, Jeg sidder med en opgave hvor jeg får at vide at jeg har en overflade som er disc-shaped, z=0 og I x^2 + y^2 I < R^2 Betyder ovenstående at jeg har en cirkel (hvordan ved jeg det?)? Jeg forstår ikke at R radius er større end det på den anden side af tegnet. Jeg får desuden at vide at ... -
statskundskab(KU)
ForumindlægJeg er efter et endt og i øvrigt vellykket HF-forløb begyndt, at overveje de forskellige uddannelsesmuligheder. Og statskundskab er bestemt en størrelse, som jeg finder yderst tiltrækkende. Jeg vil egentlig gerne forhøre mig om, hvilket materiale i har læst igennem det første semester, så jeg kun... -
Fuld pensum
ForumindlægHej!Jeg har nogle spørgsmål om fuldt pensum. Har læst §13 inde på http://www.retsinfo.dk/_GETDOCM_/ACCN/B19990041105-REGLHvor jeg har fået en del information.Sagen er nu, at jeg i billedkunst har 16,4% fravær, og vi har kun to billedkunsttimer igen, dvs. min fravær kan blive 15,3%, hvilket er jo ... -
HHX dansk eksamen - gik det?
ForumindlægHvad så Studieportalen? Sidder der andre der var dumme nok til at vælge "Brevet" af Marina Cecilie Roné til jeres dansk skriftlig eksamen? :) Puha jeg havde skrevet 3 sider, men fortrød så inderligt da jeg havde nået dette punkt. Alligevel fortsatte jeg, og endte ud med 5½ side, hvilke... -
pKs og pKb-værdier
ForumindlægHej Er pKs for en syre eller pKb for en base noget, man bestemmer eksperimentielt, eller er det muligt at udregne det ved at kigge på stoffets opbygning e.l.? Kan man fx vurdere på baggrund af stoffets opbygning, om HNO2 eller HNO3 vil være den stærkeste syre? -
To trekanter(Vilkårlige trekanter)
ForumindlægI den vilkårlige trekant ABC er a = 7,5cm, b = 9,6cm og A = 35°. 1. Vis, at der findes to trekanter med de givne størrelser. Den har jeg løst vha. at anvende cosinusrelationen som en andengradsligning, og jeg får her det rigtige svar. 2. Hvor lang skal siden b være, for at der neto... -
Propotional
ForumindlægHejsa, hvad betyder/menes der at en størrelse er proportional med genstanden?? -
Hjælp til hovedopgave MFØ
ForumindlægHey Studieportalen - Sidder i praktik under mit markedsføringsøkonom i en grossist virksomhed som sælger printere til B2B - Altså videre salg - Ville egentlig gerne høre jeres erfaringer omkring opgave skrivningen og hvis der nogle konkrete bud til hvad opgaven kunne indeholde. Der er generel... -
Sammenligning af resultater
ForumindlægHey. Jeg har netop været til matematik skriftlig eksamen. Jeg har matematik på 1-årig forløb til A-niveau. Hvis i kan huske jeres resultater eller har skrevet dem ned (ligesom mig ^^) så vær venlig at supplere! :) 1-årigt forløb til A-niveau, delprøven med hjælpemidler, 29. maj 2007, 2007-8-1 ... -
antal eksamer til
Forumindlæghvor mange eksamer skal man op i til sin afsluttende studentereksamen. Jeg skal op til sommer (2010) og har allerede haft gennem 1 og 2g 3 eksamer er det ikke noget med ma i alt skal ha 10 eller sådan noget, hvis dette passer, så skal jeg vel op i 7 eksamer til sommer ikke? og det er inkl. skrift... -
Den optimale eksamensform?
ForumindlægDette spørgsmål er mest rettet til de videregående uddannelser. Hvad synes I, der er den mest optimale eksamensform? De skriftlige eksamener dominerer de fleste uddannelser. Dette synes jeg fx er en dårlig form for eksmination, da et 12-tal ikke siger så meget om, hvor meget den studerende egentl... -
Eksamenskarakterer og årskarakterer
ForumindlægHej folkens! Jeg fik i sidste måned mine årskarakterer i 2g. På eksamensbeviset står dog kun karakterne for de fag jeg ikke skal op i. Et eksempel her er Engelsk. Som årskarakterer fik jeg 10/10, men da jeg trak engelsk mundtlig og ikke har været oppe endnu, er det kun engelsk skriftlig som er k...
