Søgning på: matematik a 2009 august HTX. Resultater: 2501 til 2520 af 160038
-
SRP ideer til Kemi B og Matematik A?
ForumindlægHej! Jeg går på Mat/Fys linjen, og vil gerne skrive i matematik A og kemi B. Jeg foretrækker kemi delen, og vil gerne have det er derhenne af, men jeg er tømt for ideer... Jeg havde tænkt på noget med rusmidler, men jeg er i tvivl om hvordan jeg skal kombinere dette?? Alle ideer er velkomne! :) -
Hvad forventes hvis man tager 6 A-fag på gymnasiet?
ForumindlægHvad forventes hvis man tager 6 A-fag på gymnasiet? Hvordan vil ens skema se ude? Kan det skriftlige arbejde håndteres? -
2 matematik opgave
Forumindlægjeg har fået lavet begge to af opgaverne men vil være 100 % sikker på om det er rigtig. opgave 1 ) I år 2000 var der 7600 danskere med en årlig indkomst på mindst 1 million kr. I de følgende år voksede antallet af danskere, der havde en årlig indkomst på mindst 1 million kr., med god tilnærmelse ... -
Hvilke Matematik emner og Matematikprogram?
ForumindlægHej! håber i kan hjælpe mig med lidt råd og vejledning. Jeg søger in på elektronikingeniør uddannelsen, men vil gerne være bedst muligt forberedt i matematik. Jeg har en HTX eksamen og er pt i mit sabbatår hvor jeg gerne vil bruge noget tid på at opfriske matematikken lidt og lære et bedre mate... -
HTX sukkertoppen
ForumindlægHejsa:D jeg vil bare spørge om jeres erfaringer med HTX sukkertoppen fx. er lærerne gode fx mod indvandrere kan man nemt få hjælp osv. bare nogle erfaringer ;;D tak på forhånd!!! :D -
SRP: Matematik A i emnet antibiotikaresistente bakterier
ForumindlægHej Jeg skal til at skrive SRP i Mat A og Biotek A. Emnet som jeg meget gerne vil skrive om er antibiotikaresistente bakterier. Dog har jeg lidt svært ved at se hvordan jeg kan koble matematikken på dette emne... Er der nogen der har nogle forslag? -
Skriftlig matematik (Uden hjælpemidler) eksamen for A-niveau
ForumindlægHej allesammen,jeg ville bare høre fra andre, som har været op til eksamen d. 17/5-04 i skriftlig matematik uden hjælpemidler for A-niveau.Havde I mange problemer med opgaverne? Personligt syntes jeg, at det var rimeligt svært, i hvert fald i forhold til nogle af de tidligere eksamensopgaver, som... -
Matematik & Fysik - gymnasie (C-A) til universitetsniveau
ForumindlægJeg er en ph.d. studerende i matematik på Aalborg universitet, med kandidat i Fysik. Jeg har hjulpet gymnasieelever og universitetsstuderende med at bestå og/eller forbedre forståelse og karakterer i 5-6 år, i fagene matematik og fysik. Jeg vil lige gerne hjælpe på gymnasieniveau (C-A) som på un... -
August 1998 - opgavehjælp
ForumindlægDet handler om opgave 2 - magnesium, hvor jeg ikke kan komme igennem med c)Jeg skal finde den aktuelle koncentration af Mg(2+) i opløsningen ved 25 grader.Det oplyses, at pH = 12 <=> [OH-]= 10^-2 =0,01MHvordan kommer jeg videre derfra..?Og opgave d) indeholder den samme problemstilling, hvi... -
Matematik Noter
Forumindlægheej :D er der nogle med nogle gode råd til terminsprøve FSA Mat. prøve 2009 eller nogle gode noter, det kan være hvad som helst :D -
Matematik: Opgave 3.002 til 1-årig A-niveau NUUUUU
ForumindlægOh ædle herrer (eller damer)Kunne jeg få et par beskedne "pointers" mht. til opgave 3.002 i "Eksamensopgaver til 1-årig A-niveau"?På forhånd takRasmus -
Mundtlig matematik A STX råd og spørgsmål
ForumindlægHej alle, jeg sidder og forbereder mig på de forskellige oplæg til min mundtlige matematik eksamen på A niveau. Derfor er det ret relevant for mig at vide hvor lang tid jeg selv har til at tale, og generelt hvordan eksaminationen kommer til at foregå. Hvis der er nogen der kan svare på dette, og ... -
HTX I UDLANDET???
ForumindlægHej. Jeg går på HTX og skal skrive an artikel om HTX i udlandet, men har lidt svært ved at finde oplysninger om dette. Derfor kan jeg blive i tvivl om der overhovedet findes HTX eller tilsvarende i udlandet - Og er der overhovedet forskel på det og hvad...??? Hjælp mig! Jeg søger svar! -
Filmen Headhunter fra 2009
ForumindlægHej folkens Jeg kunne godt tænke mig at høre om nogen havde en referat liggende om filmen headhunter fra 2009 , med Lars Mikkelsen som hovedpersonen Mvh hilsen Anders -
Matematik A 2013 24/5 opgave 15
ForumindlægHey studieportal. Jeg er i den situation, at jeg på onsdag 29/5 skal op i matematik A skriftlig og er derfor igang med regne sættet fra den 24 maj igennem. Jeg er kommet i problemer med opgave 15 A, som er vedhæftet. Kan sagtens via pythagaros og isolering finde siden bc, men hvordan hv... -
Hjælp til at finde matematik B og A selvstudie bøger
ForumindlægHej derude! :) Jeg leder efter selvstudie bøger i matematik på B og A niveau. Jeg har brug for titlen og gerne forfatterens navn, da jeg skal låne bøgerne på biblioteket - kan godt lide at have bogen i hånden, fremfor en digital udgave. Mærkværdigt nok, så kunne jeg ikke finde en tråd her... -
Matematik spørgsmål de to psitive tal a og b
ForumindlægHej jeg har lidt svært ved at forstå hvordan man regner det her ud håber nogen kan hjælpe mig og forklare hvordan man gør :) De to positive hele tal a og b opfylder, at a(a-b)=23. find b jeg forstår ikke lige hvad man gør jeg håber nogen kan hjælpe mig med den her :) fascist siger b giver 22 me... -
Eksamenssæt matematik A(25 maj, 2012)
ForumindlægHej folkens, er der nogen der har eksamenssættet fra i dag(matematik A-niveau 25 maj 2012) Kunne tænke mig at prøve regne den da jeg skal op til eksamen her næste uge. -
STX ELLER HTX?!??!
ForumindlægHej. Jeg er en 15-årig pige, der snart skal vælge en ungdomsuddannelse. Min drøm er at blive ingeniør fra DTU, men jeg ved ikke om jeg skal vælge STX eller HTX! Jeg vil gerne vælge linjen Bioteknologi som man kan få på begge gymnasier. Jeg er både god til de sproglige fag og naturvidenskabelige... -
Matematik tutoring/hjælp tilbydes, sjælland
ForumindlægDav - mit navn er Daniel Modin, og jeg har netop afsluttet Matematik/fysik A på HTX med et gennemsnit på 12,9. Da jeg nu har sabbatår, og har erfaring med lektiehjælp og deltidsundervisning på mit gymnasie, tilbyder jeg tutoring, lektiehjælp og undervisning til dig, hvis du føler du har brug for ...
