Søgning på: matematik eksamen 2010 stx. Resultater: 3201 til 3220 af 65692
-
Mundtlig mat eksamen - hjææælp
ForumindlægHar trukket mundtlig matematik eksamen, og er derfor igang med at forberede de der dispositioner. :) I en af eksamensspørgsmålene står der så: Peter står over for disse muligheder: - 100kr. nu - 200kr. om 10 år Forklar fremskrivningsformlen og argumentér for, hvilken af mulighederne du syne... -
Andenbølgefeminismen i DHO (STX)
ForumindlægDet er svært at finde en eller flere gode tekster til min DHO, så kan I måske hjælpe med nogen forslag? Jeg vil gerne skrive om rødstrømperne i andenbølgefeminismen, men kan også sammenligne den med ting fra tredje- eller fjerdebølgefeminismen. Jeg kan bare ikke finde nogen gode tekster. -
Vurdering af skriftlig matematik
ForumindlægJeg er frustreret! Jeg skal i 3g efter sommerferien, har matematik på højniveau, og vi har indtil videre haft TRE forskellige matematiklærere. De har hver især lært os noget forskelligt mht. skriftlig matematik. Dvs. hvorvidt man skal angive dit og dat, opstillingen, om tegninger skal laves osv.... -
Matematik aflevering Proportionalitet
ForumindlægHejsa, jeg har fået disse spørgsmål i min første aflevering på stx. Kan ikke lige gennemskue hvordan den skal løses. Så søger noget hjælp :-) tak, helst til OPGAVE B Og C Børge er 8 timer om at anlægge en terrasse af en bestemt størrelse. Når Børge og Åse hjælpes ad, tager det samme arbejde... -
1. standpunktskarakterer i gymnasiet (STX)
ForumindlægJeg skal have mine første standpunktskarakterer om en uge(går i 1.g). Jeg vil spørge om hvad jeg kan forvente? Falder gennemsnittet meget i forhold til folkeskolen? Er meget mundtlig deltagelse påkrævet for at få høje karakterer mundtligt? -
Standpunkt Gymnasium (stx)
ForumindlægHej Folkens Jeg afslutter snart 1g og vil høre om en karaktere bliver nulstillet når man starter i 2g? altså kommer standpunkt fot 1g stadig til at stå i lectio i 2g? Tak på forhånd -
Opg. 2.002 (STX)
ForumindlægI trekanten ABC gælder at : BC = 2*AB AC =5/2*AB opgaven er : bestem cos C. Her ved jeg at jeg skal bruge cos-relationer. ellers helt blank b) Bestem areal af ABC udtrykt ved c på forhånd tak :) -
Hjælp Eksamen
ForumindlægHej jeg skal til spansk eksamen imorgen og jeg har skrevet det jeg vil sige, nogle der vil kigge den igennem og rette den? Tak på forhånd -
Skal man op til eksamen?
ForumindlægHej, jeg går i 10'ene og jeg har afsluttet folkeskolen så behøver jeg at dukke op til dansk eksamen? -
Eksammen
ForumindlægHej gutter, jeg er en 16-årig dreng som snart skal til mundtlig eksammen Jeg har trukket lyrik i det folkelige gennembrud. Er der nogen der har ideer? -
Hjælp til tidligere eksamensopgaver i Matematik
ForumindlægHej. Jeg forbereder mig til eksamen ved at løse gamle eksamensopgaver og faldt over disse følgende opgaver, som jeg har svært ved at løse. Det er flere opgaver vedr. reeksamen Februar 2014 1. Til produktion af varen Q medgår der arbejdskraft L og kapital K. Sammenhængen mellem den mængde af ar... -
Hvornår får man -3 til skriftlig eksamen
ForumindlægHej venner: Til årskarakter har jeg fået 02 skriftligt og 4 mundtligt. Grunden til jeg henvender mig til jer er, kan man få -3 til skriftlig eksamen og hvornår kan man risiker og få det.. Det drejer sig om Matematik A -
matematik
Forumindlæg1812*5^x=4711 det er en ligning af tangent -
Hvordan får man gode karakterer i matematik A?
ForumindlægHej SP Jeg har matematik på A-niveau (STX), og vil gerne vide hvordan man mest effektivt udvikler sig og bliver god til matematik? Jeg ved, at det er vigtigt at øve sig rigtig meget - men har I mere specifikke råd? Hilsen Aspiranten -
EKSAMEN
ForumindlægSkal til eksamen imorgen, tænkte om der er nogle der har været til samfundsags eksamen og ville fortælle hvordan den forløber altså hvilke spørgsmål de kan finde på at stille ? :-) -
Dansk A STX eksamensopgave sæt
ForumindlægHej :-) Jeg er særligt interesseret i Dansk A STX eksamensopgave sæt. Nogen, som ved, hvor jeg kan finde dem? Gerne med links! På forhånd tak :-) -
Mat B eksamen i mandags
ForumindlægHej...Er der andre end mig der synes at Matematik B skriftlig for HTX i mandags virklig var en nedern eksamen.I opg 2 passede tallene ikke. Og mange af spørgsmålene var meget dårligt formuleret.Nogen andre holdninger? -
Eksamen - proportionalitet, pythagoras osv..
ForumindlægHej alle sammen:) Jeg er 1.g'er og har min første eksamen på fredag - det gælder mundtligt matematik. Jeg har fået de spørgsmål jeg kan trække udleveret på forhånd og sidder nu og arbejder med dem.. Jeg har dog svært ved at fylde nogle af dem ud.. 1. Variabelsammenhænge og vækst: Forkl... -
Lineær vækst - mundtlig eksamen
ForumindlægHej alle, skal til mundtlig prøve i matematik a, hvor det ene spørgsmål hedder: du skal specielt gøre rede for lineær væjst, men også omtale andre vækstformer. Hvad ville I snakke om, når det er lineær vækst? hvordan man finder a, b, at forskriften er f(x)=ax+b ? Det er da lidt tyndt, ik? -
Dansk eksamen (A-niveau) hjælp please? :-)
ForumindlægEr der nogen der ved, hvordan sådan en eksamen foregår? Skal snart op nemlig, og ville gerne vide hvad jeg kan forvente at komme ud for. Tak!
