Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 3941 til 3960 af 14099
-
Please hjælp?? Haster
ForumindlægJeg har skrevet et referat, som skal være på 100 ord. Er der nogle der bare hurtigt gider at rette+? Nothing but the truth it's about a boy with name Philip. He like to be a sports star. So he is in the track team. But if you want a be a sports star, you need good grades. Winter terms exams n... -
Industriel produktion
ForumindlægHej. Jeg sidder med en synopsis i naturvidenskab som jeg skal bruge til eksamen. Derfor jeg jeg brug for noget hjælp. Jeg skal mangler nogle underpunkter. Jeg har 2 hovedspørgsmål ind til videre som lyder sådan Første hovedspørgsmål: Hvordan påvirker den industrielle produktion af dyr til føde... -
spørgsmål til valg af emne i srp
ForumindlægHej. SRP skrivning nærmer sig, og jeg er i tvivl om, hvilke emne jeg skal skrive om. Jeg har Biologi som studieretning, på A-niveau, og tænkte at jeg ville kombinere det med psykologi (C), da jeg synes det en god kombi. Jeg har rigtig svært ved at finde et emne, som både skiller sig ud, men og... -
helP
ForumindlægJeg er i gang med en OSO opgave! Jeg har om at være professor i filosofi. Kan I hjælpe mig med at finde et del emne til dette! Kan det være at fokusere? eller ! -
Humanisterne står for skud
ForumindlægHumaniora på Aarhus Uni bliver nød til at fyre 25 medarbejdere, og medierne har fokus på humanisternes påstået overflødighed i det danske samfund. Det er nærmest en hetz. Hele utilfredsheden er rodfæstet i nogle arbejdsløshedstal, som ikke bliver set i forhold til andre faggruppers arbejdsløsheds... -
Upload dit skolearbejde for dette skoleår - vedrører dig;)
ForumindlægHej alle brugere på studieportalen.Det forgangne skoleår er ved at være slut. Vi kan tælle skoledagene på en hånd.Upload jeres noter, stile, matematikaflevering, opvarmningsprogrammer, biologi- og fysikrapporter m.m. Næste årgang kan få brug for det.https://www.studieportalen.dk/opg/addopg.php?t=... -
Hadefag/ynglingsfag
ForumindlægHvad er jeres hadefag/ynglingsfag? Mit ynglingsfag er nok matematik og dansk. Mit hadefag er helt klart fysik, biologi, geografi. Okay jeg har respekt, for at andre måske godt, kan lide de fag jeg hader. -
METODER
ForumindlægSkal man beskrive metoder generelt eller bare i forbindelse med sin egen opgave? -
Hvordan ser min problemformulering ud?
ForumindlægHej allesammen. Jeg har brug for akut hjælp, da mine lærer åbenbart har for travlt med at kigge på nogle af vores elevers problemformuleringer. Jeg vil spørge om I vil se den igennem og skrive hvad der kan forbedres? Hovedspørgsmål: Hvordan udviklede kampen om kvinderettigheder sig i slutningen... -
Indledning til DHO
ForumindlægHej! Jeg er ikke sikker på, hvor lang indledningen til DHO skal være. Er der nogen, der ved det? Dette er, hvad jeg har skrevet so far: Jeg har valgt at skrive om kvindebevægelsen i 1970’erne, da jeg mener, at netop disse kampe og ændringer har stor betydning fog, hvordan nutidens samfund... -
Terrorisme
ForumindlægHejsa - jeg skal til og skrive AT6 som foregår som et "indspark" til SRP da man jo somregel vælger det samme emne i AT6 og SRP. Jeg har valgt faggrupperne engelsk og psykologi med emnet "terrorisme" - altså terrorisme ud fra individets perspektiv. Jeg skal til min første vej... -
hint til skriftligprøve 06,
ForumindlægJeg har været oppe til skriftligprøve i biologi-fysik/kemi .. fik 10 i biologi og 8 i fysik. '¨Jeg vil gerne give andre et hint om hvad de skal læse på (hvis prøverne da er de samme :S ?? ) Biologidelen, handler meget om landbruget, og planter i det hele taget..fysik/kemi-delen: handlede mest... -
SRP
ForumindlægHej ! Jeg skal den 26. okbtober aflevere mit endelige emne til SRP, men har brug for noget hjælp. Mine fag er Idræt og biologi og mit emne bliver formentlig noget med Aerob - træning eller konditionstræning. Jeg er bare ikke helt sikker på, hvad man alt kan skrive om og, hvad man alt kan komme i... -
Øv, vi ville op i latin!
ForumindlægHvor er det bare ærgerligt. Vi går i 1.g, og fik i dag at vide, at vi skal til eksamen i biologi... men vi mindes ikke at vores biologilærer nogensinde har fortalt os om, hvordan det foregår?? Vi er bare så nervøse, - vi fik 7 i standpunktskarakter -suk- er der en, der gider lige hurtigt forklare... -
Sensorisk-motorisk nerve
ForumindlægHej :) sidder lige midt i en biologi A aflevering - og skal skrive lidt om nervesystemet... Og ja, så er jeg gået lidt i stå... Jeg skal skrive om, hvad der sker i kroppen fra man ser en rød lampe der lyser og til man trykker på en knap der afbryder lyset. Min teori er, at nervecellerne i øjet o... -
Forstår det ikke
ForumindlægFra optagelse 2008 skal følgende krav være opfyldt: Matematik på A-niveau Kemi på B-niveau1) Fysik på B-niveau Biologi på C-niveau Dansk på A-niveau Engelsk på B-niveau Hvert fag skal være bestået med et gennemsnit af karaktererne i faget på mindst 2,0 svarende til 6,0 efter 13-skalaen ... -
Hvad kan jeg blive?
ForumindlægHejsa :) Nu har jeg tænkt mig at gå på STX jeg har valgt den naturvidenskabelige retning, og den indeholder: Biologi A, Matematik B (har tænkt mig at sætte den op til A nivea i 2g) og psykologi B. Men ved ikke rigtig hvad jeg kan vælge som uddannelse? Nogen der har nogle forslag? :) eller forslag... -
Gødning på markerne.
ForumindlægHej jeg sider med et projekt i biologi hvor jeg skal fortælle om gødning og jeg synes det er svært at finde noget jeg kan bruge så jeg vil høre om der er nogen herinde der ved hvad der sker hvis man fx har 3 marker og på den første mark gøder man ikke og på nr 2 mark gøder man lidt og på nr 3 mar... -
Bøger på A og B niveau på HTX?
ForumindlægHej alle sammen Jeg skal starte på HTX fra august måned, og vil meget gerne forberede mig, her i sommer, ved at læse nogle gode bøger, som de bruger. Er der nogen af jer, der kender gode MATEMATIK, FYSIK, KEMI og BIOLOGI BØGER, som bruges på HTX på A og B niveau? De skal helst være forståelige m... -
Hjælp vedrørende gymnasiet.
ForumindlægNogle der har nogle gode råd til gymnasiet, og er der evt. Noget man kan forberede sig på? Jeg ønsker bare at klare gymnasiet godt, og med er respektabelt snit. Min prioritet er at væge studieretningen "naturvidenskab", da jeg interessere mig meget for human fysiologi, anatomi, og biol...
