Søgning på: historie noter hf. Resultater: 4061 til 4080 af 33009
-
Motivation???
ForumindlægEr det muligt at blive motiveret til at læse historie?? Glemmer det med det samme, når jeg har læst en sætning. Må sidde og læse det 3, 4 gange før det bliver fanget og ryger videre i systemet.. :S Nogen der har nogle gode råd mon?? -
Får I stress?
ForumindlægHej alle,Jeg vil lige høre - hvem synes, at der er ALT for meget at lave i gymnasiet/HF/HTX/whatever?I så fald, hvor meget har I at lave ? -
Klage over min skolen
ForumindlægHej Jeg er 16 år gammel og går i 9 klasse, jeg er går igang med mine eksamener på mandag den 6 maj. jeg ksriver fordi jeg ikke føler jeg har fået den rigtige karakterer i Historie! ps skal op i Historie den 11 juni....vi fik vores standpunkt afvide idag, og der ser jeg at jeg har fået 7 igen. f... -
Kildekrtitik
ForumindlægHej med jer!Jeg skal til at skrive 2.års opgave og har selvfølgelig læst en del bøger forinden... Det er nok os meget godt, men ligemeget hvor mange bøger jeg læser synes jeg ikke rigtig jeg får noget relevant ud af det... Det er som om jeg ved nok om emnet og det bare er det sidste der mangler f... -
Har brug for lidt sparring mht. SSO
ForumindlægJeg er ved at afslutte min HF og skal skrive SSO. Ved ikke om det er det "klassiske" gyms svar på SRP. Pga. forskellige omstændigheder har jeg afsluttet hele HF som fjernstudie. Jeg har fået merit i enkelte B fag. Erhvervsøkonomi og Spansk. Derudover har jeg afsluttet Historie B og Mat... -
Notater
ForumindlægHey...Så nærmer eksamen sig jo de fleste 3.g'ere også dem som har haft mindre travlt i løb af de 3 år...men jeg kan simpelthen ikke finde mine notater omkring vikingetiden, slaveriet i romerriget, kina's historie og nazismen i tyskland og så nogle enkelte områder indenfor danmarkshistorie... -
Hejsa
ForumindlægHejsa..Jeg ved godt det er lidt tidligt, men hvilket fag skrev I større skr. opg i? Og hvad om? Eller hvilket har i tænkt jer at skrive i? Var bare lidt nysgerrig, for at vide det.. -
Kriton
ForumindlægHej alle jeg er igang med at læse til oldeksamenen og som en del af pensum, har vi dialogen mellem Sokrates og Kriton. Der, hvor Sokrates sidder i fængslet (vender på sin død) og Kriton vil have ham ud. jeg har desværre ikke så mange noter til den, så jeg kunne godt bruge lidt hjælp. Er der n... -
eksamen
Forumindlægdaaaaamn historie eksamen på onsdag? nogle gode råd, eller links, alt kan bruges!!! trust me -
Fuck jeg gidder ikke!!!
ForumindlægJeg skal op til historie eksamen på fredag og JEG GIDDER VIRKELIG IKKE, alt det historie læsning hænger mig virkelig ud af halsen. Jeg gidder bare ikke læse det op, har virkelig ingen movitation til at tage mig sammen til at læse. Jeg er næsten færdig med pensumet, men tror egentlig bare jeg har ... -
Essay: "Kansas"
ForumindlægHej, nu er jeg virkelig på skideren!! Det drejer sig om et essay. Novellen er amerikansk og hedder Kansas. Der står i opgaveformuleringen, at man bare skal skrive et essay, men der ikke nogle specifikke spørgsmål/pinde, der skal besvares, og jeg er fuldstændig blank. Kort fortalt handler historie... -
Eksamensprojekt. HJÆLP!
ForumindlægHej Jeg har virkelig søgt, men kunne ikke finde nogle indlæg om eksamensprojekt på HF i samfundsfag C og historie B. Jeg ville bare høre om I har nogle ideer? Ved virkelig ikke hvad jeg skal skrive om. Jeg tænkt på fascismen, jødeudryddelse (nr. 1) Men synes bare det virker så tyndt og kan ikke b... -
HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP PLEASS VIGITGT!
ForumindlægEr der nogen der har prøvet ikke at dukke op til optagelses prøve? Hvad vil der ske? Jeg har en god grund for ikke at dukke op? Hvad kan jeg gøre? For vil vildt gerne tage HF-optagelses prøve, men af personlig oversager, kan jeg ikke gå tik optagelses prøve.. Hvad kan jeg gøre? Er der nogl de... -
Gymnasie forberedelser
ForumindlægHej:-) Jeg skal starte på HF her efter sommerferien, og jeg er så småt igang med at forberede mig selv lidt. Jeg vil egentlig bare spørge om der er nogen der går på HF der kan sige ca. Hvor mange lektier man får for, og om det er dag til dags lektier, eller om det er afleveringer? Hvor lange er... -
Tysk eksamen
ForumindlægHeeej.. Nogen der ved hvordan det kommer til at foregå til tysk eksamen i 2.g? Vi har jo 24 timers forberedelse til A teksten, hvor vi bare skal analysere den og fortolke etc. Hvad med B teksten, hvad skal man gøre der? På forhånd tak ;-) -
Snyd, eller ikke snyd?
ForumindlægHej, Der er her i eksamenstiden, mange diskussioner om, hvad der er snyd - og hvad der ikke er snyd. I morgen skal jeg til kemieksamen - mundtlig. Jeg ved, at jeg gerne må tage min rapport med ind (det jeg trækker) - og de noter jeg skriver under selve forberedelsen. Så var det jeg tænkte: Ka... -
Synopsis
ForumindlægJeg skal op i historie efter den nye reform. Jeg læser hf-enkeltfag. Vi kommer op i en ukendt tekst på 10-12 sider. Vi har 3 timers forberedelse, hvor vi skal udabejde en synopsis, som danner grundlag for eksaminationen.Da den gennemgang vi har fået af, hvordan synopsen skal udarbejdes, har været... -
Historieopgave -emne
ForumindlægHey går i 2.g og SA... jeg skal jo som alle andre skrive en historie opgave i 2.g.. er der nogle der har nogle emner hvor man kan lægge et højt niveau og score en god karakter? -
Den sorte død
ForumindlægHejsa! Jeg skal skrive DHO (jeg har kun valgt historie delen) om "den sorte død" umiddelbart vil jeg skrive den der skete i europa. Er der nogen der har nogle super gode links osv. som jeg kan bruge ? Jeg har selv lånt 2 bøger indtil videre. -
Ødipus
ForumindlægHey...har lidt problemer med ødipus:1.Hvad skal man bruge koret til? jeg forstå ikke helt hvad de siger, og man kan jo sagtens udelade de, og stadig forstå handlingen.2.En ting inden for koret, hvad betyder strof hhv modstrofe?3.Man siger der kun må være 3 skuespillere på scenen adgangen, tæller ...
