Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 4381 til 4400 af 127115
-
En sætning!
ForumindlægHvad er fejlen sætningen efter kommaet, hvor der skal stå; som han fandt? Dann isst er zuweilen einen angefaulten Apfel, wie er fand. Tak på forhånd -
Sigma for sjette!!!
ForumindlægHej! Måske burde jeg ikke være her, men har ikke andet valg, da ingen af dem jeg spørger kan hjælpe... Jeg har en opgave jeg skal få løst til imorgen. Opgaven er i "Sigma for sjette" side 69 opg 210: Hvor mange gange større bliver en cirkels omkreds (periferi), når diameteren bliver: a ... -
At studere jura ?
ForumindlægHej, jeg går i 3.g ad matematisk linje (mat. (A), samf. (A) og filo. (C)). Jeg overvejer at læse jura. Dette skyldes, at jeg altid har været fascineret af ’retssager’ og ’advokatverdenen’. Mit indblik i disse ting stammer dels fra bekendtes beretninger, dels avisartikler, dels John Grishams roman... -
Går verden under?
ForumindlægSå er det på onsdag det sker. The European Organization for Nuclear Research, bedre kendt som CERN har udviklet verdens største og kraftigeste partikelaccelerator, som de vil tænde på onsdag. Kort sagt slynger den partikler mod hinanden, som kollidere med en fart lige under lysets hastighed (3... -
Hjælp til færdigheds matematik! Til imorgen!
ForumindlægOpgaven lyder således: Der indsættes 3.000 kr. den 1. januar og derefter hvert halve år - seks gange i alt. Den årlige rente er 1,25% Håber nogen kan hjælpe mig med, hvordan denne opgave skal løses og hvordan den skal stilles op. Tak på forhånd :) -
kost, fordøjelse og motion.
ForumindlægHej, jeg er igang med en 24 timers eksamen og har trukket emnet kost, fordøjelse og motion.. Jeg har besvær med en af mine problemstillinger der lyder således: Forklar hvad der sker gennem fordøjelseskanalen med de forskellige kulhydrater, der er i en rugbrødsmad med marmelade. Er der nogen der ... -
Skri eksamen
ForumindlægHey...Jeg er lige kommet hjem fra den skr. eksamen... Den var godt nok let i forhold til mange af de afleveringssæt, som vi har lavet...Hvad synes I? -
kortfilm
ForumindlægHej jeg hedder pernille, og jeg har desperart brug for hjelp. jeg skal aflevere en analyse på "life is a bitch" men kan ik finde en side hvor jeg kan se den. kender i et sted hvor jeg kan se den p.s. hvis i ikke har mulighed for at svare senest den 26/3 så bare glem det den skal afl... -
mest opløseligt i vand
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe med følgende spørgsmål: Forklar hvilket af stofferne ovenfor, som er mest opløseligt i vand. Svaret begrundes ud fra stoffernes struktur. Figur er vedhæftet Tusind tak på forhånd :D -
Sandsynlighedsregning - tælletræ
ForumindlægOpgaven lyder: Opgave 1 Anna har glemt koden til sin computer. Hun ved, at koden begynder med bogstaverne AN. Men hun kan ikke huske de sidste to cifre i koden. Koden er dannet ved at vælge to cifre ud af fire, som er 2, 3, 4, 5. Cifrene skal stå i den rigtige rækkefølge, for at koden virker. D... -
Mol - kemi blæk
ForumindlægHej.. Jeg sidder med en kemi opgave, og er lidt blank til de tre sidste spørgsmål, derfor håber jeg der er en sød en herinde som kan hjælpe mig med at besvare disse spørgsmål? 1. Hvor mange mol ilt skal der bruges til forbrændingen af et kilo af stoffet? 2. Hvor mange gange mere g... -
gæringsproces gå fra aerob til anaerob?
ForumindlægHej, jeg er i gang med min sidste aflevering, har desværre en del problemer med den. Der står i teoridelen i opgaveformulering dette: "Ved forsøgets start er der ilt til stede i glassene, og der vil ske en respiration og dermed dannes kuldioxid. Glassene bliver dog hurtigt anaerobe (iltfrie)... -
Diskussion af emne?
ForumindlægHej. Jeg er ved at skrive min DHO, og der er en overordnet ting, jeg ikke kan finde ud af. Det er muligvis et meget dumt spørgsmål... Jeg ved ikke hvordan jeg skal diskutere det, jeg skriver? Jeg skriver om ungdomsoprøret i 60'erne, og jeg ved da også, at jeg skal diskutere i min problemformu... -
haster
Forumindlæghej hvis man skal bergne overflade af en kasse skal man så regne længde gang højde eller brede -
reaktionsligninger.
Forumindlægdisse 4 reaktionsligninger skal jeg have til at gå op. er der nogen der kan hjælpe mig lidt her. det er ikke fordi jeg ikke vil men jeg har ikke et bud på hvad jeg skal gøre jeg har bogen "kend kemien 1" med diverse tabeller over positive ioner og negative ioner. jeg ved bare ikke lige ... -
Proteinsyntesen
ForumindlægHej er der nogen, der kan forklare mig hvad og hvordan proteinsynten er/fungere? Vi er lige begyndt at gennemgå den og jeg er looost! Det behøver ikke at være såå detaljeret, bare overfladisk, men forstående.. På forhånd tak :! -
vær sød at hjælpe mig
ForumindlægJeg afsluttede gymnasiet sommer 2014. I sabbatåret fandt jeg ud af, at jeg havde brug for at tage min HF om. Jeg havde flere gange fysisk og skriftligt fravær højt nok til at blive smidt ud. Jeg havde angst og personlige problemer. Jeg vil gerne forbedre mit snit, der nu ligger på 7,6. Mange vil ... -
HJÆLP!!!! SOSOSISISISIl
ForumindlægHej! Er der nogen som har læst Karen Blixens bog: syv fantastiske fortællinger som kan give et referat af hver fortælling? Eller i det mindst om de to sidste: drømmerne og digteren? -
VIGTIG SPG. HJÆLP
ForumindlægHEj..Er der nogen der ved hvad det hedder med et fint ord, når supermarkederne bevidst placerer mælk bagerst i butikken, for at trække kunderne rundt i hele butikken??MVh -
nogen der ved....
Forumindlæg....hvor længe der går før man har klaget over en (skriftlig) karakter, til man får at vide om den er blevet ændret?
