Studievalg og videregående studie
vær sød at hjælpe mig
Jeg afsluttede gymnasiet sommer 2014.
I sabbatåret fandt jeg ud af, at jeg havde brug for at tage min HF om. Jeg havde flere gange fysisk og skriftligt fravær højt nok til at blive smidt ud. Jeg havde angst og personlige problemer.
Jeg vil gerne forbedre mit snit, der nu ligger på 7,6. Mange vil sikkert tænke, at det er et fint snit. Men JEG vil gerne have det ændret. Mit snit betyder ALT for mig, hvad jeg kan i fremtiden.
Jeg søgte flere gange dispotition til at få lov til at gå om, men det må man ikke. Der er intet man kan gøre.
Undtagen hvis man har snydt til sine eksaminer. Jeg overvejer at melde mig selv for snyd, så jeg kan få mit bevis annulleret. Og så starte om igen. Jeg er bare bange for, at jeg vil fortryde for noget jeg ikke har gjort.
At føle mig stemplet for at snyde, hvor jeg derefter vil have problemer. Måske vil jeg have det dårligt med det. Hvad synes I?
Jeg håber virkelig, at der er nogen, der vil komme med en mening.
På forhånd tak.
Svar #1
15. august 2015 af drjuliet (Slettet)
Jeg synes faktisk det er lidt bekymrende at det skide snit betyder ALT for dig, for det betyder intet i den virkelige verden.
I stedet synes jeg dit fokus skal være: hvad har jeg virkelig lyst til af uddannelse? Hvad vil jeg være når jeg bliver stor og hvordan bliver jeg det?
Er det en uddannelse der kræver et højt snit - ja så ville jeg bruge den tid du alligevel skulle bruge på at tage en ny HF, på at forbedre mig og opkvalificere mig og søge kvote 2. Det er også en lang proces, men den er mere forudsigelig end den plan du har gang i nu. At forbedre sig og søge kvote 2 har ikke negative konsekvenser man ikke kan forudse.
Svar #2
15. august 2015 af Stats
Det er det typiske... Undskyld hvis jeg virker hård i mod dig (ikke tiltænkt dig, men mange andre).
Helt seriøst? Det er det typiske for sådan nogen som jer, som udelukkende kommer på gym, for at??? Lærer? Kun det sociale? Lege? Jeg ville blive godt gal i skrælden hvis du får lov til at tage gymnasiet om igen, på baggrund af en løgn. Nu må du fandme mande dig op, og tage din konsekvens... Helt ærligt? Du har haft 3 gode år, hvor du kunne have bedt om at gå om, pga. af din karaktere, men at du vælger at gå videre...? Hvis du også gør sådan ude i erhvervslivet, så ville du sQ hurtigt ryge ud. (At følge gruppen er ikke altid til ens egen fordel)... Nå, lad den ligge.
Nu vil du gerne have forbedret din karakter? Du kan tage HF-enkeltfag for at få hevet nogen af dine karaktere op. (eller forbedre fagets niveau). På denne måde, kan du forbedre dit karakter bevis. Ellers kan du håbe på kvote 2, efter anden relavant udd. eller arbejde. MEN HVIS DU ALLIGEVEL KUN tænker på det sociale, så drop at tage HF-enkeltfag! Hvis du ikke er moden nok, til at kunne fokusere i rækkefølgen: "Lektier → Venner" Så drop det!
Kender en fra min klasse, som også kun fokusere på det sociale.. Han har endda et lavere snit end dig.. Sørgeligt at han ikke er moden nok, til at kunne tænke på hans fremtid.
(Og så kaldte man mit, for uheldig dannelse? Jeg har i det mindste godt vidst, at jeg ikke var moden nok til gymnasiet før i en alder af 20.)
Mvh Dennis Svensson
Svar #3
15. august 2015 af CULPØS (Slettet)
Dum ide at melde sig selv for snyd.
Hvad skal du bruge et højere snit til?
Svar #4
17. august 2015 af dannysannem
Jeg tror ikke på ideen med at snyde. I den sidste ende er det dig selv du snyder. Det giver dig blot nogle erfaringer, som ikke er værd at samle på. Du skal hellere se fremad og 7,6 er da bestemt ikke nogen ringe karakter, hvis man har haft lidt udfordringer undervejs.
Jeg er ligesom #3 nysgerrig efter at høre havd du skal bruge det høje smit til???
Skriv et svar til: vær sød at hjælpe mig
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.