Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 4501 til 4520 af 14099
  • Kan staten reducere omfanget af fedme?

    Forumindlæg
    I forhold til en biologisk besvarelse af dette spørgsmål: Kan staten reducere omfanget af fedme? Hvad bør man så fokusere på?
  • 9. sang Homers Odyssé

    Forumindlæg
    er der nogen der kan fortælle mig kort hvad der sker i 9. sang med fokus på mødet med kykloperne ? :D Mvh. Sarah
  • Julian Barnes: Kærlighed osv.

    Forumindlæg
    Er der nogle af jer der har læst bogen, og kan fortælle mig hvad jeg kan fokusere på for at analyser den?
  • Gay-Lussacs lov

    Forumindlæg
    Hejsa, kan nogen forklare mig Gay-Lussacs lov og med fokus på sammenhængen mellem p og T? mange tak på forhånd
  • Essay STX 3.g

    Forumindlæg
    Hej. Skal til at skrive en essay i weekenden. Er der nogen der kan forklare mig, hvad en essay skal indeholdde, og hvad man skal fokuserer på, når man skriver et essay.
  • LANGDIGT af Yahya hassan til SRP

    Forumindlæg
    HJÆÆÆÆLP. Sørger hjælp til at analyserr digtet "LANGDIGT" af Yahya Hassan. Nogen der kan hjælpe - gerne med fokusidentitetsproblematikken.
  • Kigge tysk igennem

    Forumindlæg
    Hej Jeg har skrevet en opgave om tyske og danske unge. Er der nogle, der kan give et spot om, hvor der er fejl, der skal fokuseres på?
  • Analyse af Planen - Morten Pape

    Forumindlæg
    Foretag en analyse og fortolkning af uddraget af Planen. I din analyse skal du have særligt fokus på sproglige og stilistiske virkemidler. Nogen der har lavet den?
  • fortællerforhold

    Forumindlæg
    "fokuserer på fortællerforhold" hvad menes der med dette? Altså er det sådan noget med fx 1. personsfortæller osv.. eller er det noget andet?
  • Hvad er et potræt?

    Forumindlæg
    Halløjsa Vil gerne vide om I ved Hvad et portræt skal indeholde? Hvad skal man fokusere på? Hvilke spørgsmål skal den besvare? Betyder meget hvis I kan hjælpe På forhånd tak!
  • Hjælp til at besvare dette spørgsmål

    Forumindlæg
    Redegør for socialiseringen i det senmoderne samfund med fokus på betydningen af etnicitet? Hvad skal jeg starte ud med, har aldrig prøvet at lave en aflevering ud fra et enkelt spørgsmål?
  • Kapitalisme teoretiker

    Forumindlæg
    Hej alle! Er der nogen, der kender en forholdsvis etableret teoretiker med fokus på kapitalisme? Jeg har søgt på nettet og alt det der, så behøver ikke det som besvarelse ;) På forhånd tak
  • SRP mundtlig

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal snart op til SRP mundtlig, men er i tvivl om, hvad der skal ligges fokus på til ens samtale. Håber nogen kan hjælpe.
  • SSO opgave hjælpp

    Forumindlæg
    Hej jeg er lige blevet færdig med 2.g og SSO opgaven nærmer sig. Er der nogen som har nogen erfaringer med hvad der er godt at skrive i? Har tænkt på at skrive i biologi, må man ikke lave forsøget inden ugen???
  • Ide til biologiopgave i 3.g?

    Forumindlæg
    Hej!Jeg vil gerne skrive min 3.g opgave i biologi! Jeg interesserer mig specielt for (molekylær) genetik og biokemi, men da jeg kun har kendskab til disse emner via gymnasiet er det lidt spagt med ideerne til et godt projekt. Måske nogle fra universitet kunne give mig nogle ideer? Jeg overvejer k...
  • Residuale overfor den skandinaviske

    Forumindlæg
    Jeg søger lidt hjælp til en opgave.. Jeg skal redegøre for de 2 modeller ^ Derefter sammenligne dem, og give mit syn på hvad der fungere bedst.. Jeg har redegjort for dem herunder, vil høre om jeg mangler noget, eller om i har en interesant vinkel til sammenligning? Skandinaviske: I den skandi...
  • Forslag til problemformulering

    Forumindlæg
    Hej derude. Jeg skal igang med at lave en problemformulering til klimaet og den globale opvarmning. Der kan indgå følgende fag i opgaven: Samfundsfag, naturvidenskab, engelsk og mediefag. I skolen har vi set to film, der beskæftiger sig med klimaet og den globale opvarmning, nemlig "the Day ...
  • STX - Hvilken linje?

    Forumindlæg
    Hej allesammen! Jeg skal snart til at have udfyldt noget på optagelse.dk, men ved ikke hvilken retning der vil være bedst for mig? Er afklaret med at jeg vil på gymnasiet, så det er helt sikkert. STX :) Jeg er rigtig god til Matematik og udemærket til biologi, geografi og fysik/kemi. Engelsk får ...
  • Molekylær medicin, biokemi & medicinalkemi

    Forumindlæg
    Hej, Jeg er meget interesseret i udviklingen af ny medicin og er derfor overbevist om, at jeg vil læse et studie inden for dette område. Problemet er, at der er ufatteligt mange uddannelser, som netop berører dette emne. Jeg har efterhånden kogt det ned til molekylær medicin, biokemi og medicina...
  • Fedtstoffer

    Forumindlæg
    jeg sidder og skal op til biologieksamen. jeg er i gang med at skrive notater og jeg tænkte på, om en eller anden gad forklare lidt om mættede og umættede fedtstoffer, glycerol, osv. jeg forstår det bare slet ikkepå forhånd tak