Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 5061 til 5080 af 14099
-
Får I stress?
ForumindlægHej alle,Jeg vil lige høre - hvem synes, at der er ALT for meget at lave i gymnasiet/HF/HTX/whatever?I så fald, hvor meget har I at lave ? -
Er HTX = Københavns tekniske skole?
ForumindlægHej Jeg sidder og tænker over mine prioriteringer af uddannelser. Er denne: www.kts.dk/htx/ det samme som HTX, altså det skal ikke være det der teknik skole halløj, men Højere Tekniske Eksamen? Fordi jeg skal være sikker på, at der er HTX i København. Ville virkelig værdsætte, hvis nogle erfarne ... -
Alle er skide kloge til matematik!!! Nej!
ForumindlægPå den skole jeg går på nu, har jeg stødt på et problem.... CAS-værktøjet! I følge bekendtgørelsen står der, at eleven skal være bekendt ved brug af et CAS-værktøj. Der står intet om at eleven også skulle kunne løse simple ligninger, og lære at differentiere i hånden.... Dette ser jeg som et pro... -
Ja tak til mere indvandring
ForumindlægI Danmark benytter mange politikere, journalister og sågar forskere fejlagtigt ordet ”multi-kulturel” om det danske samfund. Det er korrekt at vi i antal har set en hastig forandring i befolkningssammensætningen men i stedet for MULTI-kultur har vi opbygget et indadvendt DUO-kulturelt samfund hvo... -
Ekstra A-niveau?
ForumindlægHej.http://www.e-tavle.dk/7.asp?a=1&intNoteID=13344Her kan I se min studieretning. Skift faneblad til "spr" nede i venstre hjørne, det er nr. 2 fra oven.Mit spørgsmål:Er det muligt at lave min c-blok om til en a-blok? Hvis jeg nu har brugt min ene b-blok på biologi og min anden b-blok p... -
Valg af Valgfag.
ForumindlægHejsa, nu er det snart tid til at vælge valg til 2g og 3g. Nu er jeg så selv kommet i tvivl om et spørgsmål, jeg vil nemlig gerne have Samfundsfag Høj niveau og Biologi Høj Niveau begge fag er desværre 2 årige fag :-(. Nogle der ved om der er mulighed for at få begge fag ? Mener studievejlederen... -
Fysiologi / Respiration; Eskretion af O2
ForumindlægHej jeg kunne godt bruge hjælp til denne opgave som skal være beregnet i morgen. Tror måske at jeg har beregnet #1) Men ser det forkert ud må man gerne lige give et nap med. Men ellers er problemet i #2); jeg har en størelse der hedder Alveolær PO2, men er det det samme som PEO? fordi jeg ha... -
Mundtlig eksamen c-niveau
ForumindlægHej Jeg har kigget i gamle indlæg, omkring relevant information vedr. bio c niveau eksamen, men fandt ikke rigtig noget.. Bio eksamen: 20 min forb. 20 min eksamen. -også ved jeg ikke mere.. V har virkelig haft en dårlig lærer, og har næsten ikke fået noget brugbar undervisning. Jeg aner hvilk... -
Søge ind på uni uden gymnasial uddannelse
ForumindlægHej Jeg vil bare lige vide en ting.. Jeg har ikke en fuld hf, fik den aldrig afsluttet. Men nu står jeg her efter flere år og vil gerne læse sprog på uni. Mit spørgsmål er så om man kan søge ind uden en fuld hf, hvis man tager de specifikke fag eller skal man absolut have en fuld hf? Håber på e... -
Hjælp kan ikke nå og lave den her opg og er ikke så god til pls hjælp
ForumindlægFællesfaglig opgave til emnet Energi (bæredygtig) Spørgsmål til geografi Hvorledes er kul og olie dannet ? Hvor gamle er de fossile forekomster ? Hvorledes udvindes kul og olie (beskriv produktionsmetoderne gerne billeder) Hvorledes finder man frem til forekomsterne ? Hvilke fe... -
Diæt
ForumindlægEr der nogle herinde som har rigshospitalets stofskiftediæt? Da vi skal sammenligne forskelllige diæter i biologi..Mvh. Tanja -
Fedtstoffer
ForumindlægHåber der er nogen der evt. har biologi der kan hjælpe mig lidt.Hvorfor er umættet fedt sundere end mættet fedt? -
Celler - Endoplasmatisk retikulum
ForumindlægHar brug for hjælp til noget biologi om celler, håber der er nogen der kan hjælpe mig :) Hvad er ER's funktion ? :) -
Hjælp til eksamensopgave
ForumindlægHejsa Er der nogle, der har løst opgave 5 fra august 1996 biologi højt niveau???Har brug for hjælp!På forhånd tak!HIlsen Sasha -
NV Eksamen
ForumindlægHej, jeg skal op i NV Biologi-Fysik eksamen(Grundforløb) her om en lille uges tid. Nogle der kan forklare hvordan det kommer til at foregå? Tak på forhånd. -
Opgavebesvarelser?
ForumindlægHejsa!!!Ville bare lige høre om der er nogen, som ved om der findes besvarelser af eksamenssæt i biologi A-niveau.På forhånd tak -
Belønningssystemet
ForumindlægEr der nogen der er stærke i belønningssystemet? Alt viden ud over Rusmidlernes Biologi kan bruges. Hvis svaret specielt er rettet mod koffein ville det være lækkert. Stress!! (: -
Forberedelsestid Bio A
ForumindlægEr det 20 eller 30 minutters forberedelsestid man får til mundtlig biologi, A-niveau?Mvh Petrine -
SRP - Blowjob
ForumindlægHej .. Jeg skal skrive en SRP om blowjob. Fag: Biologi A og Kemi B Er der nogen, der ved hvad der sker hvis man sætter "noget" op i munden? -
Løvfald
ForumindlægHej alle sammen, Jeg er i gang med en biologi aflevering og kan ikke rigtig finde ud af, hvilken betydning løvfaldet har for et økosystem? Er der nogen der kan hjælpe mig?
