Biologi

Mundtlig eksamen c-niveau

17. juni 2007 af suzan88 (Slettet)
Hej

Jeg har kigget i gamle indlæg, omkring relevant information vedr. bio c niveau eksamen, men fandt ikke rigtig noget..

Bio eksamen: 20 min forb. 20 min eksamen. -også ved jeg ikke mere.. V har virkelig haft en dårlig lærer, og har næsten ikke fået noget brugbar undervisning.

Jeg aner hvilke spørgsmål der vil blive stillet. Er det korrekt at der er ca. 5 spørgsmål som man skl besvare og et par bilag?

-Er der nogle der kan komme med eksempler på spg.?? -Forklaring af bilag?

Og derudover, hvor meget læreren vil spørge ind? Og hvor "godt" man skal kunne stoffet - hvilke dele man skal lægge vægt på under læsningen?

---

Hvis i er kyndige, så vil i redde liv.. på forhånd mange tak.

Brugbart svar (0)

Svar #1
17. juni 2007 af CatherineJennifer (Slettet)

Altså jeg mener i får 25 min forberedelse ifg gammel reform. I får nogle ark med spørgsmål til nogle tegninger som i har gennemgået i timerne fx. kvindens menstrutions cyklus... de øvrige tegninger hænger selvf sammen med samme enme. Fx ufrivillig barnløshed. så er der måske tegninger hvor du skal redegøre for mændens sæd udløsning og funktion samt hormoner. osv ha gode notater, tiden er max presset i forberedelsen

Brugbart svar (0)

Svar #2
17. juni 2007 af CatherineJennifer (Slettet)

Jeg havde B niveau og 24 timers eksamen... fik 9... hvis du kan dit stof har du ikke noget at være nervøs over da det jo alt sammen er noget der er gennemgået i timerne.

Brugbart svar (0)

Svar #3
17. juni 2007 af Pitzner* (Slettet)

Se
https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=368267


Ang det med hvor meget lærerne spørger, så kommer det meget an på hvor meget du selv kører "showet". Jeg kørte mit stortset hele vejen selv, og de spurgte kun hvis der var enkelte ting de gerne vil have uddybbet. Hvis du derimod går i stå, begynder de at stille spørgsmål for at lede dig på rette veje igen.
Biologi C-niveau er meget udenadslære, og du skal stortset bare kunne det der står i den bog du har, så skal det nok gå. Så det bare i gang med læsningen;)

Kom selv ud med et 12-tal i onsdags.

Svar #4
17. juni 2007 af suzan88 (Slettet)

#1 - under den nye reform. Men, mht. til figurer/tegningerne: er du sikker på at det er nogen man har gennemgået i timerne?

Vi har fået et del figurer udleveret, nogle lidt kringlede, men vi har ikke rigtig fået dem forklaret..

Problemet er bare at vi ikke rigtig har fået noget ud af timerne, da vores lærer enten har brugt tiden på at vise os en film, vise os hvordan prævention kan se ud (!) og ellers snakket om noget der ikke er relevant for biologi.. Og det er sagt uden at overdrive.

Nu tyr jeg så til grundbogen, og jeg læser og læser.. Men stoffet sidder ikke rigtig fast! Og det er trods alt en hel bog, så tror ikke jeg kan nå at læse den flere gange..

Derudover håber jeg der kommer flere eksempler på spørgsmål (det er vel den bedste måde at forberede sig på..?)

Svar #5
17. juni 2007 af suzan88 (Slettet)

#1 - under den nye reform. Men, mht. til figurer/tegningerne: er du sikker på at det er nogen man har gennemgået i timerne?

Vi har fået et del figurer udleveret, nogle lidt kringlede, men vi har ikke rigtig fået dem forklaret..

Problemet er bare at vi ikke rigtig har fået noget ud af timerne, da vores lærer enten har brugt tiden på at vise os en film, vise os hvordan prævention kan se ud (!) og ellers snakket om noget der ikke er relevant for biologi.. Og det er sagt uden at overdrive.

Nu tyr jeg så til grundbogen, og jeg læser og læser.. Men stoffet sidder ikke rigtig fast! Og det er trods alt en hel bog, så tror ikke jeg kan nå at læse den flere gange..

Derudover håber jeg der kommer flere eksempler på spørgsmål (det er vel den bedste måde at forberede sig på..?)

Svar #6
17. juni 2007 af suzan88 (Slettet)

#1 - under den nye reform. Men, mht. til figurer/tegningerne: er du sikker på at det er nogen man har gennemgået i timerne?

Vi har fået et del figurer udleveret, nogle lidt kringlede, men vi har ikke rigtig fået dem forklaret..

Problemet er bare at vi ikke rigtig har fået noget ud af timerne, da vores lærer enten har brugt tiden på at vise os en film, vise os hvordan prævention kan se ud (!) og ellers snakket om noget der ikke er relevant for biologi.. Og det er sagt uden at overdrive.

Nu tyr jeg så til grundbogen, og jeg læser og læser.. Men stoffet sidder ikke rigtig fast! Og det er trods alt en hel bog, så tror ikke jeg kan nå at læse den flere gange...

Derudover håber jeg der kommer flere eksempler på spørgsmål (det er vel den bedste måde at forberede sig på..?)

Svar #7
17. juni 2007 af suzan88 (Slettet)

#1 - under den nye reform. Men, mht. til figurer/tegningerne: er du sikker på at det er nogen man har gennemgået i timerne?

Vi har fået et del figurer udleveret, nogle lidt kringlede, men vi har ikke rigtig fået dem forklaret..

Problemet er bare at vi ikke rigtig har fået noget ud af timerne, da vores lærer enten har brugt tiden på at vise os en film, vise os hvordan prævention kan se ud (!) og ellers snakket om noget der ikke er relevant for biologi.. Og det er sagt uden at overdrive.

Nu tyr jeg så til grundbogen, og jeg læser og læser.. Men stoffet sidder ikke rigtig fast! Og det er trods alt en hel bog, så tror ikke jeg kan nå at læse den flere gange..

Derudover håber jeg der kommer flere eksempler på spørgsmål (det er vel den bedste måde at forberede sig på..?)

Svar #8
17. juni 2007 af suzan88 (Slettet)

#1 - under den nye reform. Men, mht. til figurer/tegningerne: er du sikker på at det er nogen man har gennemgået i timerne?

Vi har fået et del figurer udleveret, nogle lidt kringlede, men vi har ikke rigtig fået dem forklaret..

Problemet er bare at vi ikke rigtig har fået noget ud af timerne, da vores lærer enten har brugt tiden på at vise os en film, vise os hvordan prævention kan se ud (!) og ellers snakket om noget der ikke er relevant for biologi.. Og det er sagt uden at overdrive.

Nu tyr jeg så til grundbogen, og jeg læser og læser.. Men stoffet sidder ikke rigtig fast! Og det er trods alt en hel bog, så tror ikke jeg kan nå at læse den flere gange..

Derudover håber jeg der kommer flere eksempler på spørgsmål (det er vel den bedste måde at forberede sig på..?)

Brugbart svar (0)

Svar #9
17. juni 2007 af Pitzner* (Slettet)

#5

Jeg fik vist 7 figurer i alt, hvor 3 af dem var kendte og resten ukendte. Så der kan forekomme kendte såvel som ukendte figurer:)

Brugbart svar (0)

Svar #10
17. juni 2007 af Pitzner* (Slettet)

og så lige.. Hvis det ikke sidder fast når du læser det, så husk at tage noter til, så husker man det bedre, samt det er en fordel at have i forberedelseslokalet..

Skriv et svar til: Mundtlig eksamen c-niveau

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.