Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 5601 til 5620 af 25374
-
Komplekse tal - historisk set
ForumindlægHej alle genier og SRP-skrivere. I forbindelse med min SRP, er jeg blevet bedt om, at forklare hvilke synspunkter "opdagelsen" af de komplekse tal førte med sig fra Renæssancen til Oplysningstiden. Jeg synes ikke selv, at jeg har fundet noget der kan besvare det specifikke spørgsmål, så... -
Valg af emne??
ForumindlægKære SP Jeg skal snart skrive srp og mangler desværre inspiration til emne. Jeg skriver i fagene Bioteknologi A og Historie A. Vil gerne undgå emner som de fleste skriver om, når der er tale om den her fagkombination som "Pesten", "Den spanske syge" osv.. Gerne et emne med ... -
Noter! "Verden efter 1914"
ForumindlægHejsa! Jeg søger notater til bogen Verden efter 1914 da jeg skal op i historie og har fundet ud af at jeg er super dårlig til at begrænse mig hvad angår noter :) Det tager mig derfor laaang tid og jeg føler at jeg får skrevet alt for meget... Jeg har forsøgt at søge på diverse ting under "op... -
Hjælp haster!
ForumindlægSom man skal i 2.g, skal jeg til at skrive en da/hi-opgave. Jeg har valgt faget historie, og min lærer har givet os emnet 2. Verdenskrig... Men så kommer mit spørgsmål, hvilket emne vil I råde/hjælpe mig?? Er virkelig i tvivl, og har sådan set kun en uge til at vælge.. Men emnet skal helst være s... -
Brug for hjælp!!!
ForumindlægHej allesammen! Jeg har stærkt brug for hjælp, da jeg i nat skal have valgt en fagkombination. Jeg har 3 kombinationer, som interesserer mig (jeg SKAL skrive i matematik). Kan I fortælle/anbefale mig, om jeres erfaringer omkring disse emner mht. sværhed, interesse: 1. Matematik-kemi: Reaktionski... -
Oversættelse
ForumindlægHej ...Jeg skriver fordi jeg sidder med en tysk historie "Thomas" (af Anna Seghers), og jeg forstår sku ikke lige helt hvad der står :P, så tænkte på om dder var nogle der ved om man kan finde sådanne teskster/historier på dansk nogle steder på nettet ??Hvis du ved du må du meget gerne ... -
SRP- Oliver Twist: England socialhistorie
ForumindlægHej :) Nu er det tid til at tænke på SRP Jeg har valgt fagene Engelsk og Historie. Jeg vil rigtig gerne skrive om England i 1800 med fokus på de sociale lag og fattiglovgivning. Jeg vil analyser "Oliver twist". Men er der nogle der kan hjælpe mig med nogle kilder til ENGLAND´s social... -
AT-metoder (bi/hi)
ForumindlægHej. Jeg er igang med at skrive en AT-synopsis om kloning, i hhv. biologi og historie (samfundsfagligt) Jeg er enormt meget i tvivl, om hvilke metoder der bliver brugt. Har kigget lidt rundt og har fundet frem til at biologi bruger empiri, altså bygger på erfaringer etc. men er det det endelige s... -
Raketterne i Tyrkiet - hvorfor?
ForumindlægSidder netop og skriver min dansk/historie-opgave - jeg har valgt kun at skrive i historie, og mit emne er "Cubakrisen". Jeg er flere gange faldet over, at USA har haft raketter i Tyrkiet - men hvornår blev disse opstillet og med hvilket formål? -
Mening om dansk stil 2007
ForumindlægHey jeg går på 3. år hhx, og jeg vil gerne høre jeres mening om min danske stil, som jeg skrev om i sidste uge. Personligt synes jeg selv det er den bedste jeg har lavet, men vil gerne høre jeres mening, og hvad i vil give den. Det er opgave 3, et eventyr fra Karen Blixen som hedder "Konges... -
Tysk - Løs sammensatte verber
ForumindlægHer er en lille opgave om løs sammensatte verber (oversætte sætninger fra dansk til tysk). Der var nogle bestemte ord vi skulle benytte, dem har jeg skrevet i parentes ved hver sætning. Jeg ville blive meget glad, hvis der var nogen der lige ville se det igennem for fejl. Jeg foreslår (*vorsch... -
Mit essay... En vurdering?
ForumindlægHej Folkens... Tænke på om en venlig kvalificeret sjæl ville læse mit Eksamens essay igennem og vurdere det.... Fik 7 hvilket jeg i bund og grund har det fint med, men ville lige høre om karakteren var på sin plads eller om censorerne har været hårde i deres begrundelse.... Essayet ser ud som føl... -
Sammenlign og oversæt.
ForumindlægHey :)Jeg har fået en tyskopgave hvor jeg skal sammenligne og oversætte.Nogle der kan rette det?Jeg har været syg =Ich habe krank gewesenJeg er blevet syg =Ich bin krank gewordenHun har været ung =Sie hat jung gewesenHun er blevet gammel=Sie ist alt gewordenDe har været raske=Sie haben gesund gew... -
Problemformulering
ForumindlægHej. Jeg mangler hjælpr til forslag til en problemformulering an. 2 verdenskrig. jeg har nogle kilder der skal indrages så problemformulringen/opgaven skal gerne indeholde noget om følgene emner: antisemitisme, opdragelse af børn/få dem til at se ned på jøder i en ung alder, Føreprincippet, j... -
Venstre eller højre?
ForumindlægJeg skal placere nedenstående politiske udsagn, så jeg fortæller, om de hører til venstre eller højre side på henholdsvis den værdipolitiske eller fordelingspolitiske skala. Kan I hjælpe mig med dette? 1. Bilerne skal ud af byen. 2. Den fri abort skal afskaffes. 3. Alle over 15 år skal have ste... -
Sociologi
ForumindlægJeg er igang med at skrive en større samfundsfags rapport, som omfatter Roland Ingelharts opfattelse af de ændrede værdier, hvilket jeg skal bekræfte udfra nogle bilag jeg har får udleveret.Men, jeg vil høre, om der er nogle, som kan hjælpe mig med, hvilken infyldelse de nye værdier har på unges ... -
Projekt om mode (tøj)
ForumindlægMig og min veninde laver et projekt om mode. Hvor overemnet er fortid, nutid, fremtid. Og vi vil gerne høre om i ikke ville svare på et par hurtige spørgsmål. -(spørgsmål til 20+) Hvad synes i om de unge ( 13-16 årriges tøj stil? -Hvor køber du for det meste dit tøj? (nævn gerne fle... -
Oversættelse i engelsk
ForumindlægGodaften alle! Jeg har valgt engelsk på A-niveau, trods min engelsk færdighed nu ikke er videre imponerende. Men altså. Nu er jeg kommet i 3.g og kunne godt tænke mig for en gangs skyld at gøre et godt indtryk på min lære. Derfor ville jeg høre om der var en der havde lyst til at læse min korte o... -
Er helt forvirret -HJÆLP !
ForumindlægJeg sidder og laver nogle opaver om TOP-TOY (Caseeksamen). - Men! Jeg er blevet ret forvirret , for hvad er TOP-TOY ? Er det ikke bare dem der sælger legetøj videre til BR og TOYS"R"US ? For orstår ikke et spørgsmål hvor man skal gøre rede for om unges krav of forventninger til deres j... -
Lektiehjælp i århus og online tilbydes
ForumindlægHej alle Jeg er en ung 19-årig pige, der afsluttede STX i sommers, og som nu læser jura på AU. Jeg tilbyder særligt lektiehjælp (angivet højeste niveau) i MatA, FysB, SamfA, histA, danskA, tyskA - dækker dog også andre fag, og naturligvis folkeskolen, og har tidligere erfaring som personlig l...
