Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 5641 til 5660 af 154033
-
Matematik - a og b
ForumindlægAlder (år) : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Længde (cm) : 310 348 386 424 462 500 536 572 610 Tabellen viser sammenhørende værdier af alder og længde for en population af spækhuggere I en model er sammenhængen mellem længde L (målt i cm) og ald... -
Bestem a og b
ForumindlægJeg skal loese foelgende opgave, UDEN lommeregner, men ved ikke, hvordan jeg kan loese den uden brug af lommeregner - er der nogen, der ved, hvordan man goer? En funktion f er bestemt ved f(x) = b*a^x . Grafen for f går gennem punkterne (2,20) og (4,80). Bestem tallene a og b. Tak! -
find konstanerne a, b
Forumindlægfunktionen F(x) =b*a^x opfylder F(2) =2 f(4)=8 find konstanerne a og b jeg er så dårlig til matematik hjælp ville være godt -
Bestem a og b
ForumindlægHej studieportalen. Jeg er igang med denne opgave: For perioden 1998-2007 kan antallet af lobbyister i USA med god tilnærmelse beskrives ved denne funktion. f(x)=490x+10400 A) har jeg lavet, og er ikke relevant for de andre opgaver Lobbyisternes samlede budget (målt i mio. dollars) kan beskrives ... -
EKSAMEN ENGELSK A?
ForumindlægHej er der nogle der har tips til hvad man skal kunne eller hvad der er godt at kunne til engelsk a delprøve 1? tips til alt modtaged med hyshånd!! god dag og tak på forhånd -
HTX Matematik A eksamen
ForumindlægGo' aften SP. Undrede mig hvorfor der ikke en en prøve på HTX i matematik A uden hjælpemidler ligesom STX? -
Bestem a og b
ForumindlægSe vedhæftet. Jeg skal have hjælpe til både a og b. Skal jeg tegne en regression, i såfald hvilken? -
Bestem a og b
ForumindlægHej Jeg har vedhæftet en opgave, hvor jeg har problemer med hvordan jeg skal bestemme a og b... Nogle der kan hjælpe? :) -
Tvivl om Mat på A niveau?
ForumindlægJeg er meget i tvivl om hvorvidt jeg skal tage Mat på A niveau eller bare afslutte på B. Jeg går i 2.g og jeg har Mat-B. jeg synes det er et utrolig spændende fag og jeg får rimelig gode karakterer. jeg får mange gange 10 i mine afleveringer og jeg er god mundtlig. Men matematik prøverne får m... -
Formlen for a i en potensfunktion
ForumindlægDisse 2 formler for a bliver begge brugt? log(y2) - log(y1) / log(x2 -log(x1) og log(y2/y1) / log(x2/x1) Kan man bruge begge? :S -
Beregn konstanter a og b
ForumindlægEn funktion f er givet ved : f(x) = ax^2+2b√x , hvor a og b er konstanter. Beregn konstanterne idet f(1)=4 og f´(1)=1 Hvordan gør man det ? er det en der kunne vise mig hvordan man opstiller regne stykket.. ?? -
ligning for fremskridninsfaktoren a
ForumindlægNår man har ligningen for fremskridningsfaktoren a, så kommer der til at stå et tal foran kvadratroden. f.eks. 5. Kan det passe at det hedder 5 kvadratrod af .. ? Mit spørgsmål lyder på hvordan jeg skriver det på min cas så jeg kan regne a ud? -
Eksempel på SRP i His A-Mat A ?
ForumindlægHej er så godt igang med min SRP, men jeg har svært ved at koble mit historie til matematiken. Så håbede på nogle havde et eksempel på en SRP skrevet omkring grækenland. Jeg har ledt lidt på Studieportalen, men har intet fundet :( Håber nogle kan hjælpe :) -
Hjælp til AT9 kommunikation: Engelsk A og Samfundsfag A
ForumindlægHej Har været nødsaget til, at smide min oprindelige plan på gulvet, og står nu uden emne igen. Har desperat brug for noget inspiration, eftersom jeg har søgt og søgt uden at finde noget. Håber virkelig der er nogen med nogle goder ideer? :) Har kigget lidt på kastesystemet i Indien, og hvo... -
Tekster til AT9 - Engelsk A og Samfundsfag A???
ForumindlægHej alle Søger desperat noget at kunne analysere til AT9. Det overordnede emne er kommunikation, og jeg har tænkt på at lave noget om kvinders rettigheder i Indien. Problemet er bare, at jeg ikke har kunne finde nogle tekster, jeg kan analysere i faget engelsk, som på en eller anden måde kommuni... -
SRP Emnevalg - Musik A og Engelsk A
ForumindlægHej Studieportalen I forbindelse med min SRP-opgave har jeg valgt fagene musik og engelsk. Jeg har dog desværre ingen klar plan med det endnu. Jeg har en idé om, at jeg meget gerne vil have en politisk vinkel indover, så jeg ser protestsange/-taler som en mulighed. En oplagt klassiker er borger... -
SRP - Enzymkinetik i Mat A og Kem A
ForumindlægHej, er der nogle der har en idé om hvilken differentialligningsteori, som er relevant i forhold til enzymkinetik? Ved ikke om der er noget med noget logistisk differentialligning med michaelis menten kinetik, idet den har et max og vokser mest ved ½*vmax? -
Oscillerende reaktioner SRP (mat A, kemi A)
ForumindlægJeg har tænkt mig at skrive om oscillerende reaktioner i kemi og matematik. Jeg har vedhæftet et dokument fra Københavns Universitet, hvor de anbefaler emnet. Jeg har dog ikke været i stand til at finde så meget teori om emnet. Især matematisk teori. Hvilke beviser kan inddrages, og hvilke ... -
SRP his A, Eng A - Perspektivering
ForumindlægNogen der har en idé om, hvad man kan perspektivere borgerrettighedsbevægelsen i USA med? -
analyse-delen. Afsætning A, Engelsk A.
ForumindlægHej jeg er igang med SRP og mit område er Danmark/USA - kulturforskelle indenfor fastfood og er virkelig kommet i tvivl om min opgave! Jeg begyndte med at lave hofstedes modellen men da jeg læste min analyse opgave igennem var jeg sikker på der var noget forkert. Så ville høre om der var en venl...
